2008-04-07, 13:30
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Fattar inte varför alla verkar tycka att Snake man är svår? Han är ju en av de lättaste bossarna, det är ju bara att skjuta som en galning med standardvapnet så fixar man honom i 9 fall av 10.
Alla bossarna är igentligen relativt lätta om man vet vilka vapen man ska ha. Jag menar Shadow man är svår i mitt tycke med "P:et" men med Top mans vapen dör han lätt.

Men om man nu ska besegra alla bossarna med orginalvapnet så är det svårt tycker jag. Men man är ju olika bra på olika spel
Citera
2008-04-07, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Alla bossarna är igentligen relativt lätta om man vet vilka vapen man ska ha. Jag menar Shadow man är svår i mitt tycke med "P:et" men med Top mans vapen dör han lätt.

Både Snake man, Top man, Hard man och Spark man fixar jag lätt med mega mans vanliga vapen, bara att skjuta som en galning och lära sig deras rörelsemönster som inte är speciellt avancerat.
Citera
2008-04-07, 19:05
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Både Snake man, Top man, Hard man och Spark man fixar jag lätt med mega mans vanliga vapen, bara att skjuta som en galning och lära sig deras rörelsemönster som inte är speciellt avancerat.

Problemet är ju att man i regel bara har runt tre försök på sig att lära sig mönstret innan man måste börja om. Inga större problem med savestates eller när man väl lärt sig det däremot.
Citera
2008-04-07, 19:38
Medlem
ofcorpses avatar
Har spelat ut alla mega man spel på senare år och då insåg jag hur duktig jag var när jag var liten. Kunde nästan klara ut alla mega man utan några större problem som barn, nu kunde jag knappt klara det när jag spelade med emulator och save states.
http://youtube.com/watch?v=zj8tsIDLHf4 fin mega man film.
Citera
2008-04-15, 09:21
Medlem
BRZMs avatar
Vilket tycker ni var det sista bra spelet? För min del är det och förblir Mega Man X. Alla uppgraderingar man kunde få samt hur banorna kunde påverkas om man klarade en annan boss innan osv. Sen att det fortfarande är rejält snyggt gör inte saken sämre.
Citera
2008-04-15, 15:21
Medlem
Darwins avatar
X2 är ett riktigt bottennapp, vet inte riktigt hur man bäst ska beskriva det, men knöligt är nog rätt ord; det är knöliga och trånga banor som man måste krångla sig fram igenom, bonusarna och uppgraderingarna är ologiskt och knöligt utplacerade. Mitt starkaste minne var att jag fick ont i fingrarna efter att ha knölat runt med superhopp i taket i jakt på en uppgradering jag inte hittade.

X3 är däremot riktigt bra, även om det inte når upp till X1 klass, som jag tycker är ett av de bästa i serien.

Sen har jag inte testat några nyare än så.
Citera
2008-04-15, 15:29
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
X2 är ett riktigt bottennapp, vet inte riktigt hur man bäst ska beskriva det, men knöligt är nog rätt ord; det är knöliga och trånga banor som man måste krångla sig fram igenom, bonusarna och uppgraderingarna är ologiskt och knöligt utplacerade. Mitt starkaste minne var att jag fick ont i fingrarna efter att ha knölat runt med superhopp i taket i jakt på en uppgradering jag inte hittade.

X3 är däremot riktigt bra, även om det inte når upp till X1 klass, som jag tycker är ett av de bästa i serien.

Sen har jag inte testat några nyare än så.

Vad fint det skulle varit om det tog slut iochmed X. Finns väl ett Mega Man till N64 även? Har inte spelat nåt Mega Man på nåt annat än Gameboy/NES/SNES. Förutom genom emulator då.
Citera
2008-04-15, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Vilket tycker ni var det sista bra spelet?

Alla Mega Man spel är ju bra men vid del tre stod serien på sin topp, sedan började det gå långsamt utför. Egentligen kanske inte för att spelen blev sämre, utanför att konceptet blev mer och mer utjatat och upprepat och för lite nya ideér, samtidigt som nya och intressantare spelidér dök upp. Jag tror var sak har sin tid helt enkelt, och det gäller även spel.
Senast redigerad av AmandaPanda 2008-04-15 kl. 17:00.
Citera
2008-04-15, 17:57
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Alla Mega Man spel är ju bra men vid del tre stod serien på sin topp, sedan började det gå långsamt utför. Egentligen kanske inte för att spelen blev sämre, utanför att konceptet blev mer och mer utjatat och upprepat och för lite nya ideér, samtidigt som nya och intressantare spelidér dök upp. Jag tror var sak har sin tid helt enkelt, och det gäller även spel.

Vilken av X-delarna tycker du bäst om, om du måste välja?
Citera
2008-04-16, 12:43
Det som störde mig mest i Mega Man 1 är när man slåss mot Fireman och han dör så brinner det på golvet där han dog.. Och jag har vid flertalet tillfällen varit mitt i ett hopp när han dör och när döds scenen är över och spelet slutar vara pausat så landar gubbjävlen mitt i elden och dör... Då var det bara att börja om..

Kan även tillägga att jag precis nu fått hem Mega Man 2 till NES som jag ska lira under sommaren, har hört mycket gott om det.. Är det lika bra som 1:an?
Citera
2008-04-16, 16:02
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Kan även tillägga att jag precis nu fått hem Mega Man 2 till NES som jag ska lira under sommaren, har hört mycket gott om det.. Är det lika bra som 1:an?

Jag tycker 2'an är bättre, men det är enklare (quick man's bana kan bli lite överaskande första gången bara ).
Citera
2008-04-16, 16:08
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Det som störde mig mest i Mega Man 1 är när man slåss mot Fireman och han dör så brinner det på golvet där han dog.. Och jag har vid flertalet tillfällen varit mitt i ett hopp när han dör och när döds scenen är över och spelet slutar vara pausat så landar gubbjävlen mitt i elden och dör... Då var det bara att börja om..

Om inte bättre, har inte lirat så mycket Mega man 1 men 2:an är riktigt kul. Ett minus kan vara att det är lite för lätt, men du lär ha problem med quickmans bana innan du lär dig hur du ska göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in