2008-04-04, 16:56
Medlem
Hejsan!

Jag har nu frskt ett tag att komma p hur man kan komma t en blockerad aktivitetshanterare. Den r blockerad inte inaktiv. Jag har googlat ganska mycket, skt r p cout, tittat hr p flashback med flera, men jag har inte hittat ngot svar.

Detta r d allts en utav skolans datorer jag frsker f fram en aktivitetshanterare p. Det frsta jag testa var att skriva in regedit i kr, men det var blockerat. Sedan testa jag skriva in detta scriptet. (ska sparas som .vbs)

Citat:
Option Explicit
Dim strKey, strValue, ctlWShell

' Create a shell object
Set ctlWShell = CreateObject ("Wscript.Shell")

strKey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\System\DisableTaskMgr"

strValue = 0
On Error Resume Next
Err.Clear

Call ctlWShell.RegWrite (strKey, strValue, "REG_DWORD")

Testa det p alla mina datorer hemma och det funka, men det gjorde det dock inte p skolan. S min slutsats hr r att ndrig i registereditorn r blockerat.

Jag har helt slut p ideer, har ni ngon lsning p mitt problem?

// Zamia
Citera
2008-04-04, 17:14
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Hejsan!

Jag har nu frskt ett tag att komma p hur man kan komma t en blockerad aktivitetshanterare. Den r blockerad inte inaktiv. Jag har googlat ganska mycket, skt r p cout, tittat hr p flashback med flera, men jag har inte hittat ngot svar.

Detta r d allts en utav skolans datorer jag frsker f fram en aktivitetshanterare p. Det frsta jag testa var att skriva in regedit i kr, men det var blockerat. Sedan testa jag skriva in detta scriptet. (ska sparas som .vbs)

Testa det p alla mina datorer hemma och det funka, men det gjorde det dock inte p skolan. S min slutsats hr r att ndrig i registereditorn r blockerat.

Jag har helt slut p ideer, har ni ngon lsning p mitt problem?

// Zamia

Ditt script frsker ju ndra en registernyckel denna nyckel r skrivskyddad som default, ladda ner processExplorer istllet, eller anvnd
den hr bootskivan fr att manipulera registret
Citera
2008-04-04, 20:29
Medlem
skapa ett text dockument med texten command.com i och spara som .bat fil
sen s skriver du bara regedit.exe
Citera
2008-04-05, 09:42
Medlem
Funkar!

Citat:
skapa ett text dockument med texten command.com i och spara som .bat fil, sen s skriver du bara regedit.exe

Tackar s mycket! Slipper jag ladda ner ngot p skolans dator ocks!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in