2008-04-05, 02:08
Bannlyst
Sökte lite och såg att det inte fanns en enda tråd om Albaniens fotbollslandlag här så jag tycker det är dags att öppna en .

Jag kan börja med några fråge ställningar så att ni albanhatare och nationalistiska slaver inte kan gå för mcyket OT.

Hur bra är Albaniens landslag? Hur bra är det om 3-4 år?

Vad krävs för att förbättra laget och sist me inte minst, kommer sverige lyckas få med sig poäng från matcherna mot Albanien.

Varsågod
2008-04-05, 02:13
Bannlyst
Lite mer information om landslaget hade varit på sin plats.
Vem tränar dem? Stjärnspelare? Hur spelar dem?

Ös på bara!
2008-04-05, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Lite mer information om landslaget hade varit på sin plats.
Vem tränar dem? Stjärnspelare? Hur spelar dem?

Ös på bara!

http://www.youtube.com/watch?v=qHebAefWHUA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MH8-k2kJkY8

Har vi tur får vi Krkish också men det är väldigt tveksamt
2008-04-05, 02:26
Medlem
the head honchos avatar
Albanien rankas just nu som 74:e lag på FIFAs världsranking. Den placeringen delar de med Togo. Bland länderna som rankas högre återfinns bland annat Cypern, Uzbekistan och Moldavien. Det bör dock även nämnas att Albanien rankas högre än powerhouses som Aruba, Swaziland och Djibouti. Men nu är i och för sig de flesta rätt så medvetna om att man inte kan lita så mycket på den där rankingen. Vilket Albaniens placering är ett tydligt exempel på, en mer realistisk placering vore någonstans runt 130-150 ungefär.

Om 3-4 år så tror och hoppas jag att rankinglistan återspeglar verkligheten lite bättre åtminstone och att vi finner Albanien under 100 strecket i alla fall. Självklart så kommer Sverige plocka fullpott i kvalet, frågan är bara ifall Albanien lyckas göra något mål och lyckas hålla det ensiffrigt på Råsunda.

Orkar inte gå in i detalj på vad man behöver förbättra men för att sammanfatta det med ett ord: ALLT!
2008-04-05, 02:27
Medlem
Efter snart 5 startade trådar med tveksamt innehåll och disskusionsunderlag så ger du fortfarande inte upp?

Att folk är negativa kan ha att göra med din "sluta jiddrish börja trolla" attityd.
Alban hatare? Om majoriteten av alla albaner är som du så kan jag med glädje kallas för alban hatare.

Albaniens landslag i fotboll är inte mer intressant än vad deras curling landslag är här på fotbolls forumet.

Jag skulle vilja ge dig ett tips. Vänd dig till ett albanskt forum och disskutera med dina landsmän.

Du nämner dessutom att om 3 - 4 år då minnsam så kommer albanien vara ett sjudundrans fotbollslag/nation. Visa lite konkreta bevis på dina påståenden (annat än dina urlöjliga åsikter och filosofier) så det finns något att disskutera.
2008-04-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleschbeck
Sökte lite och såg att det inte fanns en enda tråd om Albaniens fotbollslandlag här så jag tycker det är dags att öppna en .

Jag kan börja med några fråge ställningar så att ni albanhatare och nationalistiska slaver inte kan gå för mcyket OT.

Hur bra är Albaniens landslag? Hur bra är det om 3-4 år?

Vad krävs för att förbättra laget och sist me inte minst, kommer sverige lyckas få med sig poäng från matcherna mot Albanien.

Varsågod

Albaniens landslag är fullständigt uselt.

Om 3-4 år är det förmodligen precis lika uselt, kanske ännu sämre.

Sverige kommer utan tvivel att ta fullpott.

Bojan Krkic kommer aldrig att spela för ett albanskt landslag.
2008-04-05, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Albanien rankas just nu som 74:e lag på FIFAs världsranking. Den placeringen delar de med Togo. Bland länderna som rankas högre återfinns bland annat Cypern, Uzbekistan och Moldavien. Det bör dock även nämnas att Albanien rankas högre än powerhouses som Aruba, Swaziland och Djibouti. Men nu är i och för sig de flesta rätt så medvetna om att man inte kan lita så mycket på den där rankingen. Vilket Albaniens placering är ett tydligt exempel på, en mer realistisk placering vore någonstans runt 130-150 ungefär.

Om 3-4 år så tror och hoppas jag att rankinglistan återspeglar verkligheten lite bättre åtminstone och att vi finner Albanien under 100 strecket i alla fall. Självklart så kommer Sverige plocka fullpott i kvalet, frågan är bara ifall Albanien lyckas göra något mål och lyckas hålla det ensiffrigt på Råsunda.

Orkar inte gå in i detalj på vad man behöver förbättra men för att sammanfatta det med ett ord: ALLT!

Har du ens kollat på filmerna?
2008-04-05, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Albaniens landslag är fullständigt uselt.

Om 3-4 år är det förmodligen precis lika uselt, kanske ännu sämre.

Sverige kommer utan tvivel att ta fullpott.

Bojan Krkic kommer aldrig att spela för ett albanskt landslag.

2008-04-05, 02:37
Medlem
Citat:

Ja.
2008-04-05, 02:37
Medlem
Enda spelaren som är hyfsad är väl han i marseille? Typ cana eller vad han heter? Att det är den enda "kända" spelaren säger väl en hel del
2008-04-05, 02:39
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Oj, förlåt de hade jag missat (var inte postade när jag skrev mitt förra inlägg.) Skummade igenom dem väldigt snabbt och det gav mig en mycket bättre bild av albansk fotboll. Måste nog redigera min uppskattning av landets styrka till mellan plats 190-200 på FIFAs världsranking.
2008-04-05, 02:48
Bannlyst
Här lite om framtiden:http://www.youtube.com/watch?v=nmZmf7WcgNM&feature=related

Lite längre fram än 3-4 år men difinitivt världsklass...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in