Har varit utomlands och fått s.k "semestermage", så magen är inte i sitt bästa skick om ni fattar vad jag menar.
Haft det i ca en vecka nu och läget är helt oförändrat.
Så nu undrar jag vad finns det för mat eller dylikt som "stillar" min oroliga mage som typ nån fil eller yoghurt, som får bakteriefloran tillbaka på topp!
PIIIZ!
Senast redigerad av SIMONFTW 2008-04-06 kl. 15:56.
Tänk nu på att du inte föder dig på detta i en vecka, utan 1-2 dagar.
Sen är det dags att titta på annan mat.
Men inget stekt brukar också hjälpa till, för det är svår smält som tusan.
Hade supit dig till detta tillstånd eller är det en old fashion magsjuka?
Loperamid kan hjälpa dig par dagar då blir det mer normal avförig.
Dock står det på förpackning att man skall inte använda det mer än XX dagar, sen måste man hälsa på doktorn.
Tänk nu på att du inte föder dig på detta i en vecka, utan 1-2 dagar.
Sen är det dags att titta på annan mat.
Men inget stekt brukar också hjälpa till, för det är svår smält som tusan.
Hade supit dig till detta tillstånd eller är det en old fashion magsjuka?
Loperamid kan hjälpa dig par dagar då blir det mer normal avförig.
Dock står det på förpackning att man skall inte använda det mer än XX dagar, sen måste man hälsa på doktorn.
har inte supit iaf, men det är liksom inte "extrem" magsjuka, där jag har ont i magen eller spyr o sånt. Jag känner bara i magen när jag måste skita och jag skiter ofta, just lös avföring. Jävligt less och vill ha bort det nu!
har inte supit iaf, men det är liksom inte "extrem" magsjuka, där jag har ont i magen eller spyr o sånt. Jag känner bara i magen när jag måste skita och jag skiter ofta, just lös avföring. Jävligt less och vill ha bort det nu!
Men tack för tipset iaf!
Ta då loperamid det hjälper fort, och sen följ upp med lugn mat.
Om du är lös i magen kan du äta kol för att balansera ph-värdet.
Kol från ved är basiskt och innehåller massor med mineraler.
När jag var sjuk senast eldade jag några tändstickor, tog bort "toppen" och drack med vatten. Kan väl inte påstå det gjorde mig fullt frisk, men lite bättre blev det allt. Smakade absolut ingenting.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!