Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad är poängen med att säga det? Alltså, antingen så var han dålig på att slåss, feg, gjorde en "taktisk felbedömning" eller så kan det bero på något annat att han inte försvarade sig? Oavsett vilket ser jag inte riktigt vad hans styrka har för relevans.
Du verkar tro att jag har ett ont uppsåt i att jag nämner att Hron bänkade 120 kilo och var en lovande roddtalang?
Det har jag inte, saken är den att jag har just träffat killar i 14-16 års åldern som sysslar på högsta nivån inom rodd och de är byggda som kassaskåp. Jag har svårt att tro att ens ett par vanligt byggda 18-åringar kan ge någon av dem en match om de verkligen går in för att slåss. Däremot i den åldern (14-16) är man sällan särskilt riktigt slagsmålsbenägen (talar riktigt slagsmål här inte bråk) och det hela talar dessutom för att Hron själv inte var särskilt våldsbenägen.
Det var ungefär det som var min poäng - att jag är konfunderad av hur det kunde gå som det gick med tanke på Hrons fysiska styrka.
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det måste väl ändå vara mycket ovanligt som 14-åring?
Var det kanot/rodd han höll på med eller minns jag helt galet?
Roddare på hög nivå är jävligt starka redan i den åldern. Har träffat några och de är rejält bitiga för sin ålder men jag tror iof att 120 kilo som 14-åring även i de kretsarna är mycket