2008-04-18, 15:51
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Denna punkt: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10862287&postcount=638

Denna låt symboliserar i princip vad för budskap jag och de andra försöker ge dig:

Ja, låten är skriven av "nazister", men dess budskap står de flesta i denna tråd för skulle jag tro.

Denna punkt..?
Läs inlägget du länkade till mig. Det finns flera punkter i det.
Citera
2008-04-18, 15:56
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Väldigt underlig bekantskapskrets du har, detta måste vara en sensation och ett påhitt. Nu får du för fan ge dig, du är ju en fullfjädrad mytoman och inget annat. Sluta driv med folk nu och gå och göm dig i den grotta du kom från.

Det kan säkert vara underligt med en stor bekantskapskrets för någon som saknar det.
Citera
2008-04-18, 16:08
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Nu får du fan ge dig

Har följt tråden ett tag och har hittills bara skakat på huvudet när jag läst. En del korkade inlägg från båda sidor men du har faktiskt fått många bra inlägg som du helt misstolkat. Av någon anledning.

Din tolkning av liknelsen vet jag inte om jag borde ta på allvar, men anyway...

Att inte skaffa bil pga risk för bilstöld vore som att ta sitt liv pga risk för våldtäkt.

Att vara försiktig med vilka man går till ett hotellrum med är som att vara försiktig med vart man ställer sin bil.

En biltjuv blir inte mindre skyldig för att han snor en Audi R8 i Tensta än om han snor den i innerstan. Men ägaren till R8an kanske kan anses korkad om han lämnar den utan uppsyn i Tensta. Det har inget med skuldfrågan beträffande stölden i sig att göra. Även om det inom vissa rättsfall kan läggas ansvar på kärande om denne ansetts varit vårdslös.

Vårdslöshet är såklart en känslig fråga när man talar om våldtäkt och vad jag vet inget som tillämpas. Däremot är det vanligt när det gäller olika former av stöld och kontraktsbrott.

Det är viktigt att skilja på dessa äpplen och päron. Annars framstår man lätt som lite.. annorlunda. Speciellt efter 646 inlägg med mer eller mindre samma skit om och om igen.

Det är fler än Molson som visat mindre imponerande sidor, men du får ta det den här gången

Träffa killen i miljöer där man inte är så utsatt..? Eller så skaffar man bra tjuvlarm och hoppas på det bästa.

Att inte skaffa bil pga risken för att den blir stulen är jämförbart med att inte existera för att inte riskera att bli våldtagen. Att lämna bilen olåst kan möjligen jämföras med att samtycka till sex, men med samtycke är det förstås inte våldtäkt. Att lämna sin bil låst alldeles oavsett område är inte att jämföra med vårdslöshet.

Inte heller du lyckas applicera ditt resonemang i praktiken. I vilka miljöer är man inte så utsatt?
Att "hoppas på det bästa" är uppenbarligen inte någon godtagbar inställning eftersom man blir beskylld för att ha blivit våldtagen med en sådan inställning.

Om jag träffar Pelle tillsammans med andra pga att risken finns att han är våldtäktsmän, och vid någon tidpunkt umgås med honom utan andra och blir våldtagen, så borde jag inte ha umgåtts med honom utan andra vilket leder till att jag blir beskylld för att ha blivit våldtagen.
Ännu har ingen förklarat vid vilken tidpunkt jag inte längre riskerar att bli beskylld för att ha blivit våldtagen. Svaret på hur man rent praktiskt ska lära känna någon utan att bli beskylld för att bli våldtagen om så sker i lära känna-processen lyser också med sin frånvaro.

Ett alternativ är förstås att man slutar att beskylla våldtäktsoffer för att de blivit våldtagna. Det tycks dock svida lite för mycket av någon outgrundlig anledning.
Citera
2008-04-18, 16:09
Medlem
Dessa våldtäkter på dina 9 kompisar, begicks de när dom råkade gå in i en fjällstuga bebodda utav barska skogshuggare som inte sett en kvinna på 20 år eller med killar som de träffat på dejtsajter och motvilligt haft sex med under alkoholpåverkan och i huvudet tänkt säga nej men tyckt det skulle vara för pinsamt?
Citera
2008-04-18, 16:10
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Dessa våldtäkter på dina 9 kompisar, begicks de när dom råkade gå in i en fjällstuga bebodda utav barska skogshuggare som inte sett en kvinna på 20 år eller med killar som de träffat på dejtsajter och motvilligt haft sex med under alkoholpåverkan och i huvudet tänkt säga nej men tyckt det skulle vara för pinsamt?

