Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej för de verkar inte vilja förstå när de blir lurade och då är man naiv.
Så vad går de då och oroar sig för..?
Jag får inte ihop ditt resonemang. De oroar sig för att bli våldtagna, men blir våldtagna och då är det deras fel ändå..??
Citat:
Det står kanske inte i pannan men den procentuella andelen som har icke etnisk svensk hudfärg är överväldigande stor, därmed kan man hävda att det mer eller mindre står i pannan på majoriteten av alla våldtäktsmän ja.
Den procentuella andelen som har "icke etnisk svensk hudfärg" som våldtar är mig veterligen ungefär 1%. Det innebär fortfarande att 99% av alla som inte har "icke etniskt svensk hudfärg" inte våldtar. Menar du att jag ska undvika 99% pga 1%?
Eller vill du helt enkelt att jag inte ska umgås med någon som inte har "etnisk svensk hudfärg" alls?
Är det där skon klämmer egentligen?
Citat:
Här gör du fel än en gång. Jag har försökt få dig att förstå att jag inte tycker att alla män är våldtäktsmän utan att jag tycker att vissa män är våldtäktsmän och att majoriteten av dessa har icke-svensk etnisk härkomst.
Detta är belagt i statistiken (och den omfattar långt mycket mer än din selektivt valda bekantskapskrets). Men du gillar att projicera ut dina felaktigheter på andra verkar det som?
Jag har inte sagt att du tycker att alla män är våldtäktsmän. Jag har sagt att för att ditt resonemang ska fungera i praktiken måste jag - moi - utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det må låta hur bra som helst i teorin att bara
vissa män är våldtäktsmän men det hjälper inte mig i verkligheten. Inte om du ska avkräva mig ansvar för att se till att inte bli våldtagen, that is.
Citat:
Av säkerhetsskäl kan du ju utgå rent statistiskt från att alla icke-svenska män är det.
Och vad händer om jag blir våldtagen av en svensk?
Citat:
Det låter ungefär som om du tror att män från tredje land inte skulle betrakta dig som en hora som man kan göra vad man vill med? Låt mig gissa, du tror på vad de säger till dig för att få dig i säng?
Jag kan ju konstatera att det är betydligt fler än "män från tredje land" som betraktar tjejer som horor, slampor och allsköns tillmälen, som man kan göra vad man vill med.
Vad gäller mitt sexliv, gissar du fel.