Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Du påstår att det är så och då är det du som får leverera källa på dina påståenden. Jag vet inte hur det är. Jag vet ara att ålder är en riskfaktor för att bli utsatt. Att folk i åldern mellan 20-24 är extra utsatta. Du påstår att folk med diagnoser är extra utsatta och överrepresenterade som våldtäktsoffer. Då får du väl också visa källa på att detta påstående stämmer. Så: källa tack. Har du ingen får du ta tillbaka ditt påstående och säga som det är: att det är din egen fördom. Annars får du lov att visa källa. Se så. Källa tack.
så det är inte så?
Citat:
Att umgås med människor är alltid en risk. Att gå på efterfest är en risk. Att leva är en risk. Att vara människa är en risk. Att inte gå på efterfest kan också vara en risk (man kanske går hem full och tänder en cigg och somnar och brinner inne, något som inte hänt om man gick på efterfest istället). Livet är fullt av risker herr slö. Att leva är en risk för att dö.
-Och ändå stänger man stränder för hajattacker, märkligt det där att prata om risk utan att förstå vad risken är. Men absolut, fylla är ett riskbetende även vid brandolyckor, märkligt att du invänder mot att det ska vara det vid våldtäkt.
-Vi kan väll nöja oss med att det var en korkad risk att ta, att följa med främlingar.
Citat:
Jag litar på att folk över 25 är kapabla att göra riskbedömningar. Men att de ibland kan göra en felaktig riskbedömning. Och då kan det gå illa.
Beror väll på vad man vill utsätta sig för, rökare att somna med ciggen , tjejjer på fyllan med menaliter.
Du kan väll räkna på den sannolikheten? att fler förstår att inte somna med ciggen tänd än som följer med "mörka sydlänningar" på "efterfest" är ju givet.