Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Nej, men för att med en pinne i handen försöka peta in den där roliga grejen som hamnat i vattnet och som verkar så kulig för en tioåring men som flyter omkring liiiiiite för långt bort och där man för att nå grejen måste kliva ut på den så här års förrädiskt halkiga stenen och nu...nu... om jag sträcker mig lite till så når jag alldeles säkert....plums.

Fattat det som att cykeln låg vid skogskanten, och alltså inte på den sidan av vägen det finns vatten. Då är det en rätt bra bit till vattnet för att man ska kunna se vad som händer där. Det kan ju förstås vara så att hon lämnat cykeln, av någon anleding, gett sig ut på äventyr och kommit fram till vattnet där hon sedan ramlade i. Men jag vet inte...
Den största anledningen till att hon troligen inte ramlat i vattnet skulle jag ändå säga är att mobiltelefonen, åtminstone enligt media, fortfarande har kontakt med masten. Mobilen måste alltså i så fall av någon anledning inte ramlat i vattnet tillsammans med flickan, det ser jag som väldigt osannolikt. Även om det finns en teoretisk möjlighet.
Sen tillkommer ju förstås att om flickan lämnat cykeln och vandrat iväg så borde väl hundarna fått upp spår.