2008-04-12, 22:41
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Föjer du med 4st somalier från någon flyktingförläggning som dessutom tar dig till ett hotell och hyr rum kanske risken är 25%

99,99%
Citera
2008-04-12, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
99,99%

Ja, jag skulle nog vilja påstå att den siffran är närmare sanningen än 25% iaf.
Citera
2008-04-12, 22:48
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Men då landar du i samma problem igen - jag måste alltså utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän. Det finns risker med allt. Det finns risk att jag blir våldtagen om jag går in till grannen och lånar socker. Det finns risk att jag blir våldtagen om jag följer med en icke okänd kille hem eller om jag bjuder hem en icke okänd kille till mig också. Du kan inte pinpointa exakt vad jag ska göra eller inte göra för att försäkra mig om att jag inte blir våldtagen och då hjälper det mig i praktiken inte alls. Om du kräver av mig att jag ska bära ansvaret för att se till att inte bli våldtagen, måste du vara betydligt mer specifik än så.

Alternativet är förstås att du upphör med att lägga ansvaret på mig att inte bli våldtagen och istället lägger ansvaret på de som våldtar. Då närmar vi oss åtminstone problemets kärna.

Har definitivt inte tagit bort något ansvar för de som våldtar. Men jag vet inte hur jag ska nå fram till dig för att du ska förstå hur jag verkligen menar. Mitt mål är dock inte att få dig att "tycka som mig" eller att trycka ner folk som har blivit våldtagna.

Jag förstår dock hur du tänker, och det bygger på att man inte kan gå runt och vara rädd hela tiden(?), vilket jag delvis kan förstå eftersom jag själv tar onödiga risker då och då.

Avslutningsvis kan jag säga att jag inte tänker fortsätta fortsätta diskutera denna fråga eftersom det känns som det står stilla (?)
Citera
2008-04-12, 22:48
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej för de verkar inte vilja förstå när de blir lurade och då är man naiv.

Så vad går de då och oroar sig för..?
Jag får inte ihop ditt resonemang. De oroar sig för att bli våldtagna, men blir våldtagna och då är det deras fel ändå..??

Citat:
Det står kanske inte i pannan men den procentuella andelen som har icke etnisk svensk hudfärg är överväldigande stor, därmed kan man hävda att det mer eller mindre står i pannan på majoriteten av alla våldtäktsmän ja.

Den procentuella andelen som har "icke etnisk svensk hudfärg" som våldtar är mig veterligen ungefär 1%. Det innebär fortfarande att 99% av alla som inte har "icke etniskt svensk hudfärg" inte våldtar. Menar du att jag ska undvika 99% pga 1%?
Eller vill du helt enkelt att jag inte ska umgås med någon som inte har "etnisk svensk hudfärg" alls?
Är det där skon klämmer egentligen?

Citat:
Här gör du fel än en gång. Jag har försökt få dig att förstå att jag inte tycker att alla män är våldtäktsmän utan att jag tycker att vissa män är våldtäktsmän och att majoriteten av dessa har icke-svensk etnisk härkomst.
Detta är belagt i statistiken (och den omfattar långt mycket mer än din selektivt valda bekantskapskrets). Men du gillar att projicera ut dina felaktigheter på andra verkar det som?

Jag har inte sagt att du tycker att alla män är våldtäktsmän. Jag har sagt att för att ditt resonemang ska fungera i praktiken måste jag - moi - utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det må låta hur bra som helst i teorin att bara vissa män är våldtäktsmän men det hjälper inte mig i verkligheten. Inte om du ska avkräva mig ansvar för att se till att inte bli våldtagen, that is.

Citat:
Av säkerhetsskäl kan du ju utgå rent statistiskt från att alla icke-svenska män är det.

Och vad händer om jag blir våldtagen av en svensk?

