Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-08, 19:05
  #1
Medlem
Hur är Vista service pack 1 för oss som har olaglig version? Kommer den upptäcka detta och man tvingas formatera eller är det bara att tuta o köra?
Citera
2008-04-08, 19:15
  #2
Medlem
merlin2s avatar
innan du ska installera sp1 ska du köra ett program som gör att vista tror att den är original, sedan är det bara att tuta och köra.

vad programmet är har jag inte nu framrför mig och kan inte på rak arm vad det heter, tyvärr.
Citera
2008-04-16, 10:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Hur är Vista service pack 1 för oss som har olaglig version? Kommer den upptäcka detta och man tvingas formatera eller är det bara att tuta o köra?
Du kan ju läsa här.. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.153536

Citat:
En annan sak som förändrats är piratkontrollen, alltså den funktion som kollar ifall ditt Vista-exemplar är äkta eller en piratkopia. Enligt Microsoft har systemet blivit bättre på att spåra piratkopior. Företaget ska ha kollat upp vilka de vanligaste metoderna att piratkopiera Windows är och tätat luckorna i kopieringsskyddet.

Snällare mot pirater
Samtidigt har Vista blivit betydligt snällare mot de användare som har en piratkopia. Istället för att spärras helt och hållet – som dagens Vista gör om det känner av att det är en piratkopia – har Microsoft satsat på irriterande påminnelser. När Vista med SP1 känner av att systemet är piratkopierat dyker det upp pop-up-rutor stup i kvarten, och skrivbordet blir svart. Men i övrigt fungerar systemet precis som vanligt.
Citera
2008-04-21, 21:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
innan du ska installera sp1 ska du köra ett program som gör att vista tror att den är original, sedan är det bara att tuta och köra.

vad programmet är har jag inte nu framrför mig och kan inte på rak arm vad det heter, tyvärr.


Stämmer detta? Tror självklart att det finns nåt sätt att knäcka sp1 men vad?
Citera
2008-04-21, 22:21
  #5
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Stämmer detta? Tror självklart att det finns nåt sätt att knäcka sp1 men vad?

Finns annars torrents med sp1 intregreat, har ej personligen inte testat detta men av comments att döma så fungerar dem.

/nait
Citera
2008-04-22, 04:01
  #6
Medlem
paskharens avatar
ta bort alla crack med voatktool och använd vistaloader så kommer det funka.
Citera
2008-04-22, 09:47
  #7
Medlem
Victor900s avatar
Eller bara installera en OEM verision av vista, sen kan du uppdatera till SP1. Allt fungerar, har haft SP1 sen det kom ut i england på min dator. Den verisionen jag har finns på nästan alla torrent sidor.
Citera
2008-04-22, 10:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Eller bara installera en OEM verision av vista, sen kan du uppdatera till SP1. Allt fungerar, har haft SP1 sen det kom ut i england på min dator. Den verisionen jag har finns på nästan alla torrent sidor.
Samma här! Varför använda crack och sådan skit. Det är risk för spyware och om den är fri från detta blir det nästan alltid något krångel i framtiden. Själv använder jag en Dell OEM version av Vista Ultimate sedan länge nu utan problem. SP1 fungerar utmärkt och koden osv. är äkta!
Citera
2008-04-22, 10:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Själv använder jag en Dell OEM version av Vista Ultimate sedan länge nu utan problem. SP1 fungerar utmärkt och koden osv. är äkta!


Jag har en version baserad på dell bios fixet, har inte crackat det eller nåt, bara installerat det rakt av och varit nöjd. Så jag kan med andra ord installera sp1 utan att vara orolig?

fick det från piratebay, Windows Vista Ultimate x64 v.8.01 build 06 heter den, alla updateringar till december 07 fanns med när jag tanka den.
Citera
2008-04-22, 10:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Jag har en version baserad på dell bios fixet, har inte crackat det eller nåt, bara installerat det rakt av och varit nöjd. Så jag kan med andra ord installera sp1 utan att vara orolig?

fick det från piratebay, Windows Vista Ultimate x64 v.8.01 build 06 heter den, alla updateringar till december 07 fanns med när jag tanka den.
Hoppas det finns någon som kan svara på detta för jag har ingen aning. Jag använder ingen färdig-updaterad eller på något vis editerad version.
Men det borde ju fungera!
Citera
2008-04-22, 10:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Hoppas det finns någon som kan svara på detta för jag har ingen aning. Jag använder ingen färdig-updaterad eller på något vis editerad version.
Men det borde ju fungera!


Ja men i grund o botten har vi ju samma version, med Dell bios fixet för et skrev du juh? Då borde enda skillnaden va att det följde med några Winupdates till min.
Men jag vill inte testa om jag inte e säker på att det fungerar. Orkar inte/vill inte installera om allt.
Citera
2008-04-22, 11:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Ja men i grund o botten har vi ju samma version, med Dell bios fixet för et skrev du juh? Då borde enda skillnaden va att det följde med några Winupdates till min.
Men jag vill inte testa om jag inte e säker på att det fungerar. Orkar inte/vill inte installera om allt.
Nej, det vill man ju inte!
Jag kollade upp så att min var 'okej' innan jag lade in SP1. Men om du inte får något säkert svar kan man väl skapa en recovery DVD och testa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback