Hittade det är på e24, och visst kanske det stämmer med att öl innehåller kolhydrater, men det näms också att alkoholen skulle hjälpa till att återhämta sig i artikeln.
Vad tycker ni om det här? Är det att dra ner till lokala uteserveringen nu i sommar efter gymmet?
kolhydrater, ta en eller två öl efter och käka mat. För mig låter de bara bra.. är man tjock eller försöker gå ner i vikt bör man undvika, annars kör på.
Det beror förmodligen helt och hållet på vad man vill få ut av sin träning, alkohol nedreglerar ju som vi alla vet proteinsyntesen. "* Fibrer. En liter öl innehåller i genon´msnitt 20 procent fibrer av det rekommenderade dagsintaget. Öl förbättrar matsmältningen och gör upptaget av födan långsammare." Knappast optimalt efter träning.
Jag brukar ta en öl i bastun nån gång efter träning, det är gott och jag känner att jag har förtjänat det, men jag vet inte riktigt hur bra det kan vara.
Jag brukar ta en öl i bastun nån gång efter träning, det är gott och jag känner att jag har förtjänat det, men jag vet inte riktigt hur bra det kan vara.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!