Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-04, 20:31
Medlem
PGriffins avatar
Min syster har inhandlat en bärbar dator. Nu hade hon velat föra över en del filer från den gamla Vista datorn till den nya Vista datorn.

Det finns ett filöverföringsverktyg inbyggt i Vista som sa att vi behövde en USB link kabel. Så en sådan är införskaffad. Men till den följde bara med drivrutiner upp till XP. Som jag tolkar det ska det inte behövas några när man kör Vista men jag får inte igång det.

Är det någon som gjort detta som kan berätta hur ni gjorde? Annars om ni har något annat smidigt sätt. Så lätt som möjligt. Allra helst bara dra och släppa i utforskaren.
Citera
2008-04-05, 15:02
Medlem
PGriffins avatar
Om någon är intresserad så gav jag upp och löste det med en korsad nätverkskabel.

Fan vad jag hatar Vista föresten, ett jävla helvete med behörigheter och trams för att få det att funka och man ska godkänna varenda liten grej som ska installeras.
Citera
2008-04-05, 15:06
Medlem
Cheeseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGriffin
Om någon är intresserad så gav jag upp och löste det med en korsad nätverkskabel.

Fan vad jag hatar Vista föresten, ett jävla helvete med behörigheter och trams för att få det att funka och man ska godkänna varenda liten grej som ska installeras.
Välj bort "User account control" typ, i användarkonto menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in