Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 10:14
  #337
Medlem
Önskar att jag kunde gilla 11:an men kan verkligen inte komma över grafiken...
Citera
2018-10-22, 08:35
  #338
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinha
Önskar att jag kunde gilla 11:an men kan verkligen inte komma över grafiken...

Vad är det med grafiken du stör dig på?
Citera
2018-10-23, 15:10
  #339
Medlem
DR-Drunks avatar
Mega Man är tillbaka! Den senaste delen i den globala miljonserien blandar klassisk, utmanande 2D-plattformsaction med en fräsch grafisk stil. Det nya double-gear-systemet lägger till ett nytt element i den spelmekanik som serien är känd för.

Spelet har många extralägen, inklusive tidstävlingar och uppdrag, globala rankningslistor, ett galleri med konceptillustrationer med mera!


Finns att köpa hos Steam. Detta ska avnjutas på PC fast jag skulle nog föredra ps4:an. Den får jobba när det går att ladda ner så man stödjer utvecklarna.

Ser ut att sälja som smör... 5 st i lager hos en stor leverantör....
Citera
2018-10-24, 00:40
  #340
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Mega Man är tillbaka!
Damn straight nigga!

Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Den senaste delen i den globala miljonserien blandar klassisk, utmanande 2D-plattformsaction med en fräsch grafisk stil. Det nya double-gear-systemet lägger till ett nytt element i den spelmekanik som serien är känd för.

Spelet har många extralägen, inklusive tidstävlingar och uppdrag, globala rankningslistor, ett galleri med konceptillustrationer med mera!


Finns att köpa hos Steam. Detta ska avnjutas på PC fast jag skulle nog föredra ps4:an. Den får jobba när det går att ladda ner så man stödjer utvecklarna.

Ser ut att sälja som smör... 5 st i lager hos en stor leverantör....
Kör den på PS4:an själv, men kommer nog köpa på Steam också vid ett senare tillfälle. Det är välgjort och det känns verkligen som klassiska Mega Man, och det märks att 11 fortsatte där Mega Man 8 slutade, med alla skruvar/bolts som man kan uppgradera med (har för mig att detta introducerades i 8:an, har dock inte spelat 7:an så är inte helt säker här). En sak som jag gillade med 8:an var att det fanns tecknade scener mellan banorna, finns detta här, eller har de skippat det helt? Hur som helst, musiken är okej, har inte stött på någon låt i klass med Mega Man 2 och 3 musiken än. Överlag ett välkommet spel. Ser fram emot Devil May Cry 5 också, lär bli riktigt grymt. Förbokade Castlevania: Requiem också, men läste någonstans att de kör med PSP voice acting till Symphony of the Night, och den var ju rätt katastrof om man får säga så. Ska ju vara "what is a man" osv. Men kul hur som helst nu när klassiska TV-spel börjar göra något av en comeback. Riktigt nice att se klassiska Mega Man renderad i PS4 grafik.

Aja, får hoppas att det släpps en Mega Man 12 också senare, och lite nya Mega Man X uppföljare. Double Gear var coolt också.
Citera
2018-10-27, 06:50
  #341
Medlem
Svennglenns avatar
Spelade Mega Man 2 som liten så den är min favorit. Spelar den fortfarande än idag ibland och brukar försöka variera mig ibland genom att ibland använda vapen som jag vanligtvis inte brukar.

Har även spelat ettan och trean men tvåan förblir min favorit. Man får inte heller glömma den grymma musiken.
Citera
2018-11-04, 13:07
  #342
Medlem
Är det någon mer än jag som har märkt att Doc-bossarna i "Mega Man 3" matchar banorna som de dyker upp på väldigt bra?

Metal Man finns på Spark Mans bana, som har ungefär samma sorts "maskintema" i bakgrunden, med kugghjul och sånt.

Flash Man finns på Gemini Mans bana, som har liknande blinkande omgivningar.

Heat Man finns på Shadow Mans bana, som har en massa lavaströmmar överallt.

Crash Man finns på Needle Mans bana, som utspelar sig på hög höjd mitt i natten.

Ganska genialt.
Citera
2020-07-22, 15:38
  #343
Medlem
Geomeisters avatar
Har börjat spela det "nya" Mega Man 11.

Rösterna är riktigt cringe haha. Föredrar gamla mer simpla uppläggen mycket mer.. Då var det lite fantasi.

Spelet verkar följa klassiska upplägget rätt bra utöver ny grafik och några uppdateringar. Banorna är mycket välgjorda och minibossarna har dom lagt ner på tid på. Svåra är dom också.

Ett måste är att besöka Dr. Lights butik. Där finns det en del saker som nästan behövs om man inte är riktigt skicklig.

Har endast klarat två bossar än så länge. Mer avancerade än förut, men föredrar nog både X-seriens och gamla bossarna. Grafiken i spelet fungerar för det mesta hos mig, men det blir något konstigt med bossarna. Det är snabba hastigheter som inte riktigt passar in av det jag sett.

Har fler spelat detta? Tankar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback