2009-10-21, 20:59
Medlem
Likferds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Framförallt har väl Kim inget negg mot Kvastfot själv.

Det där skulle vara spännande att höra vad du grundar det på, då jag har fått förstå det som det motsatta.
Citera
2009-10-21, 21:03
Medlem
Zorshas avatar
Tja, jag är väl inte direkt färskt uppdaterad på just Hypothermia, men den enda gången jag själv träffat Kim (vad jag vet/minns) var just på ett Shining-gig o hans inlevelse var ...målande...
Citera
2009-10-21, 21:08
Medlem
Likferds avatar
Intressant, jag påstår inte på något vis att jag vet allt om varken hypothermia eller kim, det var mest kul att lyssna på ett motargument till den känsla jag har fått av att de två inte gillar varandras musik.
Citera
2009-10-21, 21:15
Medlem
Zorshas avatar
Hela ligan var där, Alex (Dimhymn) åxå o alla verkade ju leva ut samma sorts ...uppskattning... på det giget iaf.
Inte mig emot, för den som känner till mina tendenser... hehe.
Citera
2009-10-21, 21:23
Medlem
Mordum87s avatar
Sak samma. Dsbm må vara bra black metal. Men hursomhelst är individer som Kim och Niklas posörer i allra högsta grad, som på ett eller annat vis anser det vara häftigt att stympa sig själva framför publik.
Dock så tror jag aldrig någonsin att dessa herrar skulle ha modet att göra det dom uppmanar folk att göra. Ta sitt liv.
ryggradslöst om ni frågar mig.
Den dagen dom verkligen gör det, så ska jag börja uppskatta deras musik på riktigt.
För då ÄR det ju verkligen på riktigt.
Citera
2009-10-21, 21:35
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sak samma. Dsbm må vara bra black metal. Men hursomhelst är individer som Kim och Niklas posörer i allra högsta grad, som på ett eller annat vis anser det vara häftigt att stympa sig själva framför publik.
Dock så tror jag aldrig någonsin att dessa herrar skulle ha modet att göra det dom uppmanar folk att göra. Ta sitt liv.
Den dagen dom verkligen gör det, så ska jag börja uppskatta deras musik på riktigt.

Definiera posör?
Menar du att de tycker det på scen, men inte av?
Jag har sett dem blöda av scen.
O jag vet för ett FAKTUM att han inte fejkat sina diagnoser o sina åsikter.
Kvastfot har aldrig sagt att han tycker att HAN ska ta sitt liv, bara att andra borde göra det o där kan jag ju bara hålla med.
Världen vore bättre om MÅNGA fler gjorde det.

Sen att han tyckte att det var en bra scenshow att skära sig (o en del andra i bandet) det får jag nog hålla med honom om.
Det var effektfullt.
Bra underhållning.
Även om jag är partisk.
Men jag är glad att han lagt kniven på hyllan lite o ägnar sig åt sin dam o sin musik istället för att ge allt i varje show.
Citera
2009-10-21, 21:37
Medlem
Likferds avatar
Citat:

Nu har jag inte sneglat igenom hela tråden nyligen, men har du ens träffat människorna någon gång? Förstår inte riktigt vad du baserar deras "posörskap" på, då varken hypothermia eller lifelover ger intervjuer eller spelar in klipp av sig själva och lägger ut på youtube el. dyl.

Att Niklas driver järnet med journalister och säger mycket konstiga saker i intervjuer må vara hänt, det är jag fullt med på.

Sen förstår jag inte heller riktigt argumentet att bandmedlemmarna måste ta livet av sig för att musiken skall kunna anses vara äkta. Jag kan inte helt klockrent se sammanhanget mellan självdestruktiva texter/tendenser och självmord.
Citera
2009-10-21, 22:48
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Men din dumme fan, har du inte tystnat än? Du har absolut ingen aning om vad någon av dem står för, hur deras värderingar ser ut, hur de fungerar eller vad de är kapabla till. Kim lever igenom sina värderingar i minsta detalj, och jag är fan så kvalificerad att säga det, som vissa av er kanske redan vet. Han är en unik person på ett sätt som du aldrig kommer kunna begripa. Gällande Niklas så har jag ännu inte mött honom och har därför ingen befäst egen åsikt, men samtliga personer jag träffat i olika länder som mött honom en eller fler gånger har varit rörande överens om att han är en fitta, och det är personer vars omdöme jag litar på. Ni har t.ex. inte en aning om vad han gör nedanför scenen.
Citera
2009-10-21, 23:00
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Men din dumme fan, har du inte tystnat än? Du har absolut ingen aning om vad någon av dem står för, hur deras värderingar ser ut, hur de fungerar eller vad de är kapabla till. Kim lever igenom sina värderingar i minsta detalj, och jag är fan så kvalificerad att säga det, som vissa av er kanske redan vet. Han är en unik person på ett sätt som du aldrig kommer kunna begripa. Gällande Niklas så har jag ännu inte mött honom och har därför ingen befäst egen åsikt, men samtliga personer jag träffat i olika länder som mött honom en eller fler gånger har varit rörande överens om att han är en fitta, och det är personer vars omdöme jag litar på. Ni har t.ex. inte en aning om vad han gör nedanför scenen.

1# Använd inte ett ord för det kvinnliga könsorganet på ett nervärderande sätt, tack.

2# Niklas beter sig inget vidare mot folk han inte gillar.
Men han är rak med det, till skillnad från de flesta andra.
Även han är en unik person, minst sagt.
Det finns många mindre smickrande saker att säga om honom, men även många bra saker.
Citera
2009-10-21, 23:01
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ni har t.ex. inte en aning om vad han gör nedanför scenen.
Några vänner till mig bodde på samma hotell som Shining i somras och efterfestade med Niklas. Enligt dem så var han väldigt trevlig och öppen.
Citera
2009-10-21, 23:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Niklas beter sig inget vidare mot folk han inte gillar.
Men han är rak med det, till skillnad från de flesta andra.
Inte till skillnad från Kim.

@ Devilry: oavsett vem som varit trevlig mot vem har jag inte mycket till övers för någon som jagar en 18-årig holländsk tjej runt hela lokalen efter sin egen spelning och försöker få med henne in på toaletten.
Citera
2009-10-21, 23:43
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Inte till skillnad från Kim.

@ Devilry: oavsett vem som varit trevlig mot vem har jag inte mycket till övers för någon som jagar en 18-årig holländsk tjej runt hela lokalen efter sin egen spelning och försöker få med henne in på toaletten.

Bra. All heder åt Kim.
Han verkade väldigt trevlig o genuin när jag träffade honom.

Men det beteendet låter som ungefär varenda idiot jag träffat i musikbranschen...
Eller random full snubbe på random hak random helg.
Men som sagt, han gör pantade saker ibland, ja.
Jag tycker bara att just de sakerna som folk störs av inte är rätt saker att uppröras över.
Speciellt inte i just denna krets av folk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in