2008-04-04, 16:29
Medlem
grens avatar
Jag misstänker att det handlar om kiselkristaller som gör att det luktar humant när katterna skiter. Finns det några ställen där man kan köpa många påsar på en gång och på så sätt få ner priset? Det kanske finns någon affär som säljer styckvis till bra pris?
Citera
2008-04-04, 21:57
Bannlyst
Ingen aning, men hittar du något - hojta!
Jag vill också ha!
Citera
2008-04-04, 22:31
Medlem
Bambuelos avatar
Finns det verkligen?
Citera
2008-04-05, 01:12
Bannlyst
Jag tycker att den absolut bästa sanden är Pussi Compact. Den är också bland de billigare. Om katten bara krafsar sand över när den gått på lådan så luktar det inget. Vår ena katt är ordentlig, den andra är dock rädd för att smutsa ner tassarna.

Har du provat det här märket?
Citera
2008-04-05, 05:16
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Jag tycker att den absolut bästa sanden är Pussi Compact. Den är också bland de billigare. Om katten bara krafsar sand över när den gått på lådan så luktar det inget. Vår ena katt är ordentlig, den andra är dock rädd för att smutsa ner tassarna.

Yes.. och kristallsanden är överlägsen, även den är lite dyrare. Pussi Compact klumpar sig tyvärr och varar nästan bara halva tiden mot kristallsanden. Det är just kiselsanden jag är ute efter.
Citera
2008-04-05, 11:08
Medlem
xchaaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor

Ja jag håller med. Pussi compact är nästan likvärdigt de dyrare märken faktiskt, vi har provat de alla och märker väldigt liten skillnad.
Ang den här kristallsanden...vi har provat och den är faktiskt ruskigt bra, knappt nån lukt alls. MEN..och ett stort men..så extremt Odryg så det fanns inte.
Vi har 2 katter, och en liten påse som kostade 80 spänn räckte för oss i kanske 4-5 dar.

Citera
2008-04-05, 11:12
Medlem
grens avatar
Typiskt utseende på de vanligaste (?) påsarna. Mycket rekommenderbart för de som inte provat det innan. Effektiviteten kompenserar priset, men billigare är ju alltid trevligt.
Fresh & Easy hos Matservice.se

Importpåse av samma märke/storlek
Senast redigerad av gren 2008-04-05 kl. 11:17.
Citera
2008-04-06, 16:33
Medlem
Busfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag misstänker att det handlar om kiselkristaller som gör att det luktar humant när katterna skiter. Finns det några ställen där man kan köpa många påsar på en gång och på så sätt få ner priset? Det kanske finns någon affär som säljer styckvis till bra pris?

Ja kristallsanden är överlägsen all annan kattsand för oss som har provat det mesta och gillar kristallsanden mest.
Den finns i paket för en katt i alla djurmagasinets zooaffärer för 79:- vilket är ruskigt dyrt (Jobbat själv inom djurmagasinet med egen erfarenhet).

Den finns även på ICA i små (för en katt) och i stora (för två katter) den stora kostar 98:- på ICA men går man då ist till WILLYS kan man hitta samma stora påse för 89:- alltså för en tia mer men dubbelt så mycket som djurmagasinet. Skillnaden är: Påsens utseende och även lukten och på eget test så håller WILLYS/ICA´s kristallsand mkt längre.

Jag vet dock inte vad den lilla påsen på ICA kostar men man spar in mkt pengar på att köpa den stora.

Sen får vi hoppas på att kristallsanden inte kommer att sluta tillverkas som det är tal om.
Senast redigerad av Busfia 2008-04-06 kl. 16:36.
Citera
2008-04-06, 16:40
Medlem
Jag brukar handla 3,8 liters påsarna på Coop forum. Kostar 99 kr så hittar man dem på Willys verkar det ju vara billigare .
Citera
2008-04-06, 16:45
Medlem
Busfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedemac
Jag brukar handla 3,8 liters påsarna på Coop forum. Kostar 99 kr så hittar man dem på Willys verkar det ju vara billigare .

Ja exakt samma sa jag när jag såg samma påse på WILLYS för en tia billigare.

Tror även att det är samma kristallsand där.
Citera
2016-07-01, 16:07
Medlem
ÖoB. Köpte en påse igår för 69:90. Sjöbogårdens Crystal Clean, 7 liter som påstås räcka i 8 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in