2008-04-07, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Precis. Har varit och läst där hur många gånger som helst utan att komma fram till något vettigt.
Dessutom så nämner de ju att bland annat rödklöver, vanilj, honung, m.m. som faktiskt står med i innehållsförteckningen, finns i blandningen.
Citera
2008-04-08, 07:06
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korafe
Dessutom så nämner de ju att bland annat rödklöver, vanilj, honung, m.m. som faktiskt står med i innehållsförteckningen, finns i blandningen.
Ja, jag läste det. Men jag skulle gärna vilja se den PDFen som var i en av trådarna, som dock var nere. Möjligtvis har jag sett den förr, är inte säker.
Citera
2008-04-08, 11:35
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Säg inte det. Vanilj ska tydligen öka catecholamine-nivån i kroppen (http://wwwwww.nwcr.ws/adam/healthill.../1/003561.html). Catecholamine kommer ifrån aminosyran tyrosin och dessa två spelar en central roll i kroppens framställning av adrenalin, noradrenalin och dopamin (http://en.wikipedia.org/wiki/Catecholamine). Sen undrar man hur stor koncentration catecholamine det faktiskt handlar om.
Självklart kommer jag att undersöka vilka delar av växterna som är nödvändiga och som faktiskt har en bevisad effekt, resten är ju bara onödig utfyllnad.
*ställer mig i skamvrån*
Citera
2008-04-08, 14:13
Bannlyst
Citat:
Självklart ingår de ingredienser de listar, men bara som meck, och för att förvilla de myndigheter som försöker stoppa detta.

Det rör sig om nån form av alkaloid/molekyl/wutevah som fungerar på CB-receptorerna. Det är möjligt att de lyckats extrahera denna ur någon av de listade ingredienserna, men inte fan plockar de egenskaper ur varje ört för att skräddarsy cannabisruset. Mitt sunda förnuft säger mig allt detta.

Det jag tycker är intressant är att det inte kan vara en cannabinoid, då samtliga sådana är förbjudna. Dock behöver den inte ha samma molekylära struktur som THC för att fungera på samma sätt.

Glöm idén med att man plockar munchies ur en ört, torr mun från en, headfuck ur en annan osv. Om ni tror det har ni faen rökt alldeles för mycket.
Citera
2008-04-08, 16:52
Medlem
F.Ks avatar
Intressant. Hoppas du lyckas med ditt mål.

Jag tror inte heller att det är effekt i varenda ört, utan jag tror att det är ett extrakt ur en eller några av växterna som är listade. Tänk vad länge dom måste ha hållt på för att få spice lyckat annars, testat varenda växt och olika extrakt av dom tills dom fått ihop den rätta blandningen. Skulle ta för lång tid. Men vem vet, dom kanske hade tur.
Citera
2008-04-08, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Det rör sig om nån form av alkaloid/molekyl/wutevah som fungerar på CB-receptorerna. Det är möjligt att de lyckats extrahera denna ur någon av de listade ingredienserna, men inte fan plockar de egenskaper ur varje ört för att skräddarsy cannabisruset. Mitt sunda förnuft säger mig allt detta.
Kan mycket väl stämma. Mitt arbete går i alla fall ut på att undersöka vilken/vilka av växterna (och/eller extrakt av dessa) som faktiskt ger någon slags effekt, och vilka som bara är där för smaksättning/utfyllnad. Även jag förstår att inte alla växter i blandningen ger effekt.

Men den här tråden är i alla fall till för att ge information om vilka växter som faktiskt ingår i Spice/Spice Gold, så om någon vet något - berätta för oss!
Citera
2008-04-08, 23:39
Medlem
Qidushs avatar
Är Spice/Spice Gold patenterade produkter på något vis?

Innehar producenterna eller andra i tillverkningsledet patent av relevans?

Om så, så står det antagligen ganska tydligt redogjort där vad för innehåll det är.
Citera
2008-04-09, 10:07
Medlem
telixs avatar
Det sista (svart-grönt smul)som kommer ut ur påsen är något mer potent än det första i påsen. Kanske kan man på något vis ta reda på vilken planta de tillhör?
Citera
2008-04-09, 16:42
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telix
Det sista (svart-grönt smul)som kommer ut ur påsen är något mer potent än det första i påsen. Kanske kan man på något vis ta reda på vilken planta de tillhör?

Tänkte precis skriva det och så ser jag att du redan skrivit.

Jag tycker alltså också att dom sista smulorna i påsen borde kollas först.
Citera
2008-05-15, 01:06
Medlem
Jag satt själv och funderade på att göra något liknande, sökte på google och hittade den här tråden.

Inget har skrivits på över en månad, vad hände? Har du Korafe fortsatt leta och kommit fram till något nytt? Är det någon annan som vet något mer?

Citat:
Är Spice/Spice Gold patenterade produkter på något vis?

Innehar producenterna eller andra i tillverkningsledet patent av relevans?

Om så, så står det antagligen ganska tydligt redogjort där vad för innehåll det är.

Detta tycker jag lät rätt intressant. Företaget heter The Psyche Deli och på deras hemsida står "registered as co. #OC305039 in the UK.". Med den informationen så kanske man kunde få reda på om det företaget har något registrerat patent, eller?

Förövrigt kanske det vore en bra vinkling överhuvudtaget att ta reda på lite mer om företaget bakom. Det kanske kan leda fram till svar om vad den aktiva substansen i spice egentligen är.
Citera
2008-05-15, 11:40
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Tänkte precis skriva det och så ser jag att du redan skrivit.

Jag tycker alltså också att dom sista smulorna i påsen borde kollas först.
Det kan ju också vara så att det blir mindre luft där emellan de små smulorna, än resten av paketet, när man väl meckat eller packat bongen/pipan, och därför upplevs det som starkare.
Citera
2008-05-15, 13:26
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Självklart ingår de ingredienser de listar, men bara som meck, och för att förvilla de myndigheter som försöker stoppa detta.

Det jag tycker är intressant är att det inte kan vara en cannabinoid, då samtliga sådana är förbjudna. Dock behöver den inte ha samma molekylära struktur som THC för att fungera på samma sätt.

Glöm idén med att man plockar munchies ur en ört, torr mun från en, headfuck ur en annan osv. Om ni tror det har ni faen rökt alldeles för mycket.

Jag tycker ditt sunda förnuft verkar väldigt sunt, eftersom jag tänker likadant och är hypersund.

Men nog finns det väl ett gäng lagliga cannabinoider, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in