• 1
  • 2
2008-04-05, 12:57
Medlem
Jag tänkte att denna sak kanske hör inne på medicin. Det är så att jag vill inte ha mens just nu idag, eller just denna lilla vecka. Äter inte p piller men finns det något annat recept fritt läkemedel som man kan köpa som stoppar upp, eller finns det någon huskur. Eller något jag kan göra? Snälla svara,

har redan satt detta på medicin men tänkte att fler kanske är inne här. det har fakiskt lite med sex att göra...
Citera
2008-04-05, 13:07
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
Jag tänkte att denna sak kanske hör inne på medicin. Det är så att jag vill inte ha mens just nu idag, eller just denna lilla vecka. Äter inte p piller men finns det något annat recept fritt läkemedel som man kan köpa som stoppar upp, eller finns det någon huskur. Eller något jag kan göra? Snälla svara,

har redan satt detta på medicin men tänkte att fler kanske är inne här. det har fakiskt lite med sex att göra...
Japp, du kan ta tabletter med gulkroppshormon för att skjuta utt mensen. Kontakta en läkare eller ungdomsmottagning så hjälper de dig.
Citera
2008-04-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Japp, du kan ta tabletter med gulkroppshormon för att skjuta utt mensen. Kontakta en läkare eller ungdomsmottagning så hjälper de dig.

men detta behövs idag, finns det något recepfritt läkemedel
Citera
2008-04-05, 13:17
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
men detta behövs idag, finns det något recepfritt läkemedel
Nej, är rätt säker på att det inte finns tyvärr..
Citera
2008-04-05, 14:20
Medlem
Tolvans avatar
Är man lite förutseende och äter den gamla varianten av p-piller med ösrogen så börjar man på nästa karta direkt istället för att ha uppehåll i en vecka. Har man koll på hur lång tid man har mellan sista pillret och första mensdagen så kan man skjuta upp blödandet önskat antal dagar genom att ta ett par tabletter extra från en karta. Det har jag gjort vid ett par tillfällen när jag skulle på semester.
Citera
2008-04-05, 14:31
Medlem
Inzaits avatar
Det ska finnas på apoteket men jag är inte säker på att det är receptfritt. Det är ju inte bra att sitta och försena mensen direkt
Citera
2008-04-05, 21:06
Medlem
Nix, det finns inget receptfritt som du snabbt kan ta för att skjuta upp menstruationen. Du skulle ha tänkt på detta före helgen, eftersom du måste komma till läkare/ungdomsmottagning för att få p-piller utskrivna. Nu är det för sent för att vara säker på att skjuta upp mensen om du väntar den de närmaste dagarna.
Citera
2008-04-05, 21:12
Medlem
lajders avatar
Du får helt enkelt se till att du är nervös eller stressad!
Citera
2008-04-05, 21:12
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det är så att jag vill inte ha mens just nu idag

Är han så jäkla het att du vill in och manipulera dina normala kroppfunktioner?

/VV
Citera
2008-04-06, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är han så jäkla het att du vill in och manipulera dina normala kroppfunktioner?

/VV

Nej han visade sig vara en skitstövel, men denna fråga är bra att få lite kunskap i ändå.
Citera
2008-04-06, 11:16
Moderator
evilhoneys avatar
E&S-->M&H
//mod
Citera
2008-04-06, 13:11
Medlem
Peta_Es avatar
Är det ¨så att du inte vill använda dig utav preventivmedel?

Om du vill ha lite framförhållning så kan du välja att få en p-spruta var 3:e månad eller om det är var 6:e. Min andra hälft använder det och inte haft mens på flera år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in