Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Va snackar du om? Menar du att microsoft har billigare, smidigare och enklare erbjudanden än Linux/UNIX?
Nej, det menar jag inte. Jag menar helt enkelt att Microsofts operativsystem, som rent generellt håller en undermålig kvalitet för att vara ett sådant gigantiskt företag, är dugligt för att användas. Jag står kvar vid att Linux (om man får generalisera alla horder av distros som finns) inte är värt att användas. Ubuntu däremot, är helt okej att börja med som ett operativsystem om man är jättenyfiken på Linux kerneln in action.
Rent principiellt däremot ser jag ingen direkt mening med Linux, annat än om man inte har något bättre för sig och vill testa något nytt.
Fortfarande dock, så är det inte värt att användas i dagsläget, om man nu inte vill känna sig "unik" d.v.s. vilket jag ser som löjligt. Ge Linux 10 eller 20 år till så kanske det finns någon unik funktion med skiten. Tills dess så ser jag ingen poäng i att gå över till Linux om man kör Windows eller Mac OS X.
Men som sagt, vill man börja med Linux eller pröva på Linux p.g.a. att man är så jävla uttråkad av Windows (och det händer), då är Ubuntu ett hyfsat alternativ.