2008-04-07, 12:21
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Hur får man bort dålig lukt i micron? Körde en microrätt med lax och nu luktar hela micron "dambastu". Har skurat rent den invändigt med diskmedel, men "DET" finns kvar.

Mod ---> Blev det rätt forum?
Citera
2008-04-07, 12:23
Medlem
Dancerboys avatar
Kanske kan prova att ställa in en skål med ättika? Det tar bort det mesta om du låter det stå tillräckligt länge. Eller prova med att borsta mikron med kaffepulver?
Kaffepulver i skon är den mest potenta fotsvetts-borttagaren som finns, så det kanske funkar på mikron med fiskdoft också?
Citera
2008-04-07, 12:27
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Har funderat på ättikan. Är det bara att ställa in en skål koncentrerad i micron? Ska den bara stå över natten eller ska man "köra" micron med skålen i?
Citera
2008-04-07, 12:32
Medlem
Jag sätter in en skål med vatten och citronskivor i, och micrar i några minuter, det brukar fungera bra..
Citera
2008-04-07, 12:38
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elliot
Jag sätter in en skål med vatten och citronskivor i, och micrar i några minuter, det brukar fungera bra..

Ja, men det låter bra. Testar med citronen först. Annars får det bli ättika över natten eller hur man nu gör med den?
Citera
2008-04-07, 15:04
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Mikra 2-3 dl klorin, borde ta död på bakterierna.
Citera
2008-04-07, 17:35
Medlem
gugglianos avatar
blanda yes och vatten eller pressa en citron i 2 dl vatten och micra i 5 min.
Citera
2008-04-07, 19:39
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Ja, men det låter bra. Testar med citronen först. Annars får det bli ättika över natten eller hur man nu gör med den?

Tror ej att du skall köra mikron med ättikan i. Men citronen kanske funkar? Prova med det först..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in