Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-07, 20:07
Medlem
Fick inte tillräckligt med hjälp på sweclockers så nu är det dags för er att visa vad ni kan

Införskaffade nyss ett ATI Radeon 9600 pro för att mitt tidigare inbyggda grafikkort Intel 82845G inte räckte till.
Problemet är nu att det inte på något sätt går att få det nya grafikkortet att funka. Har prövat med olika drivrutiner, men datorn vill inte hitta grafikkortet alls. Har prövat att avaktivera det inbyggda grafikkortet, men fortfarande hittar datorn inte Radeon-kortet.

Moderkortet CPU: Intel Pentium 4 2533 MHz
Moderkortsnamn: Compaq
Moderkortschips: Intel Brookdale-G i845G
BIOS-typ: Compaq (05/28/03)
220w nätagg.

Köpte grafikkortet begagnat, kan det vara så att det är sönder?
Anta att det är fungerande, hur ska/kan jag göra för att få det att fungera?

Hjälp tack!

Högupplöst bild på kortet:
http://www.uppladdning.net/bilder/bl...3e6ac82d97.JPG

Datorspecifikation:
http://www.uppladdning.net/bilder/bl...49719aaa9b.JPG
Senast redigerad av Roxxor 2008-04-07 kl. 20:32.
Citera
2008-04-07, 21:54
Medlem
Kolla i bios efter vilket grafikkort som ska initieras först.
Citera
2008-04-07, 22:07
Medlem
Väl slött nätagg. Har du nån annan dator du kan prova kortet i? Jag har ett oanvänt nätagg som skräpar, är du i Norrbotten kan du få komma och hämta det gratis.
Citera
2008-04-07, 22:27
Medlem
Står inget i bios om grafikkort, endast om AGP-bländare som jag ställt om till 256mb.

Har tyvärr inte möjlighet att pröva kortet i en annan dator. Åh, det hade varit intressant, bor tyvärr i Stockholm så en tripp till Norrbotten blir lite väl lång tyvärr :/
Citera
2008-04-16, 18:07
Medlem
Så det är möjligt att det är nytt nätagg som gäller? Läste nånstans att kortet skulle funka med 230w, kan det vara sån skillnad att det inte funkar med 220w?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in