[quote=intePK14|54548102]Tack för informationen, Skaraborg2!
Jag håller nu på och läser den mycket intressanta "Dahlsjö-tråden".
Det lär bli en hel del spännande nattsudd framdeles. En viktig uppgift om Hymme som saknas i denna tråd, men som återfinns i Dahlsjö-tråden, är att Hymme inte bara hade depressioner, utan även vad man kan kalla maniska faser - enligt en skribent. Och jag tror den informationen är riktig. När Hymme var manisk kunde han spåra ur, enligt skribenten bli "kucku i huvudet". I en sådan situation kunde han säkert uppfattas som besvärande eller rentav provocerande. Han ska dessutom ha medicinerat regelbundet för sina besvär.
Varför skriver en 18-årig man "Var inte ängsliga" på vykortet till föräldrarna? Det ger ju en vink om att Hymme skulle haft svårigheter tidigare, när det gällde att resa och röra sig i nya miljöer. Att skriva så är väl inte gängse för en 18-åring?!
Angående ditt yppandeförbud, tror jag absolut att det är korrekt information du lämnat. Jag läste nyligen i juridikforat, där en skribent frågade just angående sitt yppandeförbud; hur länge det gällde, och konsekvenser avseende brott mot detta. Märkligt nog verkar det som att ingen övre tidsgräns måste finnas, utan ett yppandeförbud gäller - om jag fattat saken rätt - i vissa fall för alltid.
Här är ju du i den märkliga situationen, att du antagligen sitter på mer information än alla andra trådläsare - möjligen Hymmes eventuella mördare undantagen![/QUOTE]
Ja du kommer säkert att få en hel del intressant nattsudd när du skall läsa igenom hela den tråden.

För att kunna erhålla så mycket information som möjligt om honom bör man dock försöka att läsa igenom "Dahlsjö-tråden" eller så mycket man orkar.
När jag fick ta del av hela polisutredningen i Göteborg gällande "Hymme", så fick jag som det verkar ta del av hela denna. Jag fick dock inte kopiera den utan endast läsa den i Forskarsalen samt göra anteckningar. Ytterligare personer har efter att jag hade gjort detta också läst igenom den och även fått maskade kopior. Jag läste denna naturligtvis omaskad.
Ja jag sitter faktiskt på mycket information gällande "Hymme". Betydligt mera än gällande Dahlsjö, Johansson och Karlsson.
Detta beroende på att det finns mycket mera att läsa om honom än om de andra tre. Här fick polisen verkligen inte ligga på latsidan. Åtminstone utredningen i Göteborg styrdes också delvis av modern.