2008-04-13, 23:11
Medlem
Haha, detta har hänt mig flera gånger i drömmar Åkte på en del stryk, men så i en dröm hade jag tillgång till ett vasst föremål (kniv, skruvmejsel el. dyl.) som jag dödade personen med och det gick jättebra

Drömmar kan vara för jävla sjuka...
Citera
2008-04-15, 16:01
Bannlyst
[quote=Dr. Sjökvist]Fyfan vad jag skrattade när jag läste denna rubrik. Seriöst dåligt självförtroende måste denna människa ha. QUOTE]

Snacka inte skit om saker du inte har någon aning om grabben! Dåligt självförtroende är inte något som jag har problem med. Capishe?!
Citera
2008-04-15, 16:12
Medlem
DDKs avatar
Drömmar som återkommer gång på gång brukar ha något att göra med ett problem man brottas med i verkligheten eller ett "utvecklingsstadium" man går igenom. När min farsa hade dött drömde jag i säkert ett år att jag skulle köpa bil men hur jag än bar mig åt gick allt åt helvete - glömde pengarna, hittade inte tillbaka där bilen var, bilen visade sig vara helt upprostad etc. Det hade inget med min farsa att göra utan jag tror det handlade om min egen känsla av otillräcklighet/maktlöshet. Sedan slutade drömmarna ungefär samtidigt som den värsta sorgen var över.

Dina drömmar skulle också kunna handla om maktlöshet på något plan. Det behöver inte vara i förhållande till andra människor utan något du grubblar över eller har svårt att hitta en lösning på. I vilket fall tror jag det är hjärnans sätt att sortera i röran och hjälpa en ta ett beslut eller gå vidare i livet.
Citera
2008-04-16, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Drömmar som återkommer gång på gång brukar ha något att göra med ett problem man brottas med i verkligheten eller ett "utvecklingsstadium" man går igenom. När min farsa hade dött drömde jag i säkert ett år att jag skulle köpa bil men hur jag än bar mig åt gick allt åt helvete - glömde pengarna, hittade inte tillbaka där bilen var, bilen visade sig vara helt upprostad etc. Det hade inget med min farsa att göra utan jag tror det handlade om min egen känsla av otillräcklighet/maktlöshet. Sedan slutade drömmarna ungefär samtidigt som den värsta sorgen var över.

Dina drömmar skulle också kunna handla om maktlöshet på något plan. Det behöver inte vara i förhållande till andra människor utan något du grubblar över eller har svårt att hitta en lösning på. I vilket fall tror jag det är hjärnans sätt att sortera i röran och hjälpa en ta ett beslut eller gå vidare i livet.

Tack för ditt svar, det lät vettigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in