2008-04-04, 21:20
Medlem
Hej

Jag har problem med min externa hårddisk, en Western Digital my book.

Men jag hittade en med exakt samma problem, att man inte ser hårdisken på den här datorn. Han skrev så här:
Citat:
Important: The My Book Pro Edition II hard drive ships with a HPS+ (Journaled) format. This Macintosh native format is not compatible with Windows based computers therefore the drive will need to be repartitioned and reformatted before usage in a Windows based computer.

Som jag fattar det så måste man formatera om hårddisken för att den ska kunna användas med windows.

Jag har aldrig formaterat en hårddisk förut så jag skulle vara tacksam för en lättförstådd guide om hur jag formaterar min my book så jag kan använda den.

Tack på förhand
Citera
2008-04-05, 00:23
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback3r123
Hej

Jag har problem med min externa hårddisk, en Western Digital my book.

Men jag hittade en med exakt samma problem, att man inte ser hårdisken på den här datorn. Han skrev så här:

Som jag fattar det så måste man formatera om hårddisken för att den ska kunna användas med windows.

Jag har aldrig formaterat en hårddisk förut så jag skulle vara tacksam för en lättförstådd guide om hur jag formaterar min my book så jag kan använda den.

Tack på förhand

Jag antar och hoppas att bios hittar din hårddisk. Om inte windows hittar din hårddisk så kan man formatera den på annat sätt

ett tips är att ladda ner hierens boot cd och bränna ut den på en cd
ändra i bios ( klicka del eller f8\f12 under omstart ) så att datorn ska boota på cd/dvd- enheten först om den inte redan gör de. sedan kan du välja att använda norton pationmagic eller acronis disksuiet eller något av dom andra prograsmne som finns på skivan.

Lycka till

Ett tips är att undvika att formatera fel hårddisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in