2008-04-07, 20:26
Medlem
H.E.L.s avatar
Jag trodde inte ens att det gick att hyrra rum där. Är det inte en invandrarförläggning?
Edit: För övrigt så får man hoppas att de lärde sig den hårda vägen.
Leker man med elden så...
Citera
2008-04-07, 20:26
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Why?
För att du förflyttar tidpunkten för samtycke till sex till en tidpunkt långt innan den aktuella situationen?

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men för att dra någon form av parallel kan jag jämföra det med att supa sig dyngfull på krogen när man sedan ska gå genom Stockholm på natten, det är som att be om att bli rånad / misshandlad.

Sammanfattningsvis så menar jag inte att ett oansvarigt beteende rättfärdigar våldsbrott. Men är man rädd om skinnet kanske man ska tänka två gånger?
Citera
2008-04-07, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Jag trodde inte ens att det gick att hyrra rum där. Är det inte en invandrarförläggning?
Edit: För övrigt så får man hoppas att de lärde sig den hårda vägen.
Leker man med elden så...

Hotellet menar du?

Förhoppningsvis sprider tjejerna SD's budskap i rikemansområdena sen. Alltid skönt att se överklass PKiter få en effektiv verklighetsindoktrinering
Citera
2008-04-07, 20:35
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Eller så utgår man som sagt ifrån att män är intelligenta varelser med normal fattningsförmåga.
Jag har som sagt varit på både för- och efterfester på hotellrum och vad hände?
Vi satt och spelade ölspel, skrattade och skrålade med i fåniga låtar, för att sedan var och en gå hem till sitt. Det är ett normalt förfarande. Att män våldtar så fort de ser en möjlighet är inte sant.

Jag fattar inte att jag ska behöva sitta och försvara att män inte är våldtäktsmän.

Jag fattar inte riktigt hur du inte kan förstå tråden !? du svarar ju på saker som inte har påståtts.

Ingen har påstått att alla män är våldtäktsmän.

Men... Följer du med 4 kompisar du festat med massor med gånger är sannolikheten att bli våldtagen närmare noll.

Följer du med 4 st trevliga svenska killar kanske risken är 0,1%

Föjer du med 4st halvskumma svenska knarkare kanske risken är 1%

Föjer du med 4st somalier från någon flyktingförläggning som dessutom tar dig till ett hotell och hyr rum kanske risken är 25%

Vad i resonemanget är svårt att förstå ??
Citera
2008-04-07, 20:42
Medlem
Kreutzs avatar
Klart att tjejerna utsatte sig för en typisk risksituation och man kan verkligen ifrågasätta om de inte förstod vad de gav gav sig in på. Men naturligtvis berättigar detta inte en våldtäkt. Aldrig någonsin! Hade någon våldtagit min dotter - oavsett hur naivt hon betedde sig - så skulle denna person inte bara ha att räkna med konsekvenser från rättssystemet.

Vad tråden har med feminism och jämställdhet att göra förstår jag inte riktigt.
Citera
2008-04-07, 20:44
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatel
att följa med ett gäng snubbar efter krogen, hem till dem, är lika med att "här ska knullas". det fattar väl vem fan som helst. vad ska man annars göra? sitta och titta på tv?

den är en annan sak att gå hem med folk man känner sedan tidigare, men unga tjjer som går hem med okända snubbar får fan skylla sig själv.

det är snarare brudarna som borde straffas, inte snubbarna.

word
Citera
2008-04-07, 20:44
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men för att dra någon form av parallel kan jag jämföra det med att supa sig dyngfull på krogen när man sedan ska gå genom Stockholm på natten, det är som att be om att bli rånad / misshandlad.

Sammanfattningsvis så menar jag inte att ett oansvarigt beteende rättfärdigar våldsbrott. Men är man rädd om skinnet kanske man ska tänka två gånger?

Fast då borde killar hålla sig inne och inte gå ut på krogen alls eftersom risken är överhängande att de åker på stryk då.

Jag ogillar när man försöker ge något slags frikort till brottslingar genom att förflytta skulden/ansvaret till den de begår brott emot. Men det är kanske kriminologen i mig som talar.
Citera
2008-04-07, 20:47
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Fast då borde killar hålla sig inne och inte gå ut på krogen alls eftersom risken är överhängande att de åker på stryk då.

Jag ogillar när man försöker ge något slags frikort till brottslingar genom att förflytta skulden/ansvaret till den de begår brott emot. Men det är kanske kriminologen i mig som talar.

De bär inte skulden, men de får skylla sig själva. Med tanke på deras dumhet så borde tråden ligga i humor istället.
De är ju i princip lika korkade som dem som går på Nigeriabrev.
Citera
2008-04-07, 20:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag fattar inte riktigt hur du inte kan förstå tråden !? du svarar ju på saker som inte har påståtts.

Ingen har påstått att alla män är våldtäktsmän.

Men... Följer du med 4 kompisar du festat med massor med gånger är sannolikheten att bli våldtagen närmare noll.

Följer du med 4 st trevliga svenska killar kanske risken är 0,1%

Föjer du med 4st halvskumma svenska knarkare kanske risken är 1%

Föjer du med 4st somalier från någon flyktingförläggning som dessutom tar dig till ett hotell och hyr rum kanske risken är 25%

Vad i resonemanget är svårt att förstå ??

Jag svarade på frågan "vad är det för fel på tjejer som gör sånt här?"
"Felet" är att de utgår ifrån att män är intelligenta varelser med normal mänsklig fattningsförmåga. Jag tycker att det är helt riktigt att utgå ifrån det. Jag tycker inte att det är rätt att utgå ifrån motsatsen.
Citera
2008-04-07, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Ärligt talat, vad är det för fel på tjejer som gör sånt här?

http://sydsvenskan.se/malmo/article314333.ece

Vill dom bli våldtagna undermedvetet eller?

Stället har f ö haft många asylsökande:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1007098&from=rss

Med 99,9999999999999999999 % sannolikhet var det "en viss" typ av män som har en särskild benägenhet att våldta. Att kvinnorna blev våldtagna kan således inte sägas vara nån överraskning öht.

Varför aktar sig inte tjejer mer för b*****r?

Va? Används Arlöv Park Hotel till nåt annat än flyktingförläggning? Vafan?
Citera
2008-04-07, 20:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Jag svarade på frågan "vad är det för fel på tjejer som gör sånt här?"
"Felet" är att de utgår ifrån att män är intelligenta varelser med normal mänsklig fattningsförmåga. Jag tycker att det är helt riktigt att utgå ifrån det. Jag tycker inte att det är rätt att utgå ifrån motsatsen.
Men du kan väl inse att "män" och 4 kåta somalier inte är samma sak?
Citera
2008-04-07, 20:55
Medlem
Vad fan är det för fel på i stort sett alla utom Molson Canadian här? Tycker ni på fullaste allvar att våldtagna tjejer får skylla sig själva, bara för att de var godtrogna och naiva? Är ni helt jävla dumma i huvudet!? Ska alla som är ute efter mörkrets inbrott skylla sig själva om de blir misshandlade? Ska naiva barn som följer med hem till en pedofil skylla sig själva?

Fattar verkligen inte hur fan ni kan rättfärdiga en våldtäkt såhär, för det är precis det ni gör.. skyddar förövarna, sparkar på offren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in