2009-05-05, 18:22
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Intromusiken till Megaman 3 är ju den överlägset bästa låten.

Håller med, med Willy Stage 1/2 från Megaman 2 på väldigt nära andreplats.
Citera
2009-05-05, 18:46
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Mega Man II, bästa spelet.

Bästa låten, Mega Man II - Dr Wiley stage 1

http://www.youtube.com/watch?v=HFKtY...eature=related

Suveränt!

Men, alla låtar i Mega Man är sjukt bra.

Haller med här. Har sen tva ar den laten som ringsignal. Har hänt ett par ganger att telefonen ringt och man sett yngre män le igenkännande. Sjukt bra lat.
Tycker nog hela spelet haller riktigt hög klass men Fire man-banan är roligast. Satan va man trälade med alla hopp när man var yngre

Roligaste bossen i MM2 är nog självaste Dr dubbelV.
förresten, är inte metel bladesen lite väl bra? Funkar ju pa i stort sett allt o alla.

När jag var liten spelade jag mer MM3 men det försvann när nan osnuten kusin lanade spelet för nagra ar sen. Fortfarande grinig för det.
Senast redigerad av Kid dynamite 2009-05-05 kl. 18:49.
Citera
2009-05-05, 18:56
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid dynamite
Haller med här. Har sen tva ar den laten som ringsignal. Har hänt ett par ganger att telefonen ringt och man sett yngre män le igenkännande. Sjukt bra lat.
Tycker nog hela spelet haller riktigt hög klass men Fire man-banan är roligast. Satan va man trälade med alla hopp när man var yngre

Roligaste bossen i MM2 är nog självaste Dr dubbelV.
förresten, är inte metel bladesen lite väl bra? Funkar ju pa i stort sett allt o alla.

När jag var liten spelade jag mer MM3 men det försvann när nan osnuten kusin lanade spelet för nagra ar sen. Fortfarande grinig för det.

Haha, jag kommer ihåg hur jag satt och "programerade" den låten i ringsingnalseditorn i min gamla nokia, tog sjukt lång tid men fan vad nöjd man var när man hade den som ringsignal.. Fan, måste fixa den nu tror jag
Citera
2009-05-05, 19:36
Medlem
Drunkpunks avatar
Tror att det redan finns en Mega man tråd tillgänglig för sådana här diskussioner..

I alla fall är Mega Man II tveklöst bäst. I stort sett alla bossar/banor har igen kännande och bra musik. (Typ alla förutom Crash-Man)
Citera
2009-05-05, 23:40
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vir
Jag har dock ett ganska oväntat favoritmegaman. Jag gillar nämligen megaman X bäst

Oväntat men långtifrån fel. Mega Man X är sjukt bra. Jag ville inte erkänna det som liten för att jag bara hade 8-bitars och polaren Super Nintendo, men efter kört det som lite äldre.. alltså, oh man. Vill man hitta "fel" är Mega Man X spelet med minst!

Får förövrigt fortfarande gåshud av musiken till eftertexten på Mega Man 5
Citera
2009-05-06, 10:18
Medlem
robotwos avatar
Körde bort många tråkiga timmar med MegaMan 4 , Dustman var och är fortfarande en utav favoriterna bland robotmästare :3

+ att musiken på hans bana är rent av superb
Citera
2009-05-06, 20:27
Medlem
BRZMs avatar
Snake Mans låt är så DJÄVLA hård. Från Mega Man III alltså... Även Gemini Mans låt är klockers.

Håller nog med att II:an är bäst. Tätt följd av X och III.
Citera
2009-05-06, 23:45
Medlem
robotwos avatar
Verkar som många gillar 2'an , enligt mig är det nästan lite väl enkelt , om man kör 1'an och sedan 2'an så märks det verkligen vilket enormt steg det tog nedför svårighets-stegen.
Citera
2009-05-07, 02:59
Medlem
Riksers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areyoulost
Sämst e ju helt klart Mega man 6 av dom gamla, en rolig grej e att där är ett svenskt namn med i eftertexterna, ngn som har en aning om vem d e? Kan inte riktigt komma på nanmet.

Pelle Lövholm hette han, character designer

http://www.consoledatabase.com/gamec.../nes/megaman6/

4:04 in i klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=gVCwFBm86hI

Jag hoppades ett tag på att vara med i eftertexterna på Mega Man 6.

När jag var ung köpte jag varje lösnummer av den engelska nintendotidningen Total. I ett nummer var det en annons från Capcom att de ville ha in förslag till robotar till Mega Man 6. Jag fick en idé om en skelettrobot och började rita.
Det blev en svartvit robot med gula ögon. Man skulle döpa den o även döpa o rita hans vapen.

När jag var klar var jag riktigt nöjd för första gången med nått jag "skapat", tycker än idag att den var riktigt bra. När jag skickade iväg mitt brev till Japan var jag nästan övertygad om att jag skulle vinna.

Men inget meddelande kom.

Långt senare spelade jag Mega Man 4 för första gången. Hade alltså bara spelat Mega Man 1-3 innan. Jag fick mig en mindre chock när jag såg roboten Skull Man.

http://www.vgmuseum.com/end/nes/a/mm4.htm

Den var riktigt lik min. Jag hade i stort sett skickat in en robot som var med redan i del 4
Jag får väl se Toshiyuki Miyachi som min stora fiende i livet

Jag har fått berätta dena historia många gånger under åren o varje gång jag har varit i Asien sedan dess så har jag nästan alltid sökt upp någon "replica affär" som finns i många köpcentrum där där de säljer allt möjligt från film-/tv-/spelvärlen o frågat efter mega man-/ rock manfigurer. Vissa har haft en del men ingen har haft Skull Man. Det skulle verkligen vara kul o ha en o om någon skulle hitta ett ställe som har det skulle jag vara evigt tacksam.

Förövrigt är Mega Man II ett av de bästa spel som någonsin gjorts.
Senast redigerad av Rikser 2009-05-07 kl. 03:04.
Citera
2009-05-07, 05:21
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Verkar som många gillar 2'an , enligt mig är det nästan lite väl enkelt , om man kör 1'an och sedan 2'an så märks det verkligen vilket enormt steg det tog nedför svårighets-stegen.

Fan vad jag alltid hatade IceMans bana... Den var sjukt svår när man var liten!
Senast redigerad av BRZM 2009-05-07 kl. 05:24.
Citera
2009-05-07, 07:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Mega Man II, bästa spelet.

Bästa låten, Mega Man II - Dr Wiley stage 1

http://www.youtube.com/watch?v=HFKtY...eature=related

Suveränt!

Men, alla låtar i Mega Man är sjukt bra.
Har den låten som ringsignal i mobilen Mega Man II är helt klart en klassiker. Personligen dock är jag ett stort fan av Mega Man 8, hade det på Sega Saturn när det var nytt och det kanske inte är genom tiderna det bästa Mega Man spelet, men tveklöst ett mycket nostalgiskt Mega Man spel för min del. Gillar även Mega Man 9, det är verkligen back to the roots som gäller här, och minst lika klassiskt som NES-spelen

Mega Man har i stort sett alltid haft grymt bra TV-spelsmusik.
Citera
2009-05-07, 10:02
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Fan vad jag alltid hatade IceMans bana... Den var sjukt svår när man var liten!

Haha, när man ska hoppa på helikoptergubbarna emot slutet är bland det mest ångestfyllda som går att göra. Speciellt när man ibland ramlar igenom dem pga. buggar.

Jag hatar den banan än idag :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in