Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Kan vara bland de härligaste citaten på länge. "ingen pretentiös skit utan bara krig och Satan rätt på." Var tvungen att upprepa det för mig själv för det lät så jävla bra. Ja, vad fan hände med de gamla slaktmaskinerna som basunerade ut ondska som en gödselspridare på högvarv? Är det jag som blivit gammal? Spela snabbare för fan. Jävlar vad trött jag är på att vara den grinige gubben som vill att allt ska vara som förr. Finns förvisso ett fåtal band som håller fanan högt, men vad i helvete hände egentligen?
Musiken utvecklas, lev med det. Alla blir vi konservativa ibland, då finns det en hel jävla uppsjö av renodlad helvetesblack att välja och vraka emellan, både de gamla norska och svenska klassikerna och nyare band som de på NoEvDia(AntaeuS, Katharsis, Watain, Ondskapt osv), Infernal War, Valkyrja, Marduk, Sorhin osv osv osv i all evighet. Faktum är att den stora majoriteten av all black metal som görs idag är just "krig och Satan rätt på". Här gillar dock många av oss att vidga vår smak lite och ägna uppmärksamhet åt mer experimentella och nydanande förgreningar och band, för om vi bara diskuterat rå och primitiv black så skulle folk klaga på den ovilja till utveckling som faktiskt statistiskt sett lever mer inom black metal än i någon annan genre. Så nostalgifjamsande av det slaget är väldigt malplacerat i sammanhanget.