2008-04-06, 21:54
Medlem
Hallå.

Jag har ett ljudkort, Behringer FCA202, som är grunden i min hemmastudio. Fungerar inte det så fungerar ingenting för mig. Iallafall, när jag körde på XP funkade det helt fint, men nu med Vista är inte drivrutinerna kompatibla så det varken ger eller tar emot ljud. Finns det något sätt som man kan gå runt XP-drivrutinerna och få kortet att funka med Vista?

Tack.
Citera
2008-04-06, 23:31
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyMeister
Hallå.

Jag har ett ljudkort, Behringer FCA202, som är grunden i min hemmastudio. Fungerar inte det så fungerar ingenting för mig. Iallafall, när jag körde på XP funkade det helt fint, men nu med Vista är inte drivrutinerna kompatibla så det varken ger eller tar emot ljud. Finns det något sätt som man kan gå runt XP-drivrutinerna och få kortet att funka med Vista?

Tack.

Hmm göra en egen vilket nog inte är ett alternativ. annars hitta rätt drivrutin till ljudkortet

om man har väldig tur så kan de fungera med att ta en vistadrivrutin för ett annat ljudkort men detta är mera en slump och det brukar inte funka så bra ialla fall

så mitt svar är nej försök att hitta en somär till för vista.
om den inte finns så bytt tillbaka till xp och kolla nästa gång med drivrutiner innan du byter os
Citera
2008-04-07, 07:54
Medlem
DRIVRUTIN?

Handlar om att, tyvärr operativsystem tillverkarna inte kör en gemensam standard för kontaktanslutningen av hårdvarorna till operativsystemprogrammen; i datorn. Således att hårdvara tillverkarna måste –också- framställa ett program för att ansluta sin hårdvara till respektive OS.

Grejen är alltså att man har att installera på datorn varje hårdvaras respektive
drivrutin/anslutningsprogram till respektive OS. Som ...väl finns att hämta på varje hårdvaras Hemsida. ..och för mig ett litet helvete som jag inte riktigt klarar det amerikanska språket.
Citera
2008-04-07, 14:16
Medlem
Okej, fan också. Ska maila Behringer och fråga om det kommer att komma en drivrutin iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in