2015-02-22, 18:28
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Minns du programmet som du använde här?
Dumt nog gör jag inte det heller. Det var flera månader sedan jag bestämde mig för att installera om datorn då den var ganska seg och googlade då fram ett program för att läsa ut serienummer. Har använt sådana program tidigare då jag hjälpte folk som hade problem med sina datorer.
Fick fram ett lista med serienummer som jag la på min serverdator, och det var den listan jag tog numret från när jag försökte installera datorn idag. Korrekt tror jag den var eftersom office-numret den läste ut var korrekt. Kanske var det det programmet som samtidigt skickade iväg mina serienummer till piraterna?

Anledningen till att jag inte installerade om innan var lathet, datorn var slö, men inte mer än jag stod ut med det. Men efter ha försökt få bort trojanen på den igår utan ha lyckats bestämde jag mig för att ge mig på det... och det gick ju sådär...
Citera
2015-02-22, 19:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataki
Dumt nog gör jag inte det heller. Det var flera månader sedan jag bestämde mig för att installera om datorn då den var ganska seg och googlade då fram ett program för att läsa ut serienummer. Har använt sådana program tidigare då jag hjälpte folk som hade problem med sina datorer.
Fick fram ett lista med serienummer som jag la på min serverdator, och det var den listan jag tog numret från när jag försökte installera datorn idag. Korrekt tror jag den var eftersom office-numret den läste ut var korrekt. Kanske var det det programmet som samtidigt skickade iväg mina serienummer till piraterna?

Anledningen till att jag inte installerade om innan var lathet, datorn var slö, men inte mer än jag stod ut med det. Men efter ha försökt få bort trojanen på den igår utan ha lyckats bestämde jag mig för att ge mig på det... och det gick ju sådär...

Malware på datorn som stjäl är ovanligt och sådana som bara stjäl nyckeln ännu ovanligare så om jag vore dig skulle jag ominstallera imorgon och om det inte fixar sig så ringer du Ms och pratar med dem för att fixa det hela .

Det här programmet är bra på att utvinna nycklar enligt min erfarenhet - http://directedge.us/content/abr-act...up-and-restore
Senast redigerad av 1FF 2015-02-22 kl. 19:12.
Citera
2015-02-22, 19:32
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Malware på datorn som stjäl är ovanligt och sådana som bara stjäl nyckeln ännu ovanligare så om jag vore dig skulle jag ominstallera imorgon och om det inte fixar sig så ringer du Ms och pratar med dem för att fixa det hela

Det här programmet är bra på att utvinna nycklar enligt min erfarenhet - http://directedge.us/content/abr-act...up-and-restore
Jag googlade nu på numret och såg att det dök upp från träffar från 2012. Antagligen har jag glömt att jag installerat om den någon gång i början av dess livstid, och att jag då av någon outgrundlig anledning stoppade in en "piratnyckel". Kommer bara ihåg att jag köpte den när windows 7 var på G ut och denna var med en fri uppgradering till windows 7.
Dock var den inte fri utan kostade någonstans mellan 3-400:- om man jag bort sitt kortnummer till dem och ännu mer om man inte ville det, så jag lät den ha windows vista.

Inte mycket att göra åt nu, lappen är oläslig och jag lär inte kunna aktivera den nuvarande nyckel om den legat öppet ute på nätet i minst 3år.
Citera
2015-03-10, 11:53
Medlem
Aerosol-s avatar
Är Advanced SystemCare 8 ett bra gratis program att ta bort virus osv med?
Eller finns det någon annan bättre gratis program som tar bort virus osv?

Tacksam för hjälp !
Citera
2015-03-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-

Tacksam för hjälp !

Kan inte uttala mig om Advanced SystemCare 8 för jag har aldrig provat det, men jag brukar använda mig av Malwarebytes och det tycker jag fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2015-03-10, 12:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-

Tacksam för hjälp !

Bläddar i slutet och in på tråden så finner du diverse tips -> (FB) Den STORA brandvägg/antivirus/antispyware tråden // Mod

Programmet som du nämner avser ett systemoptimering.

Man har även verktyg för spyware, men det finns bättre sådana program om du kikar på länken.
Citera
2015-05-22, 10:37
Medlem
OU812vanhalens avatar
Jag har Windows Vista ultimate svenska på min jobbdator som nu ska tillhöra min engelsk språkiga kollega.
Vi har fått Home premium engelska och undrar om man kan nedgradera sitt op system genom att välja installations alternativet upgrade install ( behåll dina filer).
Kommer det att gå, tror ni?
Citera
2015-05-22, 16:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Jag har Windows Vista ultimate svenska på min jobbdator som nu ska tillhöra min engelsk språkiga kollega.
Vi har fått Home premium engelska och undrar om man kan nedgradera sitt op system genom att välja installations alternativet upgrade install ( behåll dina filer).
Kommer det att gå, tror ni?

Nej, du kan inte nedgraderar. Du får utföra en ny installation om du nu vill har Home. Däremot om du nu hade Home och vill uppgraderar till Ultimate. Där är det inga problem.
Citera
2015-05-25, 14:28
Medlem
Kan inte öppna .exe-filer längre. Får bara snurrhjulet som laddar någon sekund men filen öppnas aldrig.

Har kört reg-edit och startat om men hjälpte inte.

Lösningar?

Eller förresten kan fortfarande öppna installerade program som är .exe men när jag försöker installera nya via .exe-filer går det inte att öppna dessa.
Senast redigerad av DaGoose 2015-05-25 kl. 14:30.
Citera
2015-06-30, 21:33
Medlem
Windows Vista

Hej! Någon som kan/har lust att hjälpa mej med ett problem?

Har en dator med Windows Vista installerat, tror det är ultimate, som jag vill ändra språk till svenska.
Problemet är att det nu är på kinesiska så jag fattar inget. Någon vänlig själ som kan hjälpa mej?
Citera
2015-06-30, 21:51
Medlem
Loxuss avatar
Installera ett annat operativsystem. Windows 7 eller nyare.
Citera
2015-06-30, 21:55
Medlem
revodnebs avatar
Leta upp en kines eller någon som kan kinesiska. Kan man inte språket är man i princip körd om man så bara ska trycka ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in