2008-04-04, 17:07
Medlem
http://www.e24.se/mankvinna/fritid/t...kel_356909.e24

Hittade det är på e24, och visst kanske det stämmer med att öl innehåller kolhydrater, men det näms också att alkoholen skulle hjälpa till att återhämta sig i artikeln.

Vad tycker ni om det här? Är det att dra ner till lokala uteserveringen nu i sommar efter gymmet?

Och ja mat eller en gainer är nog mycket bättre.
Citera
2008-04-04, 17:27
Medlem
Dukoupenis avatar
Att gå och dricka en öl några timmar efter träningen tycker jag av egen erfarenhet går bra. att dricka sig drucken är däremot inte att rekomendera.
Citera
2008-04-04, 17:29
Medlem
kolhydrater, ta en eller två öl efter och käka mat. För mig låter de bara bra.. är man tjock eller försöker gå ner i vikt bör man undvika, annars kör på.

självklart inte supa sig full
Citera
2008-04-04, 17:50
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblovi
det näms också att alkoholen skulle hjälpa till att återhämta sig i artikeln.

Idioti. Med tanke på etanolens alla skadeverkningar är det bara skitdumt.

Dessutom innehåller en stor stark långt ifrån alla kolhydrater som behövs efter ett pass (innehåller 3-25g/035l typ).
Citera
2008-04-04, 18:27
Bannlyst
Jag är också skeptisk till den här artikeln. Någon mer vetande som kan konfirmera eller dementera faktumet att öl är bra efter träning?
Citera
2008-04-04, 19:10
Medlem
Omar Santanas avatar
Det beror förmodligen helt och hållet på vad man vill få ut av sin träning, alkohol nedreglerar ju som vi alla vet proteinsyntesen. "* Fibrer. En liter öl innehåller i genon´msnitt 20 procent fibrer av det rekommenderade dagsintaget. Öl förbättrar matsmältningen och gör upptaget av födan långsammare." Knappast optimalt efter träning.
Citera
2009-05-19, 16:25
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Jag brukar ta en öl i bastun nån gång efter träning, det är gott och jag känner att jag har förtjänat det, men jag vet inte riktigt hur bra det kan vara.
Citera
2009-05-19, 16:32
Medlem
pzycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeDansken
Jag brukar ta en öl i bastun nån gång efter träning, det är gott och jag känner att jag har förtjänat det, men jag vet inte riktigt hur bra det kan vara.
trevligt!
Citera
2009-05-19, 16:34
Medlem
Rtols avatar
Gött gammal tråd :P
Citera
2009-05-19, 16:40
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rtol
Gött gammal tråd :P

Såg det nu
Bumpa upp en ett år gammal tråd för att säga att man tar en öl i bastun

När ska folk lära sig att träning och alkohol är en dålig kombination
Citera
2009-05-19, 16:51
Medlem
slemmigsnigels avatar
EN öl efter fredagsträningen är väl inget större fel med. Problemet är att det inte går att dricka bara 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in