2008-04-08, 17:09
Bannlyst
Har han fortfarande långt och ovårdat hår?
Citera
2008-04-08, 17:13
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag frågade vad du menade, du var otrevlig, jag förklarade att det var lätt att missförstå ditt inlägg och nu fortsätter du vara otrevlig? Vilken jävla förlorare du verkar vara. Torka tårarna och håll dig till topic i stället.

Där ser man, har du någon aning om varför han valt att göra på så sätt? Jag menar, var det för att han känner att han hellre köper två begagnade importkärror än en ny eller kan det vara någonting annat som suger pengar?

Jag har faktiskt inget graverande skvaller om honom, det verkar vara en low key kille, de få ggr jag har sprungit på honom i andras sällskap så har han varit trevlig men tystlåten.

Angående bilarna så är det vär ett smart sätt att få pengarna att räcka lite längre den dagen han slutar producera hits. Egentligen är det riktigt korkat att köpa en ny Ferrari när du kan få en som gått 500 mil 30-35% billigare, så man får väl se det som han är förnuftig.
Citera
2008-04-08, 17:19
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag har faktiskt inget graverande skvaller om honom, det verkar vara en low key kille, de få ggr jag har sprungit på honom i andras sällskap så har han varit trevlig men tystlåten.

Angående bilarna så är det vär ett smart sätt att få pengarna att räcka lite längre den dagen han slutar producera hits. Egentligen är det riktigt korkat att köpa en ny Ferrari när du kan få en som gått 500 mil 30-35% billigare, så man får väl se det som han är förnuftig.

Jo, det verkar ju onekligen stämma. Men det rimmar lite smått illa med att bo där han bor Visserligen är det väl en långt bättre investering med boende på Villagatan än en flashig bil, så det kan ju vara det också...
Citera
2008-04-08, 17:25
Medlem
Citat:
Jag frågade vad du menade, du var otrevlig, jag förklarade att det var lätt att missförstå ditt inlägg och nu fortsätter du vara otrevlig? Vilken jävla förlorare du verkar vara. Torka tårarna och håll dig till topic i stället.

Om du börjar med detta "Doldis? Vad joddlar du om egentligen, har du aldrig hört talas om honom tidigare?" så får du allt finna dig i att inte bli trevligt bemött. Så håll dig du till topic själv - eller fortsätt tjafsa om det känns viktigare för dig att tröska vidare.
Citera
2008-04-08, 17:48
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aproev
Om du börjar med detta "Doldis? Vad joddlar du om egentligen, har du aldrig hört talas om honom tidigare?" så får du allt finna dig i att inte bli trevligt bemött. Så håll dig du till topic själv - eller fortsätt tjafsa om det känns viktigare för dig att tröska vidare.
Jag uppfattade din trådstart precis lika dant. Ungefär som att du trodde att det enda han gjort var att sjunga i ett band för längesen...

Konstigt agerande har du iaf, går till personangrepp bara för att du var otydlig..
Citera
2008-04-08, 18:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

När du skrev som du skrev så verkade det som att du inte riktigt förstått vem det är tidigare, precis upptäckt att han finns och vad han gjort och därför ställde frågan om vem han är. Så jag ställde frågan för att reda ut det, då ger du dig på mig i stället för att bara svara att du visst vet vem det är men vill veta mer.

Är det inte jobbigt att vara så arg hela tiden? Jag var bara nyfiken på om det verkligen var så att du inte visste vem det var.
Citera
2008-04-08, 19:05
Medlem
Citat:
Är det inte jobbigt att vara så arg hela tiden? Jag var bara nyfiken på om det verkligen var så att du inte visste vem det var.

Sagt av någon som i förra inlägget sa: "Vilken jävla förlorare du verkar vara." En polemisk sten i glashus.

Om du verkligen var "bara nyfiken på om det verkligen var så att du inte visste vem det var" så hade du säkert, noga som du är med formuleringar osv, formulerat dig på något annat sätt i din ursprungliga fråga.
Citera
2008-04-08, 19:16
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Sagt av någon som i förra inlägget sa: "Vilken jävla förlorare du verkar vara." En polemisk sten i glashus.

Om du verkligen var "bara nyfiken på om det verkligen var så att du inte visste vem det var" så hade du säkert, noga som du är med formuleringar osv, formulerat dig på något annat sätt i din ursprungliga fråga.

