Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-22, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tönten112
Ingen pretentiöst skit utan bara krig och Satan rätt på.

Kan vara bland de härligaste citaten på länge. "ingen pretentiös skit utan bara krig och Satan rätt på." Var tvungen att upprepa det för mig själv för det lät så jävla bra. Ja, vad fan hände med de gamla slaktmaskinerna som basunerade ut ondska som en gödselspridare på högvarv? Är det jag som blivit gammal? Spela snabbare för fan. Jävlar vad trött jag är på att vara den grinige gubben som vill att allt ska vara som förr. Finns förvisso ett fåtal band som håller fanan högt, men vad i helvete hände egentligen?
Citera
2009-08-25, 00:23
Medlem
Adversariuss avatar
Fick just Trists kommande EP skickad till mig, lade upp info på M-A för den som är intresserad:

http://www.metal-archives.com/release.php?id=247368

Det låter förbannat bra. Hans mer ambient-vridna inriktning på gitarren har kompletterats med riktiga trummor och sång. Han utvecklas verkligen.

EDIT: Läs fort som fan, han ville tydligen inte ha upp den där, så jag får be dem att ta ner den igen.

EDIT 2: Jag tar ett screenshot och postar här.
Citera
2009-08-25, 06:01
Medlem
Naglfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Fick just Trists kommande EP skickad till mig, lade upp info på M-A för den som är intresserad:

http://www.metal-archives.com/release.php?id=247368

Det låter förbannat bra. Hans mer ambient-vridna inriktning på gitarren har kompletterats med riktiga trummor och sång. Han utvecklas verkligen.

EDIT: Läs fort som fan, han ville tydligen inte ha upp den där, så jag får be dem att ta ner den igen.

EDIT 2: Jag tar ett screenshot och postar här.

Men vart är screenshotet? Och hur kan det komma sig att han inte ville ha den där?
Citera
2009-08-25, 08:57
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Men vart är screenshotet? Och hur kan det komma sig att han inte ville ha den där?
My bad, glömde bort det. Det var ändå bara titel, sångtitlar, låtlängder och fel omslag(han skickade ett nytt senare), kan skriva upp allt här sen. Vet inte, han sa bara att han inte ville publicera info om kommande material riktigt än.
Citera
2009-08-25, 12:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Kan vara bland de härligaste citaten på länge. "ingen pretentiös skit utan bara krig och Satan rätt på." Var tvungen att upprepa det för mig själv för det lät så jävla bra. Ja, vad fan hände med de gamla slaktmaskinerna som basunerade ut ondska som en gödselspridare på högvarv? Är det jag som blivit gammal? Spela snabbare för fan. Jävlar vad trött jag är på att vara den grinige gubben som vill att allt ska vara som förr. Finns förvisso ett fåtal band som håller fanan högt, men vad i helvete hände egentligen?
Här håller man ju med.
Funderar lite på om det inte är dags för att dra igång ett riktigt primitivt projekt, som jag tänkt ganska länge nu. Har någon nå bra idé om vad för musikprogram man bör andvända? Där man kan få till lite bra digitala trummor?

Nailcult ligger lite på is nu, ska försöka börja bränna ut dom låtar som finns.

Men ett bm projekt anno 95! Throne of katharsis är jäkligt så!!
Citera
2009-08-31, 14:56
Medlem
MThrees avatar
Sökte igenom tråden och kunde inte hitta att någon har nämnt bandet Apati, de har släppt en platta som heter Eufori som är helt underbar.

http://www.youtube.com/watch?v=VQ-N4QQzApM
Citera
2009-08-31, 21:44
Medlem
Naglfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MThree
Sökte igenom tråden och kunde inte hitta att någon har nämnt bandet Apati, de har släppt en platta som heter Eufori som är helt underbar.

Fan, det här gillade vi!!
Citera
2009-08-31, 23:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MThree

Ja herregud, vilken originell platta det är. De har verkligen inte tagit någon inspiration från andra band, man häpnas av hur unika alla aspekter av soundet, imagen och texterna är.

Citera
2009-08-31, 23:41
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Musiken utvecklas, lev med det. Alla blir vi konservativa ibland, då finns det en hel jävla uppsjö av renodlad helvetesblack att välja och vraka emellan, både de gamla norska och svenska klassikerna och nyare band som de på NoEvDia(AntaeuS, Katharsis, Watain, Ondskapt osv), Infernal War, Valkyrja, Marduk, Sorhin osv osv osv i all evighet. Faktum är att den stora majoriteten av all black metal som görs idag är just "krig och Satan rätt på". Här gillar dock många av oss att vidga vår smak lite och ägna uppmärksamhet åt mer experimentella och nydanande förgreningar och band, för om vi bara diskuterat rå och primitiv black så skulle folk klaga på den ovilja till utveckling som faktiskt statistiskt sett lever mer inom black metal än i någon annan genre. Så nostalgifjamsande av det slaget är väldigt malplacerat i sammanhanget.
Citera
2009-09-01, 02:18
Medlem
MThrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja herregud, vilken originell platta det är. De har verkligen inte tagit någon inspiration från andra band, man häpnas av hur unika alla aspekter av soundet, imagen och texterna är.

Oh shit, jag visste inte att man var tvungen att lyssna på en låt bara för att någon slängde upp den på ett forum. Vilken idiot jag har varit!

Hade jag letat efter ett band med ett annat sound så hade jag inte postat i den här tråden kanske? Du som har lifelover varmt om hjärtat kanske inte egentligen tycker illa om fler band som låter på ett ungefär likadant utan måste bara påpeka allas "fel"?

Edit: Även om jag inser att varken Apati, Lifelover eller band med liknande sound faktiskt faller in under genren DSBM mer än tillfälligt. Däremot fördjävla bra musik.
Senast redigerad av MThree 2009-09-01 kl. 02:55.
Citera
2009-09-01, 08:38
Medlem
Fargoths avatar
Citat:

Håller med jycken om detta. Det som beskrivs ovan har redan gjorts i oändlighet och alla nya band som kör på detta stuket blir nästan automatiskt plastiga kopior på gamla band. Musiken utvecklas som sagt.
Citera
2009-09-05, 11:09
Medlem
Mordum87s avatar
Sökte "Regnum" och fick upp denna tråd. Men att sitta och skumma igenom hela 300 svar, efter just det bandet får ögonen att bli korsade.

Så min fråga till er alla som älskar DSBM, vad anser ni om bandet "Regnum"?
Beställde en platta ifrån Total Holocaust Records och fick hem igår, har inte lyssnat då jag vill ha objektiva åsikter för just den här plattan först. Har hört ltie varstans liknelser med HYpothermia, är detta troo?

KRAM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in