2008-04-12, 20:58
Medlem
Nu ska dom förhöra den misstänkte imorgon fastän det inte var planerat något för helgen. Antagligen har dom hittat något under dagens sökningar (telefonen eller kanske Engla), eller så har dom fått svar på något tekniskt bevis, typ hans avtryck på cykeln, hans däckspår eller spår av flickan i bilen.

Få brott har engagerat mig så mycket som detta, det skulle vara Madelenefallet eller Arboga härom veckan. Brott mot barn är det lägsta en människa kan göra. Jag tror och hoppas att det här snart är uppklarat.

mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Det är kursgården som gäller nu. Dit blev vi hänvisade idag.

Du åkte dit ändå? Något att rapportera?
Citera
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
Det måste vara skönt att sitta bakom sin dator på en lördagkväll och leka expert i ett litet textfönster

(jag har jour. vad är din ursäkt?)

Bahhhhh pajkastning, jobbit o trist.....

Kimsonite/AnnaM: inget nytt att rapportera
Citera
Medlem
Citat:
Fast det har polisen redan kommenterat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2202924.ab

Ser ut som om problemet ligger hos Tele2, inte polisen.

ja precis det var den kommentaren jag tyckte var otrolig. Visst håller jag med dig att TELE2 borde erbjuda ALLT som är tekniskt möjligt, det är helt otroligt att dom inte fixade det på momangen när de insåg vad som behövdes göras. Jag slutar inte förfäras över det....det är för mig helt ofattbart att dom inte erbjöd det, MEN det är åxå otroligt märkligt att inte någon inom polisen är utbildad inom telefon-området (alltså vad som kan göras tekniskt för att finna en mobiltelefon) någon borde rimligen kunna det där med rörliga mastar. Tele2 väntade på en begäran som aldrig kom. Fasansfullt LAMT från bägge håll
Citera
2008-04-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man kan ju alltid hoppas att AE bestämt sig för att prata och därför det extrainsatta förhöret i morgpn.

isåfall skulle det vara fullständig SKAM att dom inte förhör IKVÄLL.
Citera
2008-04-12, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
isåfall skulle det vara fullständig SKAM att dom inte förhör IKVÄLL.

Så tänkte även jag, men det kanske har med praktiska saker att göra. Advokaten ska hinna dit mm?
Citera
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Någon skrev det tidigare.....när jag klagade på att de skjuter fram förhören.

I tidningen står det med stor rubrik.

"därför dröjer dom med förhören"

Sedan står det inte alls varför dom dröjer med förhören, aftonbladet lr om det var exp ville bara locka läsare med de nm rubriken, för nedaför stod det bara att man inte vill pressa fram ett erkännande, gm kanske skäms och sluter sig (vilket inte motiverar dröjningen utan bara taktiken) samt att man inte vill förhöra ngn som mår så dåligt för då funkar det inte.... Det stog egentligen inga bra anledningar till varför man dröjer.
Advokaten måste vara med. Han kanske skulle på fest
Citera
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Du åkte dit ändå? Något att rapportera?
Nej, tyvärr.
Vi åkte till Folkets Hus. Där stannade jag och frågade en polis vart vi skulle ta vägen.
Han hänvisade oss till den där kursgården så vi åkte dit. Där möttes vi av hundratals människor som mest stod där och gjorde inget alls. Klockan var halv ett och jag trodde vi skulle vara sent ute, men icke då.
Vi stod där i folkmassan ett tag och fick ingen som helst info hur vi skulle gå vidare. Efter 10 minuter i kaoset åkte vi därifrån.
Åkte tillbaka mot Torsåker men tog vägen mot en by som heter Kratten. Vi körde på en smal skogsväg och kom senare ut på ett ställe som heter Hästbo, en by utanför Torsåker.
Därifrån åkte vi sedan hem.
Det var min Englasökardag.
Citera
2008-04-12, 21:05
Medlem
Citat:
Jag slutar inte förfäras över det....det är för mig helt ofattbart att dom inte erbjöd det, MEN det är åxå otroligt märkligt att inte någon inom polisen är utbildad inom telefon-området (alltså vad som kan göras tekniskt för att finna en mobiltelefon) någon borde rimligen kunna det där med rörliga mastar. Tele2 väntade på en begäran som aldrig kom. Fasansfullt LAMT från bägge håll

Fast det verkar ju nog som polisen förutsatte att dom skulle få all den hjälp som gick att få, utan att behöva formulera frågan på korrekt Tele2-byråkratisvenska. Om inte Tele2 kan visa att polisen sa nej till ett förslag från Tele2:s experter tycker jag nog att problemet ser ut att ligga hos dom.

(funkar krysspejling med basstationer, förresten? dom mäter väl inte vinklar? någon GSM-kunnig som kan förtydliga?)
Citera
2008-04-12, 21:05
Bannlyst
Citat:
Nej, tyvärr.
Vi åkte till Folkets Hus. Där stannade jag och frågade en polis vart vi skulle ta vägen.
Han hänvisade oss till den där kursgården så vi åkte dit. Där möttes vi av hundratals människor som mest stod där och gjorde inget alls. Klockan var halv ett och jag trodde vi skulle vara sent ute, men icke då.
Vi stod där i folkmassan ett tag och fick ingen som helst info hur vi skulle gå vidare. Efter 10 minuter i kaoset åkte vi därifrån.
Åkte tillbaka mot Torsåker men tog vägen mot en by som heter Kratten. Vi körde på en smal skogsväg och kom senare ut på ett ställe som heter Hästbo, en by utanför Torsåker.

Du försökte i alla fall. Det är väl så att E:s mamma med vänner anordnar vissa sökteam och polisen andra?
Citera
2008-04-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Advokaten måste vara med. Han kanske skulle på fest

återigen - är det så ??!!! galet för helvete...var är advokaten?? är han upptagen får dom väl fixa nån temporär advokat? Vad ÄR DETTA *gråtfärdig
Citera
2008-04-12, 21:06
Medlem
quesys avatar
Citat:
Nej, tyvärr.

Humm kanske tyder på att polisen har hittat E ? Eller så är det bara på tok för mycket folk att styra över ? Bara spekulationer =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in