2008-04-16, 19:06
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Kan även tillägga att jag precis nu fått hem Mega Man 2 till NES som jag ska lira under sommaren, har hört mycket gott om det.. Är det lika bra som 1:an?

Mega Man 2 brukar räknas som det bästa i hela serien. Enligt mig själv är det snäppet bättre än del 1.
Citera
2008-08-06, 14:53
Medlem
SkinnyFistss avatar
Spelade igenom de första åtta banorna i Mega Man III med en kompis i förrgår och hade hur kul som helst, även om vissa bossar halvt drev oss till vansinne (tack gode gud för save states innan varje bosstrid ) men jag slogs verkligen av en grej..

Fan vad värdelös musiken är.
Mega Man 2 har ju några av de bästa 8-bitarslåtarna någonsin, men treans musik skriker bara medelmåttigt. Är det bara jag som upplever detta eller är det en allmänt accepterad åsikt?
Citera
2008-08-07, 00:35
Medlem
Armons avatar
Jag trodde länge att det var enkelheten som var den största tjusningen med Megaman. Men tji fick jag när jag spelade igenom X3 och upptäckte att Megaman håller hög standard även när man blandar in uppgraderingar. Jag och en polare brukade sitta och ringa varandra när någon av oss hade upptäckt något nytt.

Jag blev ruskigt sugen på att ladda ner Megaman 1-6 nu. Jag har ju trots allt redan en NES-emulator på datorn, och Megaman 1 har jag aldrig klarat.
Citera
2008-08-07, 01:09
Medlem
Ett litet djurs avatar
Mega Man 9 Bitches, Oh Yeah!
Citera
2008-08-07, 19:20
Medlem
Werrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Mega Man 9 Bitches, Oh Yeah!

Ser verkligen fram emot det. Det lär ha lagt in grafikproblem och flimmer när fler fiender är på skärmen samtidigt för att ge den rätta känslan i spelet.
Citera
2008-08-08, 13:37
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
Ser verkligen fram emot det. Det lär ha lagt in grafikproblem och flimmer när fler fiender är på skärmen samtidigt för att ge den rätta känslan i spelet.

Och här får du info om det =)

http://www.destructoid.com/capcom-in...ct-98275.phtml
Citera
2008-08-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Och här får du info om det =)

http://www.destructoid.com/capcom-in...ct-98275.phtml

Håhå! Det här verkar ju bara bättre och bättre ju mer man läser om det! Nu skulle det ju bara till en riktig NES-kontroll också, så är saken biff.
Citera
2008-08-09, 16:26
Medlem
Bambuelos avatar
Nåja, nu är det dags att börja spela Mega Man för första gången. Okej har spelat något till NES när jag var liten hos en kompis nån gång men mer än så har det inte spelats. Kvittar det vilken ordning man kör, och är det något av dem som jag ska undvika? (Mega Man N64 ser allvarligt talat skitdåligt ut, i samma stil av Superman 64)
Citera
2008-08-09, 18:27
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Nåja, nu är det dags att börja spela Mega Man för första gången. Okej har spelat något till NES när jag var liten hos en kompis nån gång men mer än så har det inte spelats. Kvittar det vilken ordning man kör, och är det något av dem som jag ska undvika? (Mega Man N64 ser allvarligt talat skitdåligt ut, i samma stil av Superman 64)

Du ska ju gärna hoppa över X serien med då den sög hårt (i mina ögon)

men 1-2-3-4 till nes är helt underbara... Klart 3an är bäst
Citera
2008-08-09, 19:39
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo

Det är väl snarare så att det bara är ett par av spelen som verkligen är värda att kolla in.

Ettan har jag hört bra saker om förutom svårighetsgraden.
Tvåan är underbar och trean likaså.
Fyran får rätt mycket skit, medans femman är riktigt bra och sexan helt okej.
Efter det går det utför en del. X-serien är ju dock ganska omtyckt, främst då till SNES.
Citera
2008-09-01, 18:30
Medlem
Fittfittas avatar
Jag har för mig att jag fick Mega man 1 och 2 samtidigt 1990 då Mega man 2 släpptes här för att ett par år senare få Mega man 3. Mega man 4,5 och 6 har jag inget direkt minne av att jag spelade på den tiden de kom ut men jag har de här nu iallafall Nummer 1,2 och 3 i serien är dock bättre. Mega man 1 är det svåraste i serien och Mega man 2 det bästa och bäst säljande spelet. Musiken i Mega man 2 är verkligen riktigt jävla bra och jag tror att jag har nämnt det tidigare någonstans så jag orkar inte börja igen.
Citera
2008-09-03, 00:40
Medlem
Lantbruks avatar
Har ingen större koll på serien, men har Megaman X 4 på datorn, jag antar att det är fyran (?). Ni vet det som man kan spela som Zero, den röda roboten i långt hår.

Ett bra spel med bra soundtrack, men det mest minnesvärda tycker jag är de helfräna bossarna:

Web Spider
Cyber Peacock
Storm Owl
Magma Dragon
Jet Stingray
Split Mushroom
Slash Beast
(och min favortit) Frost Walrus

Inte ett enormt bra spel, men helt okej. Slutbossen var dock för svår för min smak.

Mvh

EDIT: Hittade filmintrot: http://www.youtube.com/watch?v=o7-KG...eature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in