• 1
  • 2
2008-04-05, 14:26
Medlem
Hej!
jag behover tips po olika oksjuketabletter man kan hemta ut po apoteket som funkar bra mot illamoende ner man tagit opiater. so lista nogra du vet och skriv gerna vilken du tycker funkar best.

nyss var jag po apoteket och ville ha oksjuketablett, har tagit kodein, men fick virushemmande for hon var so usel po engelska, vilken javla idiot borde go tillbaka och trycka upp tabletterna i roven po henne och se ifall hon blir lite virushemmad.
Citera
2008-04-05, 14:29
Medlem
foresten andra tips mot illamoendet tas gerna emot ockso.

tidigare idag satt jag po en uteservering so ner jag bestellt maten so fick jag rusa och legga fem feta kaskadspyor utover recket. det var lite pinsamt. men ner jag kom tillbaka till min plats hade maten kommit iaf so slapp ju venta hehe
Citera
2008-04-05, 14:34
Medlem
Haldol

Jag får haldol av min doktor mot mina illamåenden. De är iofs. orsakade av helt andra orsaker men jag vet att låga doser av haldol kan användas mot illamående. Så gå och fixa ett recept på det.
Ps. det är egentligen en anti-psykotisk medicin.
Citera
2008-04-05, 14:51
Medlem
cgb spenders avatar
postafen, receptfri, och den duger i krig

atarax som postafen fast starkare och recepbelagd men inte svår att få utskriven, funkar bra

lergigan receptbelagd och enkel att få utskeiven, annars väldigt lik atarax så det är lite av en smaksak vilken man föredrar av de två(jag föredrar atarax.)

tavegyl receptbelagd och väldigt bra vet inte hur svår den är att få utskriven men det är fortfarande en anthistamin så de borde va lugnt.
Citera
2008-04-05, 14:55
Medlem
okej tack for svaren. her var jag befinner mig behover man inga recept for o hemta ut saker so den saken er lugn, sen att dem knappt har nogot alls po lager er ju en annan femma.

tabletterna jag fick hette gravina och verksamma emnet er dimenhydrinate. vad vet ni om dessa?
Citera
2008-04-05, 15:07
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av still_knocked
okej tack for svaren. her var jag befinner mig behover man inga recept for o hemta ut saker so den saken er lugn, sen att dem knappt har nogot alls po lager er ju en annan femma.

tabletterna jag fick hette gravina och verksamma emnet er dimenhydrinate. vad vet ni om dessa?

dom du har är tydligen reeceptbelagda i sverige

http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/P...e&usersearch=1
Citera
2008-04-05, 15:17
Medlem
hehe ja jag har kollat upp dem lite mer nu och kerringen hade tydligen rett. dessutom blir man veligt dosig och sederad po dem vilket jag kenner nu. blicken er seg ner man vender huvudet, riktigt gott faktiskt boostar liksom kodeinet lite. slengde i mig 2 till nu
Citera
2008-04-05, 15:33
Medlem
satan i gatan. po erowid stor att det er en deleriant och att man inte ska blanda med nedotdroger for det er inte so bra for andningen. har tagit 3st dem er po 50mg styck. men 150mg kan vel inte vara nogon fara eller?

http://www.erowid.org/pharms/dimenhy...e_health.shtml
Citera
2008-04-05, 19:34
Bannlyst
Primperan tyckte jag var ganska bra. Vet inte vilket verksamt ämne det är i dem, men det kollar du lätt på fass.se.
Citera
2008-04-06, 17:47
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Primperan och Zofran tycker jag funkar kanon. Zofran finns som munnlöslig också vilket är utmärkt när man inte kan få ner något
Citera
2008-04-07, 16:57
Medlem
BenzoMans avatar
betapred ska vara ett av det bättre.. Ges till patienter som får cellgifter och mår illa..
Är egentligen ett snabbverkande kortison mot allergichocker, men används friskt för bota illamående..

Är dock receptbelagt.
Citera
2008-04-07, 19:41
Medlem
Flashbackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av still_knocked
Hej!
jag behover tips po olika oksjuketabletter man kan hemta ut po apoteket som funkar bra mot illamoende ner man tagit opiater. so lista nogra du vet och skriv gerna vilken du tycker funkar best.

nyss var jag po apoteket och ville ha oksjuketablett, har tagit kodein, men fick virushemmande for hon var so usel po engelska, vilken javla idiot borde go tillbaka och trycka upp tabletterna i roven po henne och se ifall hon blir lite virushemmad.

Stavning! Har du typ ett engelskt tangentbord?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in