2009-07-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
When you look into an abyss, the abyss also looks into you. /Nietzsche

John Hron tog för övrigt 120 kilo i bänkpress, han borde rimligen om han hade haft kapacitet kunnat sopa banan med sina antagonister. Hron hade en långvarig konflikt med en av de dömda - en person John Hron själv hade försökt få misshandlad vid ett tillfälle då de gick i samma skola. Det talar inte massmedia särskilt högt om...
Vill ändå påpeka att oavsett detta så fördömer jag det hela, vidrigt!

Det måste väl ändå vara mycket ovanligt som 14-åring?
Var det kanot/rodd han höll på med eller minns jag helt galet?
Senast redigerad av Rock N Roll 2009-07-01 kl. 20:45.
Citera
2009-07-01, 20:42
Medlem
Troians avatar
Citat:

John Hron tog för övrigt 120 kilo i bänkpress, han borde rimligen om han hade haft kapacitet kunnat sopa banan med sina antagonister. Hron hade en långvarig konflikt med en av de dömda - en person John Hron själv hade försökt få misshandlad vid ett tillfälle då de gick i samma skola. Det talar inte massmedia särskilt högt om...

Vad är poängen med att säga det? Alltså, antingen så var han dålig på att slåss, feg, gjorde en "taktisk felbedömning" eller så kan det bero på något annat att han inte försvarade sig? Oavsett vilket ser jag inte riktigt vad hans styrka har för relevans.
Senast redigerad av Troian 2009-07-01 kl. 20:44.
Citera
2009-07-01, 21:36
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad är poängen med att säga det? Alltså, antingen så var han dålig på att slåss, feg, gjorde en "taktisk felbedömning" eller så kan det bero på något annat att han inte försvarade sig? Oavsett vilket ser jag inte riktigt vad hans styrka har för relevans.

Du verkar tro att jag har ett ont uppsåt i att jag nämner att Hron bänkade 120 kilo och var en lovande roddtalang?

Det har jag inte, saken är den att jag har just träffat killar i 14-16 års åldern som sysslar på högsta nivån inom rodd och de är byggda som kassaskåp. Jag har svårt att tro att ens ett par vanligt byggda 18-åringar kan ge någon av dem en match om de verkligen går in för att slåss. Däremot i den åldern (14-16) är man sällan särskilt riktigt slagsmålsbenägen (talar riktigt slagsmål här inte bråk) och det hela talar dessutom för att Hron själv inte var särskilt våldsbenägen.

Det var ungefär det som var min poäng - att jag är konfunderad av hur det kunde gå som det gick med tanke på Hrons fysiska styrka.
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det måste väl ändå vara mycket ovanligt som 14-åring?
Var det kanot/rodd han höll på med eller minns jag helt galet?
Roddare på hög nivå är jävligt starka redan i den åldern. Har träffat några och de är rejält bitiga för sin ålder men jag tror iof att 120 kilo som 14-åring även i de kretsarna är mycket
Citera
2009-07-01, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Du verkar tro att jag har ett ont uppsåt i att jag nämner att Hron bänkade 120 kilo och var en lovande roddtalang?

Det har jag inte, saken är den att jag har just träffat killar i 14-16 års åldern som sysslar på högsta nivån inom rodd och de är byggda som kassaskåp. Jag har svårt att tro att ens ett par vanligt byggda 18-åringar kan ge någon av dem en match om de verkligen går in för att slåss. Däremot i den åldern (14-16) är man sällan särskilt riktigt slagsmålsbenägen (talar riktigt slagsmål här inte bråk) och det hela talar dessutom för att Hron själv inte var särskilt våldsbenägen.

Det var ungefär det som var min poäng - att jag är konfunderad av hur det kunde gå som det gick med tanke på Hrons fysiska styrka.

Min poäng var egentligen varför det är så mycket att fundera på. Han slogs ju uppenbarligen ihjäl, och sedan om det var så att han inte gjorde motstånd överhuvudtaget eller om motståndet var bristfälligt, och om detta i sin tur beror på en allmän obenägenhet att ta till våld, berusning eller något annat - det tycker jag inte är intressant.
Citera
2009-07-02, 13:04
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Min poäng var egentligen varför det är så mycket att fundera på. Han slogs ju uppenbarligen ihjäl, och sedan om det var så att han inte gjorde motstånd överhuvudtaget eller om motståndet var bristfälligt, och om detta i sin tur beror på en allmän obenägenhet att ta till våld, berusning eller något annat - det tycker jag inte är intressant.
Nu tycker ju jag att fallet är söndertjatat, både här och i media men jag håller inte med dig, det är ju absolut av intresse för diskussionen om händelseförloppet.
Citera
2009-07-03, 00:40
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Till exempel så har ju en av W:s mördare inlett en musikkarriär
Han är dömd för misshandel, inte mord. Sluta ljug.
Citera
2009-07-03, 01:27
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Han dömdes för att ha misshandlat DW så illa att DW hade avlidit om inte Khaled Odeh hade hunnit dit för att skära halsen av den redan medvetslöse DW. För övrigt var det ju Danilo och dennes kamrater som ringde Odeh för att "klippa nassen".

Men det är klart, han dömdes inte för mord men döm själv av min beskrivning ovan huruvida domen står i överensstämmelse med den allmänna uppfattningen om kriterierna för definitionen mord...
Citera
2009-07-03, 21:50
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Trams. Det handlar inte vad han är dömd för utan om vad han har gjort.
Citera
2009-08-22, 23:00
Medlem
Är ingen journalist

Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
En av dom, "fick" en skruvmejsel i ögat under tiden han satt på Mariefred.
Killen som högg honom var densamme som hoppade på huvudet på aftonbladet- journalisten utanför fryshuset i Sthlm (han som högg är idag avliden, mördad i finland).

Utan en vaktmästare.Men det här var något nytt det har jag inte hört något om.
Citera
2009-11-11, 23:25
Medlem
firmanamnet??

daniel hanssons firma??
Citera
2009-11-12, 04:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Vore kul att veta vad den uppgiften kommer ifrån.

Vore kul att veta vad den uppgiften kommer ifrån.

Lösa rykten och fria fantasier eller? Var finns substansen i det där?
Citera
2010-01-05, 15:58
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Ni som menar på att mördarna ska straffas igen efter egna ställningstaganden och egna straffsatser vet inte vad ni pratar om och det är en jävla tur att ni inte har något att säga till om i detta samhälle.

Läs på, skapa åsikt byggt på samtliga parter av ett fall och se sen till att respektera de lagar som finns.

Ber om ursäkt för ett lite väl seriöst inlägg men några på detta forum bör tänka till två gånger innan de skriver vilka som ska dö eller leva.
Det är en naturlig reaktion att vilja se dessa mördare plågas.
De flesta som har läst om detta mordet önskar nog en offentlig avrättning.
Visst skall lagar respekteras, men det skall även människors funderingar om detta också göras.
Jag själv skulle önska att man kastrerar dem, hugger av deras armar och ben och petar ut ögonen på dem. Sedan kan de sitta så tills de blir hundra år.

Och till de som vandaliserat Johns grav önskar jag samma öde!

http://www.gt.se/nyheter/1.792894/jo...v-skandad-igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in