"Har du aldrig hört talas om honom tidigare" tycker jag är en fråga som är svår att tolka på något annat sätt än om du hört talas om honom tidigare eller inte. Att du, jag gissar nu eftersom att det verkar vara så, tog det som en retoriskt fråga, ställd som en diss, får helt och hållet stå för dig.

Jag står fast vid det jag skrev tidigare. Förlorare har nämligen en tendens att ta åt sig så fort det går.

Har jag förklarat tillräckligt tydligt varför jag tycker att du är en förlorare och vad jag menade med mitt första inlägg nu? Om inte så är det alltså för att du, i stället för att svara på frågan jag ställde, direkt var otrevlig och anklagande.

Men nu handlar ju tråden om Max Martin - människan som du tydligen redan visste vem det var. Har du någon information om honom som du inte delgivit oss? Själv vet jag inte mycket mer än vad som går att hitta på internet, men tycker att det är lite roligt att det inte redan finns en tråd om honom med tanke på hur stor han ändå är.
Citera
2008-04-08, 19:27
Medlem
Citat:
"Har du aldrig hört talas om honom tidigare" tycker jag är en fråga som är svår att tolka på något annat sätt än om du hört talas om honom tidigare eller inte. Att du, jag gissar nu eftersom att det verkar vara så, tog det som en retoriskt fråga, ställd som en diss, får helt och hållet stå för dig.

Jag står fast vid det jag skrev tidigare. Förlorare har nämligen en tendens att ta åt sig så fort det går.

Har jag förklarat tillräckligt tydligt varför jag tycker att du är en förlorare och vad jag menade med mitt första inlägg nu? Om inte så är det alltså för att du, i stället för att svara på frågan jag ställde, direkt var otrevlig och anklagande.

Men nu handlar ju tråden om Max Martin - människan som du tydligen redan visste vem det var. Har du någon information om honom som du inte delgivit oss? Själv vet jag inte mycket mer än vad som går att hitta på internet, men tycker att det är lite roligt att det inte redan finns en tråd om honom med tanke på hur stor han ändå är.

Du sa inte

"Har du aldrig hört talas om honom tidigare"

Du sa

"Doldis? Vad joddlar du om egentligen, har du aldrig hört talas om honom tidigare?"

Om du inte ser någon skillnad mellan de versionerna så kan jag inte hjälpa dig. För övrigt får du naturligtvis stå för precis vad du vill.
Citera
2008-04-08, 20:06
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Du sa inte

"Har du aldrig hört talas om honom tidigare"

Du sa

"Doldis? Vad joddlar du om egentligen, har du aldrig hört talas om honom tidigare?"

Om du inte ser någon skillnad mellan de versionerna så kan jag inte hjälpa dig. För övrigt får du naturligtvis stå för precis vad du vill.

Sitt kvar bakom din skärm och fis in din stolsdyna. Gå aldrig ut i det vanliga livet. Är du så lättstött kommer det bli oliiiiiiiiiidlligt för dig, som Peter Harrysson skulle sagt.
Citera
2008-04-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Alla bilar (iaf tidigare) togs in till sverige från tyskland av Lilla bilsalongen, det var alltså beggade importkärror. Ekonomiskt sinnad är han ju iaf.
Jag råkade gå igenom "innergården" (före Brunogallerian), det stod då en S600, en CL600 och en ML55 AMG, alla i svart. Jag visste inte då vems det var men denna bilsamling var ganska uppseendeväckande på Götgatan på den tiden...

Om jag kommer ihåg det rätt så var alla reggade på Cheiron Records. Lite senare hade jag en lång diskussion med revisorn ang förmånsvärde på tre "tjänstebilar"...ganska intressant: förmånsvärdet blir ett snitt av alla, skatten ökar inte om du har två eller fler lika dyra tjänstebilar (jag har dock inte testat detta själv i praktiken)
Citera
2008-04-08, 21:58
Medlem
Citat:

Där ser man, har du någon aning om varför han valt att göra på så sätt? Jag menar, var det för att han känner att han hellre köper två begagnade importkärror än en ny eller kan det vara någonting annat som suger pengar?

Han kanske inte orkade vänta 8 månader på en fabriksny Ferrari t.ex. Som nån annan skrev så kostar det ju typ 200 000 att köra ut dem ur bilhallen. Skulle nog också ha köpt en som gått 500 mil om jag kunde få den direkt och betala några hundratusen mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in