2008-04-08, 02:09
Bannlyst
Tjenare

Nu är det inte så att jag är någon klen person i verkliga livet men i mina drömmar brukar jag ofta stöta på personer som är mycket svagare änn mig på riktigt, och brukar då börja slåss med dom i drömmen. Saken är den att när jag slår min "motståndare" i drömmen så verkar han inte känna nånting alls och det känna som jag inte kan slå hårt alls. Det leder då till att jag får extremt mycket smäll på käften i stället
Sedan när jag vaknar så brukar jag alltid tänka "nu jävlar ska jag visa den där killen vem som bestämmer egentligen!" och brukar bli riktigt sugen på att gå och slå ner personen som jag fick stryk av i drömmen

Är det någon av er som vet vad det kan bero på att jag aldrig har nån chans i drömmarna ?
Börjar bli riktigt trött på att få smäll i drömmarna
Citera
2008-04-08, 02:14
Medlem
xxxandors avatar
Så var det för mig med innan, det var som att slå under vatten, man får liksom ingen kraft i slaget. Samma gäller om man ska springa iväg från någon då springer man i slow motion, fast nu kan jag både pryla folk och springa snabbt av någon anledning.
Citera
2008-04-08, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xxxandor
Så var det för mig med innan, det var som att slå under vatten, man får liksom ingen kraft i slaget. Samma gäller om man ska springa iväg från någon då springer man i slow motion, fast nu kan jag både pryla folk och springa snabbt av någon anledning.

Precis! Känns som att slå under vatten. Springer också i slow motion när jag försöker fly

Undrar bara vad det kan bero på
Citera
2008-04-08, 17:39
Bannlyst
Ingen som vet vad det kan bero på ?
Citera
2008-04-08, 17:44
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxandor

Jag har också upplevt samma i drömmar. Man slår som under vatten och mycket lösare och svagare. Kan dock inte hjälpa till med varför man gör det.
Citera
2008-04-08, 17:52
Medlem
Oforets avatar
Har med haft dom drömmarna i något år, kändes i början som att man slog i vatten eller missade alla slag. Har dock blivit bättre på att slåss i drömmarna och vinner nu varje gång
Citera
2008-04-12, 15:28
Medlem
kukkis avatar
Har hänt mig några gånger och även några vänner, så det verkar vara ganska vanligt. Ingen som har en aning?
Citera
2008-04-12, 15:35
Medlem
Howlin Albins avatar
Kan ju också sälla mig till skaran.
Fast nu har det inte hänt på tag, men känslan av att slå under vatten känner jag mycket väl igen. Att springa långsamt stämmer nog också...

Har också hänt att jag drömt att jag kört bil och fått sladd, allt har sedan gått ohyggligt långsamt men sladden varit omöjlig att häva, jag sitter och vevar och vevar på ratten men bilen bara fortsätter mot vad det nu är jag kommer köra in i.
Vet inte men känns som att det är samma typ av dröm.

Asjobbigt!
Citera
2008-04-12, 15:39
Medlem
Cynisks avatar
Jag läste någonting om det, och jag vill minnas att orsaken till att det känns som att man slår i vatten och springer i slowmotion är att man försöker röra sig i verkligheten och eftersom att det inte går, så känns det på det viset.
Citera
2008-04-12, 15:43
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Fyfan vad jag skrattade när jag läste denna rubrik. Seriöst dåligt självförtroende måste denna människa ha.

OnT: Jag känner inte igen mig i att bli nerslagen i en dröm, men jag känner igen mig i att vakna upp med känslan av vilja ge någon stryk. Det brukade hända mig ganska oftan ett par år sedan. Sluta nu dock, och jag har ingen aning om varför.
Citera
2008-04-13, 23:01
Medlem
Kallie1338s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD/HD
Precis! Känns som att slå under vatten. Springer också i slow motion när jag försöker fly

Undrar bara vad det kan bero på

Det är du inte ensam om.. första kan man springa hyffsat fort sen orkar man inte
efter 5 m typ typ som att simma fram i sand.

Men skulle väll tro på att när man drömmer detta så sparkar man väll lite med benen? sen orkar väll inte muskeln riktigt röra sig så mycket när man sover med ett täcke på?
Det är vad jag tror iaf :S
Citera
2008-04-13, 23:07
Medlem
Förbannads avatar
Lider av exakt samma problem. Mäkta störigt när man är tvungen att slåss för sitt liv och det tar 2 minuter för knytnäven att nå fram till offret för att avsluta med en liten knuff. Sen när man är jagad av ett tjog indianer med giftpilar så springer man som ett jävla retard med bena upp och ner och kommer knappt frammåt.

Jag har dock kommit på en tillfällig lösning på problemet. Så fort jag är jagad så istället för att försöka springa ifrån faran så försöker jag snabbt hitta något ställe att gömma mig på. Exempelvis ett hörn, en buske, under vatten eller klättra upp i ett träd. Jobbigt bara när scenariot utspelar sig i öknen, då får man ställa sig helt stilla och försöka likna en kaktus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in