2008-04-06, 05:10
Medlem
Ja, är det möjligt?

Och då kommer i alla fall MIN fråga:

Finns gudd (gud)? Ja, eftersom universom finns, så har det ju skapats ur något. Hur hade världen sett ut om världen var HELT svart? Inget universum det vill säga?

Hade inte den psykiska pressen för att få reda på vartFAN man var varit ganska påtaglig då?

Eh.. ja, bigbang är väl det enda då va..?
Citera
2008-04-06, 11:26
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Vilket grund skulle gud ha? "Jag vet, jag skapar universum!" Tah-dah! Klart, nu då?
Citera
2008-04-06, 11:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Ja, är det möjligt?

Finns gudd (gud)? Ja, eftersom universom finns, så har det ju skapats ur något. Hur hade världen sett ut om världen var HELT svart? Inget universum det vill säga?

Hade inte den psykiska pressen för att få reda på vartFAN man var varit ganska påtaglig då?

Jag tror inte att jag skulle ha någon större möjlighet att fundera i det här fallet.
Citera
2008-04-06, 11:58
Medlem
Läskigs avatar
Ehm, jag måste erkänna att jag inte fattade mycket av ovanstående.

Utan någon som helst grund? hur menar du då, utveckla lite.
Citera
2008-04-06, 13:42
Medlem
SonicBooms avatar
Hm, ja om man nu tänkte så att allt var svart och inget hade någon mening så kanske man hade varit lyckilgare. Man vi hade väl endå hittat på någon mening. Samtidigt hade det varit väldigt svårt att göra något överhuvudtaget om allt var. Svart.

Antagligenen hade inte vi funnits, men chansen (risken?) hade ju då funnits att vi skulle skapats senare i framtiden. Eftersom om inget finns finns ju det oändligamöjligheter att nåt ska "hända". Fast det blir kanske klurigare om inte ens tid finns.
Citera
2008-04-06, 14:06
Medlem
Pentanistens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6uHqedg05WY

00:23 ->
Citera
2008-04-06, 14:40
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Ja, är det möjligt?

Var du nykter i skrivandets stund? Var du dig själv?Tvivlar jag på, eftersom jag inte kan se något sammanhang i dina frågeställningar.

Ditt sinnestillstånd åtsido, tänk på detta; denna tråd är ett exempel på något startat utan grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in