Citat:
Det låter ungefär som om du tror att män från tredje land inte skulle betrakta dig som en hora som man kan göra vad man vill med? Låt mig gissa, du tror på vad de säger till dig för att få dig i säng?

Jag kan ju konstatera att det är betydligt fler än "män från tredje land" som betraktar tjejer som horor, slampor och allsköns tillmälen, som man kan göra vad man vill med.
Vad gäller mitt sexliv, gissar du fel.
Citera
2008-04-12, 22:53
Bannlyst
Citat:
Den procentuella andelen som har "icke etnisk svensk hudfärg" som våldtar är mig veterligen ungefär 1%.

Haha, skojar du? Läs detta: http://www.nd.se/rapport/fly_rapport.asp

Citat:
Och vad händer om jag blir våldtagen av en svensk?

Den risken är inte utesluten, men den är betydligt mindre än om du följer med en kulturberikare hem.

Citat:
Jag kan ju konstatera att det är betydligt fler än "män från tredje land" som betraktar tjejer som horor, slampor och allsköns tillmälen, som man kan göra vad man vill med.

De flesta som anser detta är kulturberikare, ja. Etniska svenskar har mer respekt för kvinnor än muslimer, har man inte förstått detta har man förmodligen bott i en grotta hela sitt liv.

edit: Det finns en viss anledning till att folk inte vill bo i/besöka Tensta, Rinkeby, Landskrona, Ronna osv.
Senast redigerad av Hejsan_ 2008-04-12 kl. 22:56.
Citera
2008-04-12, 22:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
. Då närmar vi oss åtminstone problemets kärna.

Problemets kärna och det har jag påpekart nu femtielva ggr, är att ni kvinnor/flickor inte förstår ert eget bästa.
Citera
2008-04-12, 22:57
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Haha, skojar du? Läs detta: http://www.nd.se/rapport/fly_rapport.asp

För ND är ju trovärdiga när det kommer till invandrare?
Citera
2008-04-12, 22:57
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte en aning om hur naiva svenska flickor i 19-års åldern är. De har just avslutat en politisk korrekt svensk skolutbildning som lärt dem att alla är precis likadana och att världen är rosa små moln på vilka man kan hoppa på från det ena till det andra uppåt precis som i ett nintendo-spel. Sedan kommer verkligheten och kör över dem som ett brutalt godståg när de kommer ut i världen. Kolla till exempel bara på dåren här ovanför som sitter och hävdar att alla män har våldtäktsfantasier?

Hur naiva och förvirrade är inte 19-åriga grabbar då? Då är ju småttingar som växt upp i en skyddad verkstad hela bandet - hela Sverige är ju en skyddad verkstad!
Han den där kocken som fick huvudet avsparkat av nån ligist - han var ju ganska svenskt godtrogen som trodde att han kunde säga till berusade kickers att inte pissa i portuppgången. Varför kallas inte han naiv och godtrogen? Nej, han vågade ju göra något som andra tycker är livsfarligt, han vågade tro på sina medmänniskors civiliserade sida - och tyvärr straffades han för det. Jävla misshandlarsvinen fick hela skulden. Det var DE som var skurkarna, offret var ett offer för deras ondska, punkt slut.

Varför kan man inte se på samma sätt på unga tjejer när de blir våldtagna för att de har precis lika kass riskmedvetenhet? De vågade göra något andra tycker är farligt, och tyvärr straffades de för det.
Nej o nej, det ska hånskrattas och jublas över att korkade, naiva småbrudar fick precis vad de förtjänade...?

Varför ska naiva/modiga småtjejer skylla sig själva mer än naiva/modiga unga killar? Anyone...?
Citera
2008-04-12, 22:58
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Nej, att du säger "våldtäktsmän" och undviker att ens nämna ordet "invandrare" känns väldigt PK.

Nej, du ska inte utgå från att alla som heter Ahmed är våldtäktsmän, men jag tycker däremot att du ska vara extra försiktig om du följer med en sådan hem.

