2008-04-07, 18:37
Medlem
kom på mig själv att jag glömde fylla i k4 blanketten när jag skickat in deklarationen jag sålde aktier förra året för första gången i mitt liv
så då ska man ju fylla i den
så i år fick jag rest skatt vad tror ni kommer hända när jag inte fyllde i den k4 blanketten alla uppgifter finns ju på deklarationen ??
Citera
2008-04-07, 18:52
Medlem
Du måste fylla i K4 - annars har du en ofullständig deklaration och kommer att bli granskad.
Det är inga problem att lämna in den i efterhand.
De uppgifter som finns i det deklarationsbesked som du fick är inte fullständiga. Du måste själv redovisa vilka anskaffningsvärden du haft och rea- förlust/vinst.
Citera
2008-07-21, 22:31
Medlem
Funkade fint behövde inte fylla i K4 blanketten förmodligen för att jag fick rest skatt ...
Citera
2008-07-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswed4
Funkade fint behövde inte fylla i K4 blanketten förmodligen för att jag fick rest skatt ...
Nej, orsaken till att det funkade fint var att K4 skall lämnas in året efter att man sålt aktierna. Du kommer nästan säkert bli granskad.

De uppgifter som fanns på deklarationen var hur mycket pengar du hade fått vid försäljningarna. På K4 skulle du ha angett hur mycket du betalt när du köpte aktierna. Mellanskillnaden beskattas med 30 % från första kronan.
Citera
2008-07-22, 18:45
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theswed4
Har du inte fyllt i K4-blanketten kommer du förmodligen att betala för mycket skatt på vinsten.
Skatteverket vet försäljningssumman men inte vad du köpt aktierna för.
Har du inte inte fyllt i något inköpsbelopp så antar Skatteverket att inköpspriset är 20 % av försäljningspriset och du får betala 30 % skatt på 80 % av försäljningspriset. Inte så kul va ?

Men du har 5 år på dig att skicka in en korrekt K4-blankett, så gör det nu innan du glömmer det!

/ TT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in