2008-04-11, 18:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Tycker man ska fråga sig själv vad som är viktigast.

Är det viktigaste att tjejen hittas och att gärningsmannen kan sättas dit?

Är det viktigaste att ingen får ifrågasätta Englas mamma?
Visst får man ifrågasätta men på ett sakligt sätt då. O ang dina andra frågor så kan man inte ställa de mot varann, båda är pusselbitar i ett mkt tragiskt fall men behöver varann oftast för att det skall lösas.
Citera
2008-04-11, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
Ska snart ringa och få en lägesrapport av 4-hjulingsgänget som letar i skogarna.

Grym respekt till Undran och de andra som har vart ute och fysiskt letat efter tjejen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Jomenvisst och så kan de ju samtidigt få honom att erkänna samtliga mord och våldtäkter i det här landet så kan vi ju släppa ut alla andra galningar..
Då tjänar ju vi pengar då de blir färre utgifter till fångvården

J**** i***!..får jag köra tortyr på dej lite? snälla?

Att orsaka honom smärta är inget självändamål. Det räcker inte att han erkänner. Han måste säga var kroppen är. Tänk om flickan fortfarande lever? Helene levde i 6 dygn. Allt jag säger är att man kanske skulle tumma lite grann på mänskliga rättigheter i det här fallet?
Citera
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Tycker man ska fråga sig själv vad som är viktigast.

Är det viktigaste att tjejen hittas och att gärningsmannen kan sättas dit?

Är det viktigaste att ingen får ifrågasätta Englas mamma?

Viktigase är nog att hitta flickan. Då kommer nog bitarna falla på plats. Oavsett om det är mamman eller lillrunken, då kommer dom reda ut vad som har hänt, bara man hittar flickan.

Undrar när Rock n roll kommer med flames =)
Citera
2008-04-11, 18:35
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LJGibbs
Sats 1 tycker jag är viktigast.

Att flickan hittas är givetvis prio ett och detta arbetas det intensivt med både internt och externt. Tro mig.
Citera
2008-04-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Vad tror du det ger för signaler till sina barn om en mor håller på så? Vet inte om ni tycker det är normalt i Norge det får stå för er.

Välkommen till FB
hvorfor tror du det er unormalt? Og hvorfor er det interessant? Hun har ikke bedt om å komme i offentlighetens lys, og fortjener ikke slike utsagn i tillegg til byrden hun allerede bærer. Du snakker om signalene hun sender til sine barn... Tror du Engla visste om at hun hadde et voksenliv i tillegg til å være mor? Ja sikkert. Men visste hun at moren hadde et normalt nett-liv, også, hvor en del av det var å sende nakenbilder til en venn (faen for en venn som beretter det til andre)? Knappast...
Citera
2008-04-11, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av begrundare
Att orsaka honom smärta är inget självändamål. Det räcker inte att han erkänner. Han måste säga var kroppen är. Tänk om flickan fortfarande lever? Helene levde i 6 dygn. Allt jag säger är att man kanske skulle tumma lite grann på mänskliga rättigheter i det här fallet?

Tänk om han är oskyldig då?
Skulle du vilja bli torterad, få en kula krossad om du är oskyldig?

Tror inte gm kan ha gömt henne på så otroligt många ställen så hade bara halva hoforsborna orkat leta en halv dag så hade de redan hittat henne!

Nu är det ju bara en handfull frivilliga som gör det stora jobbet + poliser som är ute och letar..hm eller vad de nu gör..
Citera
2008-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fråga till lokalkunniga: Hur många ställen på Storviksvägen går det att vända på mellan avtaget till Fridhem och Stigsbovägen, och hurpass långt från avtaget till Fridhem ligger de?

Det ser ut att finnas en fastighet bara drygt 200 meter från avtagsvägen, vilket borde innebära att det går att vända där utan att tappa speciellt mycket tid. Han borde ha hunnit dit innan han mötte "johnnys" bekant, dock mer tveksamt om han hunnit vända och åka tillbaka på den korta tiden.

Någon lokal talang kan säkert komplettera/korrigera.
Citera
2008-04-11, 18:39
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Vad tror du det ger för signaler till sina barn om en mor håller på så? Vet inte om ni tycker det är normalt i Norge det får stå för er.

Välkommen till FB. Vänligen ta det i pm. Det är lämpligast.

Undrar just vad det har med detta att göra ? Om nu mamman har gjort detta så spelar det ingen som helst roll eller hur ? Inte i nuläget iaf, om det nu är så. Tror farbror blå har lite koll på mamman med och hennes rutiner.

Men att posta ut det här hjälper ju knappast någon eller hur ? Rent skvaller om du frågar mig. Ligg o scanna vad din egen mamma gör, du kommer nog bli chockad!
Citera
2008-04-11, 18:40
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vem tror du är skyldig?
Den Lars Martin Johansson jag känner kan ju se runt hörn

Valde detta internet-nick på denna sida med tanke på professorns böcker som en hyllning till en nära vän och kollega under 25 år. (Ni kan ändå inte identifiera mig hur mycket ni än försöker). Jag TROR ingenting, absolut ingenting, det handlar om att utesluta snarare än att leda saker och ting i en viss riktning.

Att koka fram den minsta gemensamma nämnaren alltid, oavsett, det är gott polisarbete förutsatt att det utförs av någorlunda friska och sunda sinnen.
Citera
2008-04-11, 18:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag som vet hur det ser ut där kan säga att jag inte tycker att händelseförloppet med dom nya vittnena är konstigt öht. Det är en ganska kringelkrokig LÅNG väg. Mer än vad som syns på kartan.
Fast på en kringelkrokig väg blir det ju ännu svårare att se nån som ligger en bit bakom en. Och då blir det ännu svårare att tänka sig att horndalsparet verkligen har sett AE köra ut, met tanke på att han bevisligen låg femtifem sekunder efter Engla hos fotogruppen. Men allting annat kan ju vara rätt.

Citat:
Dessutom fanns det en bom efter vägen som var öppen, en bom som dom som hade stuga innanför var VÄLDIGT noga med att låsa när dom inte var där, som dom inte var i helgen.
Nu när du säger det, kommer jag ihåg om att det pratades om den där bommen i början. Exakt var finns den?
Citera
2008-04-11, 18:41
Medlem
quesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Tänk om han är oskyldig då?
Skulle du vilja bli torterad, få en kula krossad om du är oskyldig?

Tror inte gm kan ha gömt henne på så otroligt många ställen så hade bara halva hoforsborna orkat leta en halv dag så hade de redan hittat henne!

Nu är det ju bara en handfull frivilliga som gör det stora jobbet + poliser som är ute och letar..hm eller vad de nu gör..

Spara dina tårar. Han har ju gjort andra flickor ont, som idag lever med ständig rädsla eller hur ? Så om han få hela kuken krossad så är det inte mer än rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in