• 1
  • 2
2008-04-10, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
50 mg tramadol är 50 mg tramadol

det enda som skiljer är ifall tavletterna är fördröjd utsöndring (retard) eller omedelbar.

några andra skillnader i "effekt" finns inte.

Jag antar att du inte läste hela första inlägget? Självklart är det skillnader, och jag har precis förklarat varför det är så.

Men du kanske vet mer än vad läkare och utbildade farmaceuter vet?
Citera
2008-04-10, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie

Jag antar att du inte läste hela första inlägget? Självklart är det skillnader, och jag har precis förklarat varför det är så.

Men du kanske vet mer än vad läkare och utbildade farmaceuter vet?

Nej, dina placeboupplevelser och dina lekmannaspekulationer är inte intressanta.

50 mg är 50 mg. Det enda som skiljer är om det är omedelbar eller fördröjd utsöndring.

Plus om man eventuellt är allergisk mot något bindemedel eller så.
Citera
2008-04-10, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Nej, dina placeboupplevelser och dina lekmannaspekulationer är inte intressanta.

50 mg är 50 mg. Det enda som skiljer är om det är omedelbar eller fördröjd utsöndring.

Plus om man eventuellt är allergisk mot något bindemedel eller så.

"Lekmannaspekulationer"....

Du kanske skulle ta dig de få minuter som behövs för att verkligen läsa vad jag har skrivit. Jag skriver att de olika märkena kan ge olika effekter, beroende på de olika bindemedlen.

Om man påverkas negativt av ett bindemedel i t ex Nobligan, men inte av ett bindemedel i Tradolan, så är det ju ganska naturligt att rusupplevelsen blir annorlunda, eller hur?

Eller menar du, på fullt allvar, att alla får exakt samma rus av samma mängd tramadolhydroklorid?

Farmaceuterna på Apoteket skulle säkert uppskatta att en hobbyknarkare på Flashback kallar dem lekmän, btw...
Senast redigerad av LadyDoOrDie 2008-04-10 kl. 19:09.
Citera
2013-03-17, 08:05
Medlem
NostradamusJRs avatar
Just nu har jag framför mig:

5 kartor Tramadol retard hexal 100mg - runda, cylinderformade, grön yta och brytskåra, relativt stora.
5 kartor Tramadol retard Actavis 100mg - traditionellt små runda vita piller.

1 karta hexal = gör mig stinn och märkningsbart påverkad.
1 karta actavis och jag noddar iväg till en annan värld.

Min hypotes är att de förstnämnda, eftersom de är större, utsöndrar låååååååååååååååååååååååångsamt ut allt alltså myyyyyyyyyyyycket långsammare än de sistnämnda.
Svåra att krossa är de också.

Actavis går sönder mellan fingrarna om man klämmer nog hårt.

Ska ge nobligan en chans. Det ÄR skillnad. När det gäller kapslar så är det nog samma sak men just depot så ÄR det skillnad. PUNKT!
Citera
2014-09-02, 02:29
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Alla nybörjare brukar väll spy i början på sub? Jag minns att jag gjorde det mina 2 första gångerna, har dock provat det bara 2 gånger. Och förstår verkligen inte det sköna med det Vet att folk tycker olika men sub är verkligen inget för mig =) TUR som är, visst? Alla ni som har fastnat på det och mår dåligt..
LIAR! Första gången jag tog sub, så vart jag lite smått illamående, gick in på toaletten där jag var, 2 hulkningar. Sen mådde jag lika bra som innan. Inte ens sur uppstötning fick jag.

Första gången jag spydde på den var 2 år sen, ingenting jag var beredd på (MEN jag misstänker detta var för jag dessutom hade käkat en massa skogaholmslimpa vid intaget av dosen). Första gången jag testade var ca 9 år sen. Efter det har jag enbart spytt dagen efter när jag är eftersubad, men detta när jag gått och lagt mig på tom mage och inte hinner få i mig något tillräckligt snabbt på morgonen. Ah just ja, kanske ska tilläggas att så jäkla ofta tas inte opiater av mig för att undvika ett beroende. Suben var dom första åren bara något jag intog 1-2 gånger. Medans den nu ligger på kanske, okey detta året ALLTFÖR mycket sub, andra opiater inte särskilt ofta, men just sub är av någon anledning jäkligt lätt att få tag på, och jag har märkt att med min tolerans så kan jag faktiskt gå ner till så pass låg dos som 1-2mg(första dagen) och känna mig mer än nöjd, JAG SLIPPER NODDA! Men ja, jag vet många av er tycker just att det är det som är det sköna. Jag gillar mest bara att ligga och klia mig.

Gah! Nu till vad jag egentligen kom hit för att skriva, när jag tuggat tram den enda gången jag hade tillgång till det så fick jag den där mysiga känslan med mysiga kliandet, men dom gångerna jag tagit samma dos tradolan så har jag inte ens börjat klia minsta lilla (ja depåerna, och nej dom blev svalda hela, men då har jag iofs inte tagit tradolanen för ruset, MEN första gången jag tog trad så var det 50mg och käkade 10-15 under hela dagen, enda som hände var vinglig men helt klar i skallen). Så min fundering är, är det verkligen normalt att känna sådan pass skillnad på dom 2 preparaten?

Sorry för det snurriga skrivandet, men lite slut i skallen, blir lätt så för mig allra helst när tjoet går ur. Men tack och lov för att jag sluppit AT senaste 10 åren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in