Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Detta avfotograferade vykort blev alltså stämplat Göteborg 1. När ett vykort lades på en brevlåda som fanns på Göteborgs centralstation, så gick en posttjänsteman på kvällen till lådorna på centralstationen och tömde dessa. Denne brevbärare kom då från det närliggande postkontoret Göteborg 1.
När väl den avhämtade posten från centralstationen kom till postkontoret Göteborg 1 så stämplades denna med just poststämpeln Göteborg 1.
Hur som helst så kan inte "Hymme" ha postat detta själv! Är det verkligen ingen som ser t ex årtalet då detta vykort postades?
Tack för svaret ang posten
Nej, jag hade inte kollat poststämpeln så noga, men även om jag hade gjort det hade jag inte reagerat för jag tycker att det står 29 och 65. Siffran för månad kan jag inte avgöra. Ju mer jag tittar, desto mer ser det ut att stå 66, men var gång jag tittar bort och sen tillbaka är min första reaktion att det står 65. Datumet tycker jag är tydligt 29 även på förstoringarna.
Jag förstår inte heller varför familjen skulle bluffa med ett vykort. Jag kanske har missuppfattat, men sa inte familjen redan från början att sista spåret var ett vykort postat i Göteborg? Jag förstår inte riktigt varför de skulle säga det och sen skicka vykortet ett år senare. Och om det inte är familjen som fejkat historien, hur visste de att det skulle komma ett kort året efter? Dessutom borde polisen ha reagerat på stämpeln precis som Skaraborg2 gjorde. Samma med att visa upp vykortet i media, det hade varit bättre att aldrig visa det om datumen inte stämmer