Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-08, 15:02
Medlem
Jag är ute efter ett usb-minne och har då läst att vissa usb-minnen fungerar som arbetsminne till Vista. Vad innebär detta? Är det bra eller är det en skit-funktion?? Jag har XP på min dator, men i framtiden kanske man endå skaffar sig Vista och då är det väl bra och tänka på det nu.

Annars om det inte har någon betydelse egentligen så funderar jag på att köpa ett usb-minne/mp3 spelare...varför ha lera olika apparater när man kan ha en och samma, iallafall för musik/datafiler.
Citera
2008-04-08, 16:03
Medlem
zpaxens avatar
Om du har lediga slots över i datorn är klart det bästa att köpa fler minnen. Men det med usb-minne har jag aldrig hört om.
Citera
2008-04-08, 16:04
Medlem
Nate Blacks avatar
Något sådant vore väl hemskt? Aldrig att man skulle få för sig att lägga RAM på något som kör genom USB. Idiotiskt. Swapfil kanske. Vem har du hört detta från? Antingen har något hittat på eller missförstått. För det vore ju som att lägga om motorvägstrafik till en skogsstig.
Citera
2008-04-08, 16:29
Moderator
MondoBizarros avatar
Det ni pratar om är ReadyBoost, en funktion som använder ett USB-minne som cache.
Har man redan minst 2gb ram kan man skita i det i min erfarenhet, det gör varken från eller till för mig, men har du en dator du inte kan få in mer minne i eller inte har råd och då har ett USB-minne liggandes, så kan det mycket väl vara värt att prova.
Iaf om du har 1gb eller mindre.
Citera
2008-04-08, 17:45
Medlem
Cheeseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det ni pratar om är ReadyBoost, en funktion som använder ett USB-minne som cache.
Har man redan minst 2gb ram kan man skita i det i min erfarenhet, det gör varken från eller till för mig, men har du en dator du inte kan få in mer minne i eller inte har råd och då har ett USB-minne liggandes, så kan det mycket väl vara värt att prova.
Iaf om du har 1gb eller mindre.
Har man minst 2gb kan man skita i det enligt tester
Citera
2008-04-08, 20:40
Medlem
okej men då var den saken ur världen då... då köper jag bara ett vanligt usb-minne utan den funktionen.
Citera
2008-04-09, 02:35
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
okej men då var den saken ur världen då... då köper jag bara ett vanligt usb-minne utan den funktionen.

Det är en intern Vista-funktion, men ska du ändå köpa så kontrollera att minnet kan köra Readyboost.
Det finns vissa som inte funkar alls, men köper du en av de stora märkena som Sandisk så ska det funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in