2008-04-08, 22:51
Medlem
0U812s avatar
MM's kombinerade bostad/studio iordningställs just i detta nu på Sköldungagatan i Lärkstan. Precis som Stefan Persson (HM) vars villa på Tysta Gatan vi renoverade här om året så är han ruskigt trevlig och han verkar fortfarande stå med bägge fötterna på jorden.

Vi sprang på Kool Kat och liknande ställen samtidigt för hundra år sedan men det känns inte så angeläget att dra upp det med honom!
Någonstans i en flyttkartong så har jag en Its Alive singel liggandes med transparant konvolut med grön text!!

Kan även tillägga att de flesta i projekt- och byggledningen blev väldigt överraskade över hans softa stil, de hade väntat sig något helt annat vilket kanske är förståeligt.
Citera
2008-05-03, 22:35
Medlem
Nån som vet hur mycket pengar han har ? Jag har sökt och letat men funnit intet. Lite nyfiken bara. Borde vara en rejäl slant vid det här laget.
Citera
2008-05-03, 22:56
Medlem
Flera hundra miljoner vad jag har hört
Citera
2008-05-04, 02:14
Medlem
Kingen_kings avatar
Ligger förmodligen nerplöjda i diverse bolag runt om i världen.
Citera
2008-05-04, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0U812
Någonstans i en flyttkartong så har jag en Its Alive singel liggandes med transparant konvolut med grön text!!

Har It´s Alive nått att göra med klubben med samma namn? ( på Facshing)
Citera
2008-05-04, 15:44
Bannlyst
Martin Sandberg aka Max Martin

började sin karriär hos Denniz Pop. Sedan när Pop dog en alldeles för tidig död (cancer) tog Max M över.

Han har bl a skrivit till och producerat Celine Dion, Bon Jovi, Backstreet Boys, Ace of Bace, Dr Alban, N'Sync E-Type, T3 (Jacksons brorsöner).

OK för att alla inte gillar de typerna av musik. MEN
M. Martin och resten av Cherion-teamet är faaan helt otroligt grymma på att dra fram hits.

Max Martin är väldigt respekterad i den internationella musik-kretsen efter alla hans framgångar. Han var den förste icke-amerikan som fick ett väldigt hedersvärt producentpris i USA (vet ej vilket dock, tror det var i något pris som skivbranschen delar ut)

Inte så konstigt att världsstjärnor flyger hit till STO för att jobba med han.

Det var ju Cherion som gjorde hela BBs skiva Black and Blue som sålde löjligt mycket ..och i egenskap av både producent och låtskrivare så tickade det in en hel del på hans konto.

Jag tror det var 10 milj..sålda ex. och då fick MM ca 60 milj. skivan sålde totalt 14-15 ..tror jag..och att BB rivalserande band N'Sync var sjukt stora i USA..och jag tror att MM gjorde flera plattor med båda grupperna.

Samt att MM får konstant ett par 10-tals miljoner/år i STIM-pengar..

Hörde att han var i god för ca 1,5 mdr..minst...

Har också hört att alla i det gamla Cherion-teamet är trevliga och jordnära killar - och att de gillar att hålla låga profiler...även om de har lyxiga bilar..ha ha.
Citera
2008-05-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
Cherion-teamet

Cheiron kallades studion vid Fridhemsplan, bredvid Löwebrau & Draken.
Sen delade grabbarna på sig och MM byggde en ny studio, Maratone, i Brunogallerian. Bland annat beställdes ett mixerbord med 256 kanaler in.
Citera
2008-05-04, 20:49
Medlem
Pancevs avatar
Jag tror att Martin deläger East nu för tiden. Var väl lika bra att köpa gamla stamhaket kanske
Citera
2008-05-04, 21:03
Medlem
Musikgeniet Martin bor på Ekerö.Hans bästa år drog in ca 130 mille och han tog körkort ganska sent i livet. Han har en förkärlek för hårdrock och har jag för mig är medlem i en Kiss förening. Han samlar på Kissdockor för övrigt. Han är en reko kille och fick snacka i Etype på Grammisgalan i LA för 5-6 år sedan.

En stadgad familjefar som är jävligt talangfull. Inte för att jag gillar alla hans artister men hans verk är fan i mig riktigt bra. Alla alster har rötter i melodiös hårdrock men det kräver kanske ett musiköra för att uppfatta. Go Max!
Citera
2008-05-04, 21:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag tror att Martin deläger East nu för tiden. Var väl lika bra att köpa gamla stamhaket kanske
Jo det stämmer
Citera
2008-05-04, 23:02
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabilt
Alla alster har rötter i melodiös hårdrock men det kräver kanske ett musiköra för att uppfatta.
Du får gärna dissekera t.ex. "I want it that way" och lyfta fram vad som kommer från melodiös hårdrock, standardpoplåtackordföljder osv. Men visst, killen är ett geni!
Citera
2008-06-09, 18:38
Medlem
Han är jättejusté!

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Alla bilar (iaf tidigare) togs in till sverige från tyskland av Lilla bilsalongen, det var alltså beggade importkärror. Ekonomiskt sinnad är han ju iaf.

Inga divalater här inte. Ödmjuk och bussig mot alla.
vill dock inte vara i rampljuset och det är inget fel i det.
Äger restaurang East.
Tror att få kan fatta i Sverige hur STOR och respkterad han är bland världens artister ute i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in