2008-04-05, 02:54
Medlem
lodjurs avatar
har ett allvarligt problem med en tv-anslutning från min dator till tv:n. har hållit på fram och tillbaka nu i över 2 timmar. nu ger jag upp och konsulterar flashback.

skulle se en film på datorn men ville se den på tv:n. har ett nvidia geforce 8800 gt grafikkort. jag gick in på nvidias egna kontrollpanel över deras grafikkort och valde att jag ville byta skärm till tv:n. en s-utgång som man stoppar in i datorn och en scartkabel som man stoppar i tvn.

saken är den att det inte fungerade på tv:n och sen när jag skulle koppla tillbaka datorn till min bildskärm så kommer jag fram ända till windows xp:s laddingsida.(den med en blå laddingsstapel) sen blir allt svart igen på skärmen.

vad ska jag göra? har jag fastnat i nåt mellanläge?
Citera
2008-04-05, 02:58
Medlem
Späks avatar
S-utgång..? S-Video kanske?
Citera
2008-04-05, 03:06
Medlem
lodjurs avatar
ja alltså det är en s-video i ena änden och en scart i andra.
Citera
2008-04-05, 03:28
Medlem
Späks avatar
Fan, ifall du har kukat till det rejält med inställningarna, så är din bästa chans givetvis att få igång TV'n som monitor..

Vad är det för TV, ingångar..?
Citera
2008-04-05, 10:52
Medlem
lodjurs avatar
ja det är en samsung lcd tv.

har två scart-uttag, pc-port(som jag naturligtvis upptäckte efter att jag hade bytt intställningar) ett s-video uttag, och ett hdmi/dvi uttag.

finns det inga hotkeys man kan använda för att ställa tillbaka inställningen kanske?
Senast redigerad av lodjur 2008-04-05 kl. 10:58.
Citera
2008-04-05, 20:14
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjur
ja det är en samsung lcd tv.

har två scart-uttag, pc-port(som jag naturligtvis upptäckte efter att jag hade bytt intställningar) ett s-video uttag, och ett hdmi/dvi uttag.

finns det inga hotkeys man kan använda för att ställa tillbaka inställningen kanske?

Ett alternativ är ju att återställa Windows med hjälp av skivan..

I värsta fall kan du ju formatera, men se till att få över dina viktiga filer först, om du nu har några.

Sök som fan på nätet också, du är garanterat inte den enda stackaren som lyckats kuka till det på det här viset.. Använd ditt grafikkort, modell, koppla till tv, osv.

Prova att ansluta en monitor via VGA, av någon oförklarlig anledning så kanske skiten dyker upp på den..

Hur går det? Förstår om du är helt knäckt..
Citera
2008-04-06, 02:06
Medlem
SAPs avatar
Går det inte att fixa i windows felsökert läge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in