• 3
  • 4
2008-04-18, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve

Å andra sidan om alla pedofiler fick utlopp för sina lustar genom att titta på bilder av sig själva eller på tecknade barnporrbilder så skulle det ju bli mindre riktiga offer.

En intressant följdfråga dyker upp här (som i och för sig endast kan besvaras av en pedofil, vilket blir en begränsning):

Kan en pedofil tända på bilder av dem själva som barn?
Citera
2008-04-18, 16:45
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
En intressant följdfråga dyker upp här (som i och för sig endast kan besvaras av en pedofil, vilket blir en begränsning):

Kan en pedofil tända på bilder av dem själva som barn?

Rent filosofiskt så kanske man kan likna det vid en grav narcicistisk störning så det borde vara möjligt.
Citera
2008-04-18, 22:52
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael

Så din teori bygger på att varannan generation är pedofiler? samt att det enda som stoppar folk från att bli ( för du utrycker det så, inte tvärt om, att man blir pedofil, utan att man är om ingen stoppar en) pedofiler är att man våldtar dem.....

Citat:
Ursprungligen postat av cannabis_corpse
Jag försöker förklara min otroligt skumma teori i bilden:
http://img329.imageshack.us/my.php?i...askinengi2.jpg

EDIT: En viktig del i poängen är ju såklart att det "var meningen" att barnet skulle utveckla pedofili så småningom, om ingenting ändrade på detta.
cannabis_corpse, du menar alltså att för att undvika att bli pedofil måste man ha blivit utsatt för pedofili.
Citera
2008-04-19, 03:04
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
cannabis_corpse, du menar alltså att för att undvika att bli pedofil måste man ha blivit utsatt för pedofili.

Jo det var ju så jag fattade det...
Citera
2008-04-19, 14:27
Medlem
cannabis_corpses avatar
Nej nej nej, men om han (det är bara en person jag pratar om) blev pedofil med en normal barndom kanske ett övergrepp skulle hindrat honom från att bli det. Om han själv skulle uppleva hur dåligt man mådde efteråt alltså.
Citera
2008-04-19, 14:49
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Nej nej nej, men om han (det är bara en person jag pratar om) blev pedofil med en normal barndom kanske ett övergrepp skulle hindrat honom från att bli det. Om han själv skulle uppleva hur dåligt man mådde efteråt alltså.

Men barnmisshandel tyder ju på motsatsen...
Citera
2008-04-19, 15:28
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Men barnmisshandel tyder ju på motsatsen...
I regel ja, men det jag svamlade om (som nog föressten är ganska offtopic så jag håller tyst nu) gällde en specifik person.
Citera
2008-04-19, 15:32
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
I regel ja, men det jag svamlade om (som nog föressten är ganska offtopic så jag håller tyst nu) gällde en specifik person.

Så du antar att en speciell person bör fungera motsatt normen?
Citera
2008-04-19, 16:11
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Så du antar att en speciell person bör fungera motsatt normen?
Alla blir ju inte pedofiler på grund av övergrepp i barndomen, vissa reagerar ju tvärtom och växer upp till stenhårda icke-pedofiler. En form av fjärilseffekt alltså, beroende på hur en specifik händelse i personens barndom utspelar sig kan personen växa upp till helt olika individer (och alla reagerar självklart inte likadant på samma händelse).
Citera
2008-04-19, 17:59
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Alla blir ju inte pedofiler på grund av övergrepp i barndomen, vissa reagerar ju tvärtom och växer upp till stenhårda icke-pedofiler. En form av fjärilseffekt alltså, beroende på hur en specifik händelse i personens barndom utspelar sig kan personen växa upp till helt olika individer (och alla reagerar självklart inte likadant på samma händelse).

Det där svarar knappt på frågan, du säger endast att båda är möjliga, vilket de självklart är, men vad hände med teorin om att offren inte blir pedofiler?
Citera
2008-04-19, 19:04
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Det där svarar knappt på frågan, du säger endast att båda är möjliga, vilket de självklart är, men vad hände med teorin om att offren inte blir pedofiler?
Inte offren, offret! Det var bara en person allt handlade om. Och om just den personen blev pedofil när han inte blev våldtagen som barn kanske han inte skulle bli pedofil om han blev våldtagen som barn.
Citera
2008-04-20, 00:48
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Inte offren, offret! Det var bara en person allt handlade om. Och om just den personen blev pedofil när han inte blev våldtagen som barn kanske han inte skulle bli pedofil om han blev våldtagen som barn.

Jag säger bara att det ärt intressant att du har som teori som går emot det som händer vid barnmisshandel, vilket känns som ett av de få områden som man kan likna vid i detta fallet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in