2008-04-08, 13:04
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Haha, det är ju det! Synd att nyttig mat smakar skit. Så är det nästan alltid. Typ spenat eller blomkål.

Nyttig mat är jättegott. Det måste vara du som suger på att laga mat.
Citera
2008-04-08, 16:15
Medlem
krypmetodens avatar
daw
Citera
2008-04-08, 20:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patanga
creme fraiche, majonäs osv i potatissallad är det dom du anser som "bra ämnen" ?

majonäs är inte så farligt som folk tror och potatis innehåller bland annat c-vitaminer. Creme fraiche är väl heller inte farligt
Citera
2008-04-08, 22:34
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
majonäs är inte så farligt som folk tror och potatis innehåller bland annat c-vitaminer. Creme fraiche är väl heller inte farligt

dessa produkter är kaloririka, men för den sakens skull inte givet onyttiga. Majjo har en ganska bra fettsammansättning.
Citera
2008-04-09, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Nyttig mat är jättegott. Det måste vara du som suger på att laga mat.

Jo tack, jag suger på att laga mat. Men vad för nyttig mat är jättegod då? Det mesta som är nyttigt smakar ju sällan riktigt bra.
Citera
2008-04-09, 01:42
Medlem
Jag har också varit smal i hela mitt liv och jag har alltid kunnat äta vad som helst, hur mycket som helst, när som helst utan att det har lagt sig på magen. Jag dricker mycket coca cola, flera liter i veckan och har så gjort ett bra tag.

När jag för några månader sen stod och tittade på mig själv i bar överkropp så slog det fan mig att jag hade börjat bli lite smått rund om magen. Och om jag drog t-shirten spänd mot kroppen så såg man en liten utbuckling från magen.

Det var faktiskt lite skrämmande när man insåg att verkligheten hade kommit ifatt en. Drog ner på mina dåliga vanor lite efter den chockerande kvällen.
Senast redigerad av mysen 2008-04-09 kl. 01:54.
Citera
2008-04-09, 19:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
dessa produkter är kaloririka, men för den sakens skull inte givet onyttiga. Majjo har en ganska bra fettsammansättning.

exakt består ju mest av ägg och olja.
Citera
2008-04-09, 20:34
Medlem
Ingen som har något bra recept på en klockren kvällsmacka ? börjar bli lite hungrig och min insperation är inte på top atm !
Citera
2008-04-09, 21:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodega
Ingen som har något bra recept på en klockren kvällsmacka ? börjar bli lite hungrig och min insperation är inte på top atm !

grovt bröd, gärna med hela korn. Som pålägg kan du ha avokade, keso, skinka och paprika. Avokade är bra fetter och mättar
Citera
2008-04-09, 21:37
Medlem
Nattmackor är smaskens! Men det ska vara något lätt, har märkt att man sover sämre annars och lättare drömmer mardrömmar.
Jag brukar numera köra på en eller max två skivor rostat med neutral mjukost, och så en kopp te till det. Har inte märkt av någon viktförändring än så länge.
Citera
2008-04-13, 23:08
Bannlyst
Från att ha käkat 4,5,6 mackor varje kväll så blir det svårt att bara stänga av helt och hållet, men trappa ner kanske man skulle göra. Skinka kör jag nästan jämt. Och hushållsost, typ.
Citera
2008-04-13, 23:10
Medlem
Förbannads avatar
Jag har mer eller mindre lyckats avvänja mig från nattmackor. Jag kör numera på en stor tallrik kalaspuffar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in