2009-01-17, 12:28
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggster
NES-emulatorn till DSen har en snabbspolningsfunktion som gör att man kan öka hastigheten på spelet 4gånger eller något med left och right knapparna, så man kan 'spola' igenom dom otroligt sega "megaman is equipped with ..." samt en del raka sträckor på en del av banorna. Men om jag inte dör något så tar det väl en ~22minuter

Det må vara sagt att skita är en stor hobby för mig
Ohhh, jag måste skaffa mig e sådndära. Har du några tips? (Kan ta det via PM, tänkte på emulator osv.)

Tack på förhand
Citera
2009-01-19, 12:29
Medlem
Jag spelar mest Mega Man på PS2. Tycker att det är ett rätt bra spel. Dock slår ju inget de gamla NES-spelen av Mega Man!

Dock er som vill pröva på Mega Man X Command Mission till PS2 så finns det ett ute nu ser jag på Tradera, som går ut idag!

http://www.tradera.com/-Megaman-X-Co...ktion_81500996

Bara 60kr än så länge. Grymt bra pris.
Citera
2009-01-24, 23:07
Medlem
rostkorvs avatar
Om ni tycker de gamla megaman-spelen är lätta får ni prova megaman zero 1-4 på GBA.

Sjukt jävla svåra spel. Speciellt om man vill ha S eller A för att få Skillsen efter varje nivå.

Har bara lyckats varva MMZ3 och det tog ett jävla tag.
Citera
2009-05-05, 16:32
Medlem
Geomeisters avatar
Mega Man

Efter att förlorat min barndom vid Mega Man tycker jag det är en trevlig idé att starta en liten tråd om en av Nintendos kändaste figurer.

Vilket är ert favoritspel i serien? Någon boss ni hatar/hatade? Någon låt ni verkligen gillade? Vad tog längst tid att klara? Har ni något kul tricks inte många känner till? Var det något banan ni aldrig klarade av?

Feel free att diskutera
Citera
2009-05-05, 16:39
Medlem
glen-tourrays avatar
Mega Man II, bästa spelet.

Bästa låten, Mega Man II - Dr Wiley stage 1

http://www.youtube.com/watch?v=HFKtY...eature=related

Suveränt!

Men, alla låtar i Mega Man är sjukt bra.
Citera
2009-05-05, 16:46
Medlem
Efraims avatar
Aaah underbara Mega Man! Spelade dock bara 1-3 eller fram till fyran... Vet inte varför, PS1 tog nog över?
Citera
2009-05-05, 17:25
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Mega Man II, bästa spelet.

Bästa låten, Mega Man II - Dr Wiley stage 1

http://www.youtube.com/watch?v=HFKtY...eature=related

Suveränt!

Men, alla låtar i Mega Man är sjukt bra.

Delar din åsikt till fullo! Alla spel med den där jävla dropkicken suger. :>
Citera
2009-05-05, 17:29
Medlem
Elmamans avatar
Jag tycker Mega Man 2 var roligast. Mega Man 1 var så sjukt svårt när man väl skulle ta sig an Dr: Willys banor. 3:an har jag nog bara lirat igenom på emulator. Jag ska nog ta och lira igenom 3-6 nån gång när jag får tid.
Citera
Medlem
Jag ser det snarare som att megaman räddade min barndom.

Har verkligen spelat ihjäl mig på spelen. Hela min uppväxt gick till att varva megamanspel och att sitta och rita egna megamanbossar.

Min personliga favoritlåt är woodman från megaman3.

Favoritboss Elecman!

Jag har dock ett ganska oväntat favoritmegaman. Jag gillar nämligen megaman X bäst

Bland dom vanliga megaman tycker jag ettan är överlägsen. När jag va yngre gillade jag trean bäst.
Citera
Medlem
Hatar strålarna på Quick Mans bana i Mega Man II.

Hatar strålarna på Quick Mans bana i Mega Man II. Kostar alltid hela energimätaren.
Citera
2009-05-05, 17:54
Medlem
Areyoulosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vir
Jag ser det snarare som att megaman räddade min barndom.

Har verkligen spelat ihjäl mig på spelen. Hela min uppväxt gick till att varva megamanspel och att sitta och rita egna megamanbossar.

Min personliga favoritlåt är woodman från megaman3.

Favoritboss Elecman!

Jag har dock ett ganska oväntat favoritmegaman. Jag gillar nämligen megaman X bäst

Bland dom vanliga megaman tycker jag ettan är överlägsen. När jag va yngre gillade jag trean bäst.

Woodman är i Mega man 2
Mega man 2 å 3 e alldelles för lätt men har helt riktigt det bästa soundtracken i serien.
Utmaning är Mega man 5 rätt bra, inte för lätt å inte för svårt.
Sämst e ju helt klart Mega man 6 av dom gamla, en rolig grej e att där är ett svenskt namn med i eftertexterna, ngn som har en aning om vem d e? Kan inte riktigt komma på nanmet.
Citera
2009-05-05, 17:59
Medlem
Cunnilinguss avatar
Intromusiken till Megaman 3 är ju den överlägset bästa låten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in