2008-04-04, 23:48
Medlem
meons avatar
Hur skall admin kunna veta könet på moderatorsaspiranten egentligen?
Jag tror att kvinnor har en mycket god representation bland modsen redan nu.
2008-04-04, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meon
Hur skall admin kunna veta könet på moderatorsaspiranten egentligen?
Admin är väl inte allvetande envåldshärskare här? Könet framgår ofta på hur användaren uttrycker sig, vilka ämnen den deltager i o s v. Annars är det väl bara att efterlysa kvinnliga aspiranter genom att uttryckligen fråga om det?

Citat:
Ursprungligen postat av meon
Jag tror att kvinnor har en mycket god representation bland modsen redan nu.
Tror inte jag. De kvinnor som är mods här idag går att räkna på båda händernas fingrar. Det vet jag...
2008-04-04, 23:57
Medlem
volvo 240s avatar
Alltid nej till kvotering.

Vad är du _egentligen_ ute efter med den här tråden?
2008-04-04, 23:59
Medlem
johnny-62s avatar
Du kanske tycker det ska införas kvotering av bögar och invandrare som mods också..
2008-04-05, 00:00
Medlem
Är TS androgyn och vill hitta en genväg in till FBs finrum?
2008-04-05, 00:01
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimi Hendrix
Admin är väl inte allvetande envåldshärskare här? Könet framgår ofta på hur användaren uttrycker sig, vilka ämnen den deltager i o s v. Annars är det väl bara att efterlysa kvinnliga aspiranter genom att uttryckligen fråga om det?

Tror inte jag. De kvinnor som är mods här idag går att räkna på båda händernas fingrar. Det vet jag...

Att uttryckligen efterlysa kvinnliga aspiranter lär ju inte fungera här.
Att två händer räcker till för att räkna de kvinnliga moderatorerna håller jag med om. Det är väl en god representation kvinnor?
2008-04-05, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Du kanske det ska införas kvotering av bögar och invandrare som mods också..
Nej, jag vill ha in kvinnor som mods för att förbättra forumet! Jag tror inte bögar och invandrare besitter de egenskaper som gör forumet bättre.

Om man nu struntar i etnicitet och sexuell läggning, går det inte att komma ifrån att kvinnor utgör ca 50 % av världens befolkning.
2008-04-05, 00:06
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Nej, jag vill ha in kvinnor som mods för att förbättra forumet! Jag tror inte bögar och invandrare besitter de egenskaper som gör forumet bättre.

Om man nu struntar i etnicitet och sexuell läggning, går det inte att komma ifrån att kvinnor utgör ca 50 % av världens befolkning.
Vad är det för egenskaper dom besitter då som skulle göra forumet bättre..
2008-04-05, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Är TS androgyn och vill hitta en genväg in till FBs finrum?
Nix, jag är inte androgyn och skulle heller aldrig vilja bli moderator. Jag är totalt ointresserad av att jobba ideelt...

Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Vad är det för egenskaper dom besitter då som skulle göra forumet bättre..
Men, ärligt talat - det vet du väl innerst inne? De är i regel mjukare, rarare, mer ordentliga, korrekta, förstående etc. De skulle m a o tillföra forumet ett större lugn och vänlighet - ett kvinnobröst att luta sig emot när det blåser kallt, helt enkelt...
2008-04-05, 00:18
Medlem
Dennos avatar
Dålig ide tycker jag. Vet att det finns många användare här som inte vill att deras kön skall spela in när dom gör inlägg. Alltså användare som är tjejer men som helst vill vara könslösa eller tros vara killar när dom postar.

Så nej till kvotering.
2008-04-05, 00:24
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Men, ärligt talat - det vet du väl innerst inne? De är i regel mjukare, rarare, mer ordentliga, korrekta, förstående etc. De skulle m a o tillföra forumet ett större lugn och vänlighet - ett kvinnobröst att luta sig emot när det blåser kallt, helt enkelt...
Ok, Måste vara därför som Caine är så nöjd med "modsan" i peddoforat..
För där finns ju faktiskt en av dom kvinnliga modsen, och en duktig en dessutom..
2008-04-05, 00:26
Medlem
askers avatar
Citat:
Frågan är ju hur många procent av forumets befolkning som är kvinnor. Ska man ställa antalet kvinnliga moderatorer i proportion till detta så kommer vi nog tvingas frånta flera kvinnor sitt moderatorskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in