2008-04-04, 23:19
Bannlyst
Hur många kvinnliga moderatorer finns det på Flashback - 6-7 stycken? Hursomhelst är det på tok för få. Därför föreslår jag att Flashback inför inkvotering av kvinnfolk bland modsen.

Ett neutralt och jämlikt (?) yttrandefrihetsforum som Flashback skulle må bra av att tillföra en bunt kvinnor till moderatorposterna. Jag tror jargongen, ödmjukheten och gemytet hade ökat markant på forumet med hjälp av litet kvinnlig fägring.

Nå, vad tycks?
2008-04-04, 23:27
Medlem
Jag skulle nog tro att andelen kvinnliga moderatorer speglar andelen kvinnliga användare så det är inte så konstigt att de inte är fler än de är.

Ett definitivt nej till inkvotering får du utav mig.
2008-04-04, 23:29
Medlem
Aexil Kongs avatar
En mod ska få "jobbet" på grund av att den är duktig på att moderera, inte för att den är kvinna.
2008-04-04, 23:31
Medlem
i.b.ms avatar
Skär av den och se om du kan bli moderator...

Nej seriöst, jag skiter i om vi har män, kvinnor, hermafroditer eller transsexuella moderatorer... Jag hoppas att man inte kollar mellan benen innan man utser en moderator, utan istället koncentrerar sig på området mellan öronen...
2008-04-04, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag skulle nog tro att andelen kvinnliga moderatorer speglar andelen kvinnliga användare så det är inte så konstigt att de inte är fler än de är.
Njae, jag tror inte den kvinnliga andelen användare är så få som folk tycks tro, även om jag är fullt medveten om att gruppen är i minoritet. Men varför inte tillsätta en bunt kvinnor som moderatorer iallafall? Det skulle kunna tvätta bort alla negativa stämplar som Flashback är behäftat med...
2008-04-04, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aexil Kong
En mod ska få "jobbet" på grund av att den är duktig på att moderera, inte för att den är kvinna.
Visst, men tycker du att de manliga moderatorerna generellt är så satans bra idag då? Jag tycker inte det - däremot har jag bara gott att säga om de trevliga kvinnor till moderatorer som forumet har idag. De tar sig ofta tid på ett ett annat sätt, är i regel mjukare och trevligare.

Du är väl inte bög?
2008-04-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Njae, jag tror inte den kvinnliga andelen användare är så få som folk tycks tro, även om jag är fullt medveten om att gruppen är i minoritet. Men varför inte tillsätta en bunt kvinnor som moderatorer iallafall? Det skulle kunna tvätta bort alla negativa stämplar som Flashback är behäftat med...

Det tror jag verkligen inte att de hade gjort enbart med hjälp utav att de är kvinnor.

Om en användare passar som moderator och gör ett bra jobb så är jag fullständigt likgiltig inför huruvida denne är man eller kvinna, dock skall ingen bli moderator pga att denne är just kvinna.
2008-04-04, 23:38
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Visst, men tycker du att de manliga moderatorerna generellt är så satans bra idag då? Jag tycker inte det - däremot har jag bara gott att säga om de trevliga kvinnor till moderatorer som forumet har idag. De tar sig ofta tid på ett ett annat sätt, är i regel mjukare och trevligare.

Du är väl inte bög?

Och det beror nog på att du är kille och tänker på dom på ett annat sätt.... Du är en forum bugg!
2008-04-04, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag hoppas att man inte kollar mellan benen innan man utser en moderator, utan istället koncentrerar sig på området mellan öronen...
Så du menar alltså att kvinnor har mindre "mellan öronen"? Jag tycker tvärtom att kvinnor normalt ger ett bättre intellektuellt utbyte än män. Dessutom är de ofta avsevärt bättre på att uttrycka sig, både känslomässigt, verbalt och skriftligen. I nuläget är detta ett stort problem på Flashback - folk skriver som krattor här!
2008-04-04, 23:39
Medlem
Ankishs avatar
Som någon sade tidigare. Moderatorer ska tillsättas efter kunskap, erfarenhet och sociala kunskaper. Inte vad de har mellan benen.
Att kvotera in kvinnor tror jag inte på.
2008-04-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Som någon sade tidigare. Moderatorer ska tillsättas efter kunskap, erfarenhet och sociala kunskaper. Inte vad de har mellan benen.
Att kvotera in kvinnor tror jag inte på.
Håller med, vi borde vända på det och kvotera bort dom.
2008-04-04, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Och det beror nog på att du är kille och tänker på dom på ett annat sätt.... Du är en forum bugg!
Så du menar att jag skulle vara ute efter att motionera kuken? Nej, så är fallet verkligen inte. Jag tycker att kvinnor generellt är mer sympatiska och ordentliga än män, något jag tror hade gagnat forumet.

Jag, forumbugg? Du blandar nog ihop mig med någon annan...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in