Ingetdera.
Citera
2008-04-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Ingetdera.

Det finns ju våldtäkter när bruden gått med och ändrat sig efter(fast då är de per defenition inte våldtäkter), och våldtäkter där mannen helt skitit att fråga om de ska knulla och sonika slängt sig över henne.

Jag förstår inte hur det finns något mellanting. Du ljuger alltså?
Citera
2008-04-18, 16:19
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Det finns ju våldtäkter när bruden gått med och ändrat sig efter(fast då är de per defenition inte våldtäkter), och våldtäkter där mannen helt skitit att fråga om de ska knulla och sonika slängt sig över henne.

Jag förstår inte hur det finns något mellanting. Du ljuger alltså?

Du gav 2 exempel på hur det gick till när de 9 i min bekantskapkrets blev våldtagna. Inget av dem stämmer. Ditt ovanstående utspel saknar koppling till mitt svar på din fråga.

Våldtäkt är att ignorera att någon inte samtycker till sex.
Citera
2008-04-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Du gav 2 exempel på hur det gick till när de 9 i min bekantskapkrets blev våldtagna. Inget av dem stämmer. Ditt ovanstående utspel saknar koppling till mitt svar på din fråga.

Våldtäkt är att ignorera att någon inte samtycker till sex.

Att begå en våldtäkt utan att få offret att se ut så här

http://pierrelegrand.net/wp-content/uploads/2007/08/rape.jpg

tror jag är mycket svårt för en normalstark man. Hur gick det till. Frågade killarna snällt men fick ett nej och sa "jag gör det endå" medans dom låg som kalla fiskar eller?
Citera
2008-04-18, 17:09
Medlem
Nej, man behöver inte rycka sönder skalpen för att kunna våldta en kvinna. Det där om kalla fiskar är dessutom högst osmakligt eftersom du själv inte verkar kunna förstå vilken chock som man befinner sig när någon försöker våldta en.
Citera
2008-04-18, 17:14
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Att begå en våldtäkt utan att få offret att se ut så här

http://pierrelegrand.net/wp-content/uploads/2007/08/rape.jpg

tror jag är mycket svårt för en normalstark man. Hur gick det till. Frågade killarna snällt men fick ett nej och sa "jag gör det endå" medans dom låg som kalla fiskar eller?

De ignorerade att hon inte samtyckte till sex. Det är våldtäkt.
Citera
2008-04-18, 17:15
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Personen syftar nog på tiden innan Palme kom till makten och bestämde sig för att Sverige skulle bli en mångkultur. Då det fanns politiker som värnade om svenska folkhem och andelen brott i Sverige var betydligt mindre än idag (beroende på just invandringen, ja).
Fast det här är ju en diskussion om feminism så om personen vill diskutera invandring har han ju kommit fel.
Citera
2008-04-18, 17:23
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Jag tror som sagt att det är en lek med defenitionerna av grupp samt vem som är svensk som gör att man kan påstå ngt sådant som Korean Danne redovisar att den boken påstår.

Om det nu är sant att Svenskar begår majoriteten av gruppvåldtäkter som det står i länken där så borde det ju inte vara ett problem att faktiskt redovisa ett sådant fall för oss som tror att de medvetet förvränger och mörkar statistiken för att dölja sanningen. Tidigare i tråden har ju flera fall redovisats exmpelvis på rena somaliska gruppvåldtäkter tex.
Hitta en Svensk sådan om vi nu begår de flesta, borde ju vara lättare då.

Määrk väl att även den gruppvåldtäkten med uteslutande etniska Somalier betecknades som 3 svenskar och en finländare. Inte konstigt man kan få det till att majoriteten är SVenskar om till o med dom räknas in.
Fast nu presenterade jag ju det som ombads. Om du inte kan acceptera det utan väljer att ogiltigförklara informationen innan du ens har läst den kan jag inte hjälpa dig. Boken får ni läsa själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in