2009-10-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag förmodar att du menar att Alex skulle vara en äckelpoetisk black metal-lajvare? Träffa honom innan du uttalar dig om sådant.

Ha! Läs tråden jag länkade till så får du svaret på din korkade förmodan.
Citera
2009-10-17, 12:56
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Ha! Läs tråden jag länkade till så får du svaret på din korkade förmodan.
Vad du vill framföra är att du inte kan skilja på bokstäverna D och R?
Citera
2009-10-17, 13:04
Medlem
Citat:
Vad du vill framföra är att du inte kan skilja på bokstäverna D och R?

Touché, ser du inte skogen för att du vägrar titta är det ditt problem lika så om du inte kan skilja rött från grönt kanske det var lite dumt att börja måla golvet från första början.

Vi är på samma sida och om du fortsätter tönta dej ser jag dålig ut.
Citera
2009-10-17, 13:08
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Touché, ser du inte skogen för att du vägrar titta är det ditt problem lika så om du inte kan skilja rött från grönt kanske det var lite dumt att börja måla golvet från första början.

Vi är på samma sida och om du fortsätter tönta dej ser jag dålig ut.
Ingen aning om vad du menar, men okej, ner med yxorna.

NP: Drudkh - Furrows Of Gods
Citera
2009-10-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ingen aning om vad du menar, men okej, ner med yxorna.

NP: Drudkh - Furrows Of Gods

Jag menar att du sparkar in öppna dörrar och hackar på saker som är oviktiga för gemene man. Jag har brister i skrift men jag tror inte att du får ut ngt av att påpeka sånt. Jag har ingen åsikt om Alex, har sällan åsikter om villt främmande som inte gjort mig ngt. Som du sa yxorna ner, jag ville bara förklara.

NP: Drudkh - Ars Poetica
Senast redigerad av Vorph666 2009-10-17 kl. 13:20.
Citera
2009-10-17, 13:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Abyssic hate, Anti, Apati, Austere, Beatrik, Coldworld, Dark fount, Die toten kehren weidet mit dem wind, Funestia, Gris, Lifelover, Lyrinx, Make a change... kill yourself, Melencholia estatica, Naeblis, Nocturnal depression, Nyktalgia, Oubliette, Pest (ger), Peste noir, Regnum, Shining, Silencer, Slaktare, Sterbend, Sun of the sleepless, Thy light, Trist, Veil, Vulpecula

Där e ett redigt gäng! Hoppade över ett gäng som låter som DSBM men kanske inte är det. Möjligt inte alla här räknas, men dom flesta e nog DSBM, och e dom inte det så låter dom som det!

Jag har en hel mapp full på datorn. Fyll gärna i med sånt som jag glömt och som man bör ha! Tar tacksamt emot tips!
Citera
2009-10-19, 17:08
Medlem
Mordum87s avatar
Vad är det du har emot Shining? Är det faktumet att de på sistone mer eller mindre har övergett black metal-soundet, eller vad? För jag skulle nog vilja påstå att Halmstad är en av de bättre skivorna som har gjorts.

Ska kika på de banden, alltid trevligt med ny musik. [/quote]

Halmstad är suveränt bra.
Vare sig elitister anser det vara black metal eller inte. Eller påstår att dom heter shining eller Whining.
Kim carlsson i Hypothermia beter sig väl precis likadant som Niklas Kvarforth vad gäller självstympning, hur vissa kan glorifiera Hypothermia´s Kim men samtidigt kasta sten på Niklas övergår mitt förstånd.
Hypothermia är inte depressiv black metal. folk bara tror det.
Citera
2009-10-19, 17:27
Medlem
P-Orridges avatar
Jag tror att det handlar om att Niklas har attityd, det har inte Kim. (Ingen som han visar upp för allmänheten i alla fall.) Personer som folk tycker är lite irriterande får oftast ta mer skit än de andra, helt naturligt.
Citera
2009-10-19, 20:02
Medlem
BrainDisorders avatar
Lifelover's senaste är mycket mycket bra.
Någon som kan hjälpa mig med vad det är för ljud som hörs i Androider och Luguber Framtid, vid sidan om trumman? Låter som det slåss på en oljetrumma eller liknande. Är det något riktigt instrument (cymbal eller liknande) eller något på-samplat?

Hursomhelst är dessa två mina favoritlåtar. Gillar "robotrösten" i Androider, mycket bra.
Citera
2009-10-21, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Vad är det du har emot Shining? Är det faktumet att de på sistone mer eller mindre har övergett black metal-soundet, eller vad? För jag skulle nog vilja påstå att Halmstad är en av de bättre skivorna som har gjorts.

Ska kika på de banden, alltid trevligt med ny musik.

Halmstad är suveränt bra.
Vare sig elitister anser det vara black metal eller inte. Eller påstår att dom heter shining eller Whining.
Kim carlsson i Hypothermia beter sig väl precis likadant som Niklas Kvarforth vad gäller självstympning, hur vissa kan glorifiera Hypothermia´s Kim men samtidigt kasta sten på Niklas övergår mitt förstånd.
Hypothermia är inte depressiv black metal. folk bara tror det.

Han är en äcklig fjant.
Kim Carlsson är också en fjant.
Självfallet har de gjort en elelr två bra låtar, men när de beter sig som de gör blir man arg.
Citera
2009-10-21, 20:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klämkäck
Han är en äcklig fjant.
Kim Carlsson är också en fjant.
Självfallet har de gjort en elelr två bra låtar, men när de beter sig som de gör blir man arg.

En äcklig fjant var väl att ta i.. Kan väl lika gärna ta killarna i Watain med sin gravallvarliga ideologi, eller bröderna Hårdrock t.ex. Det är på olika stadier bara. Jag fattar inte själva grejen med att glorifiera Kim framför Niklas, som att Kim skulle något av ett helgon för DSBM. Konstigt att Adversarius inte kommenterat. Han brukar vara hiskeligt snabb på att klaga på andra som inte tycker som han
Citera
2009-10-21, 20:52
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
En äcklig fjant var väl att ta i.. Kan väl lika gärna ta killarna i Watain med sin gravallvarliga ideologi, eller bröderna Hårdrock t.ex. Det är på olika stadier bara. Jag fattar inte själva grejen med att glorifiera Kim framför Niklas, som att Kim skulle något av ett helgon för DSBM. Konstigt att Adversarius inte kommenterat. Han brukar vara hiskeligt snabb på att klaga på andra som inte tycker som han

Framförallt har väl Kim inget negg mot Kvastfot själv.
Niklas skär sig inte heller på scen längre, om det nu betyder nåt för nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in