2008-04-06, 16:14
Medlem
Om hon lämnat cykeln och sedan gått till fots borde hundarna ha kunnat spåra
Citera
2008-04-06, 16:18
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte omöjligt. Dock osannolikt att hon ställt ifrån sig cykeln för att ta sig ett dopp.
Nej, men för att med en pinne i handen försöka peta in den där roliga grejen som hamnat i vattnet och som verkar så kulig för en tioåring men som flyter omkring liiiiiite för långt bort och där man för att nå grejen måste kliva ut på den så här års förrädiskt halkiga stenen och nu...nu... om jag sträcker mig lite till så når jag alldeles säkert....plums.
Citera
2008-04-06, 16:23
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Nej, men för att med en pinne i handen försöka peta in den där roliga grejen som hamnat i vattnet och som verkar så kulig för en tioåring men som flyter omkring liiiiiite för långt bort och där man för att nå grejen måste kliva ut på den så här års förrädiskt halkiga stenen och nu...nu... om jag sträcker mig lite till så når jag alldeles säkert....plums.

Citat:
Ursprungligen postat av cokee
Annars kan jag tänka mig:
Hon pratar med hennes Mamma och säger hon är påväg hem.
Flickan upptäcker något, blir nyfiken. Ringer tillbaka till Mamman för att berätta om sin "upptäckt". Mamman hinner inte svara i telefonen och flickan ramlar ner i en brun och förlorar telefonen.

Om polisen inte är totalt inkompetent så har de förhoppningsvis redan sökt igenom terrängen efter brunnar, träsk, gruvor, håligheter, samt kallat in dykare om det finns någon form av djupt vatten i närheten.
Citera
2008-04-06, 16:29
Medlem
KollaPolskis avatar
Jag tror hon är någon äldre mans glädjeflicka just nu, tyvärr
Citera
2008-04-06, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om polisen inte är totalt inkompetent så har de förhoppningsvis redan sökt igenom terrängen efter brunnar, träsk, gruvor, håligheter, samt kallat in dykare om det finns någon form av djupt vatten i närheten.

Tror du dom sätter in dykare i ett så tidigt skede? Jag är inte så säker på det. Dom har flygit över området med värmesökande kamera, kollat upp stugor mm. Nu ska en specialtränad hund leta efter mobilen. Om det är så illa att en förövare tagit henne, hört mobilen ringa och slänger ut den i området kring cykeln, för att den inte ska spåras, då är det kanske inte så svårt att hitta den? Om de ringer till mobilen kanske hunden kan lokalisera var den ligger då jag antar att hundar hör bättre än oss?
Citera
2008-04-06, 16:31
Medlem
Flus avatar
Jobbar det bara idioter på Aftonbladet?
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Polisen arbetade på söndagen efter två spår – antingen har flickan utsatts för ett brott eller också har hon försvunnit på annat sätt.

Om hon blev bortförd med bil borde mobilen vara ganska nära där hon försvann, eller i varja fall nära en väg om den slängdes ut från bilen.
Citera
2008-04-06, 16:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten

Fattat det som att cykeln låg vid skogskanten, och alltså inte på den sidan av vägen det finns vatten. Då är det en rätt bra bit till vattnet för att man ska kunna se vad som händer där. Det kan ju förstås vara så att hon lämnat cykeln, av någon anleding, gett sig ut på äventyr och kommit fram till vattnet där hon sedan ramlade i. Men jag vet inte...

Den största anledningen till att hon troligen inte ramlat i vattnet skulle jag ändå säga är att mobiltelefonen, åtminstone enligt media, fortfarande har kontakt med masten. Mobilen måste alltså i så fall av någon anledning inte ramlat i vattnet tillsammans med flickan, det ser jag som väldigt osannolikt. Även om det finns en teoretisk möjlighet.

Sen tillkommer ju förstås att om flickan lämnat cykeln och vandrat iväg så borde väl hundarna fått upp spår.
Citera
2008-04-06, 16:33
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein

Om det är en olycka och inte ett bortförande borde hon inte ha hunnit alls långt bort. Skallgång och hundar borde väl ha hittat henne då?
Citera
2008-04-06, 16:34
Medlem
Tuesdays avatar
Jag föreställer mig att om tjejen har råkat ut för en ren olycka eller våldsamt ryckts in i en bil så kunde hennes glasögon ha åkt av och hittats så som de måste ha finkammat närområdet nu. Hon har nappats in i en bil på något sätt tror jag, frågan är hur.

Annars är ju tyvärr det mest sannolika en närstående. Pappan och 12-åriga syrran går bort. Kvarstår mamman och styvpappan. Hur gammal är deras relation? Det var någon tidigare i tråden som kände honom. Har han också barn? Polisen lär ha kollat upp dem under dygnet som har gått.
Citera
2008-04-06, 16:35
Medlem
wonderlands avatar
Det lutar väl åt att hon har blivit börtrövad med tanke på att hundarna inte fått upp något spår än, speciellt nära cykeln. GM kanske slängde bort mobilen på vägen, kanske hon försökte ringa ifrån sin mobil förövraren upptäckte det, lät det ringa och sedan slängde bort den.
Hoppas de får upp ett spår snart.
Citera
2008-04-06, 16:40
Medlem
Troians avatar
Står även på SVT Text (sidan 107) nu att föraren i den ljusgröna volvon inte är misstänkt.

"Föraren till den ljusgröna Volvo som sågs nära fotbollsplanen har hört av sig. Han var där för att hälsa på sina föräldrar och är inte misstänkt."
Senast redigerad av Troian 2008-04-06 kl. 16:46.
Citera
2008-04-06, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det lutar väl åt att hon har blivit börtrövad med tanke på att hundarna inte fått upp något spår än, speciellt nära cykeln. GM kanske slängde bort mobilen på vägen, kanske hon försökte ringa ifrån sin mobil förövraren upptäckte det, lät det ringa och sedan slängde bort den.
Hoppas de får upp ett spår snart.

Mobilen behöver i och för sig inte vara borta. Hon kan ha den på sig också. Men då är hon väl medvetslös eller något ännu värre då hon inte ringt efter hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in