Sätt dig vid TVn 21.00 på torsdag, och slå på TV3 så förstår du vad jag menar.

1 av 10 våldtäktsmän var inte "vit" svensk. Han var däremot inte "invandrare" heller. Jag säger inte "invandrare" om folk som inte har invandrat. Däremot var han inte "vit" svensk. Det har inte något att göra med PK eller inte PK. Det har att göra med definitioner.

Om jag träffar 100 Ahmed som är alldeles underbart trevliga men träffar 1 Ahmed som inte alls var det - skulle du vara mindre benägen att beskylla mig för att ha blivit våldtagen då?

Jag har pluggat ganska mycket kriminologi i mina dar och har arbetat brottsförebyggande både i Vancouver och i gamla Svedala. Det känns som att det är en bättre grund än Efterlyst på tv3. Rent generellt vill jag råda dig att inte bygga din hela världsbild på vad som förmedlas i media.
Citera
2008-04-12, 22:59
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Problemets kärna och det har jag påpekart nu femtielva ggr, är att ni kvinnor/flickor inte förstår ert eget bästa.

Problemets kärna är att det finns våldtäktsmän.
Citera
2008-04-12, 23:01
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Hur naiva och förvirrade är inte 19-åriga grabbar då? Då är ju småttingar som växt upp i en skyddad verkstad hela bandet - hela Sverige är ju en skyddad verkstad!
Han den där kocken som fick huvudet avsparkat av nån ligist - han var ju ganska svenskt godtrogen som trodde att han kunde säga till berusade kickers att inte pissa i portuppgången. Varför kallas inte han naiv och godtrogen? Nej, han vågade ju göra något som andra tycker är livsfarligt, han vågade tro på sina medmänniskors civiliserade sida - och tyvärr straffades han för det. Jävla misshandlarsvinen fick hela skulden. Det var DE som var skurkarna, offret var ett offer för deras ondska, punkt slut.

Varför kan man inte se på samma sätt på unga tjejer när de blir våldtagna för att de har precis lika kass riskmedvetenhet? De vågade göra något andra tycker är farligt, och tyvärr straffades de för det.
Nej o nej, det ska hånskrattas och jublas över att korkade, naiva småbrudar fick precis vad de förtjänade...?

Varför ska naiva/modiga småtjejer skylla sig själva mer än naiva/modiga unga killar? Anyone...?

Håller med dig. Men kör med samma argumentation mot den killen som mot brudarna. Men att det skulle vara deras "fel" att dom blev våldtagna är ju bara sjukt. Självfallet är det svinen som gör det som ska sättas dit och hånskrattas åt
Citera
2008-04-12, 23:02
Bannlyst
Citat:
1 av 10 våldtäktsmän var inte "vit" svensk. Han var däremot inte "invandrare" heller. Jag säger inte "invandrare" om folk som inte har invandrat. Däremot var han inte "vit" svensk. Det har inte något att göra med PK eller inte PK. Det har att göra med definitioner.

Om jag träffar 100 Ahmed som är alldeles underbart trevliga men träffar 1 Ahmed som inte alls var det - skulle du vara mindre benägen att beskylla mig för att ha blivit våldtagen då?

Jag har pluggat ganska mycket kriminologi i mina dar och har arbetat brottsförebyggande både i Vancouver och i gamla Svedala. Det känns som att det är en bättre grund än Efterlyst på tv3. Rent generellt vill jag råda dig att inte bygga din hela världsbild på vad som förmedlas i media.

Är man född av föräldrar som inte är födda i landet är man en andra generationens invandrare, så då räknas man visst till begreppet "invandrare".

Jag antar att du inte har jobbat med BRÅ då, för där "erkänner" de att invandrare är överrepresenterade. http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=85&module_instance=15

Om nu invandrare inte är överrepresenterade inom våldtäkter, hur kommer det sig då att det sker så lite våldtäkter i norra Sverige jämfört med södra Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in