• 1
  • 2
2008-04-05, 23:10
Medlem
Jaitro++s avatar
Den gymnasieskola jag går på använder sig av schoolsoft. Hur gör jag för att hacka admin-lösen för att ändra ett par av mina betyg? (ev. kommer i kontakt med någon som kan).
Citera
2008-04-05, 23:23
Medlem
lill-mes avatar
Glöm det. Du kommer aldrig kunna ändra dina betyg på det sättet, plugga istället för att skämma ut dig här.
Citera
2008-04-05, 23:58
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaitro++
Den gymnasieskola jag går på använder sig av schoolsoft. Hur gör jag för att hacka admin-lösen för att ändra ett par av mina betyg? (ev. kommer i kontakt med någon som kan).

Inte funderat på att söka lite

Fan vad jag hatar alla nya "Hjälp med att hacka trådar"
Citera
2008-04-06, 00:02
Medlem
p4radoxs avatar
Liknande system tenderar att ha den riktiga betygsdatabasen avskild från publik åtkomst.
Det är med andra ord liten chans att dina betyg kommer ändras, annat än just på sidan.

Men för all del, om du vill att det ska se ut som att du har bra betyg, hacka på.
Citera
2008-04-06, 00:04
Medlem
Santa Clauss avatar
Det kan gå... Detta har hjälpt mig många gånger:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/auto_hack.cmd.zip

Fixar det mesta faktiskt. Funkar med ca 20-30% av försöken.
Men det är ju bara att prova och se.

Antingen går det, eller så går det inte.
Citera
2008-04-06, 00:06
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Nej nej. Du letar ju under inställningar, där finns fliken "Hacka admin-account lolz".

Klicka
Citera
2008-04-06, 00:07
Medlem
Jag säger bara, glöm schoolsoft. Du kommer inte hitta någon bugg i schoolsoft systemet. Det är bara att lägga in keylogger på lärarens dator, och hoppas på det bästa.
Citera
2008-04-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.flashback.info/rules/
ÅLDERSGRÄNS: 18 ÅR
-
Citera
2008-04-06, 00:18
Medlem
calzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaitro++

En bug i schoolsoft är ju att när du loggar ut och trycker på bakåt i firefox och sedan uppdaterar trycker på "OK" vid "skicka postdata?" så är du inloggad igen..
Detta funkar även om du väntar flera timmar och om du byter anslutning.

Jag fick min rektor att logga in för att jag ville se en killes mobilnr i klasslistorna då det gick inte från min användare. När han loggat ut visade jag att jag kunde logga in igen utan lösen men trots det är det inte ordnat.

Borde det gå att kanske fejka en session eller ta över en session eftersom, om jag förstått det rätt, så avslutas inte sessionen när man loggat ut (kanske helt är ute och cyklar).

Har ingen egentligen ingen aning, men som bevisat är så fungerar det ju med lite social engineering eller så kan du ju alltid installera en keylogger/trojan på läraren i frågas dator.

Jag skulle dock inte rekomendera detta eftersom du förmodligen skulle bli avstängd, bannlyst och helt utan betyg om du blev påkommen...
Citera
2008-04-06, 00:19
Medlem
calzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Jag säger bara, glöm schoolsoft. Du kommer inte hitta någon bugg i schoolsoft systemet. Det är bara att lägga in keylogger på lärarens dator, och hoppas på det bästa.
är inte det jag nämner en bugg eller är jag ute och cyklar? för så är det ju inte på andra inloggnings sidor som tillexempel hotmail.
Citera
2008-04-06, 01:02
Medlem
slashing_swords avatar
Och det tycker du bör vara en bugg? Att när man går bakåt i Firefox så ompostas postdatan du skrev i inloggningsfältet och du loggas in?

Det är varken en bugg eller ett sätt att hacka på, om du inte sitter framför lärarens dator och denne ligger nedsövd bredvid dig.

Keylogger eller börja plugga.
Citera
2008-04-06, 01:07
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Och det tycker du bör vara en bugg? Att när man går bakåt i Firefox så ompostas postdatan du skrev i inloggningsfältet och du loggas in?

Det är varken en bugg eller ett sätt att hacka på, om du inte sitter framför lärarens dator och denne ligger nedsövd bredvid dig.

Keylogger eller börja plugga.

Var inte det han skrev och det han faktiskt skrev är en bugg ja. Avslutas inte sessionen när man loggar ut går det att utnyttja. Samma bugg hade hotmail för måånga år sedan men det blev såklart fixat relativt fort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in