• 1
  • 2
2008-04-04, 13:21
Medlem
Har funderat på hur vida incest är vanligt eller inte, det lär ju inte vara något som man skryter om.

Jag har själv aldrig haft det och skulle inte vilja ha det heller.

Men jag vet ett syskonpar från den ort jag är uppvuxen i som båda två hävdat att dom har "gjort det" med varandra i yngre tonåren. En kvinnlig bekant till mig har även berättat att hon och hennes bror har tagit nakenbilder på varandra, men det skall aldrig har gått längre än så.

Så min fundering angåernde detta är hur frekvent det förekommer incest, vilket som är vanligast, syskon eller föräldrar och deras barn, typ att någon sätter på sin mamma eller pappa eller att syskon håller på med varandra.

Det kanske till och med finns någon med erfarenhet av detta eller vet någon som har varit med om incest. Annars är det bara att "brain storma"
Citera
2008-04-04, 14:55
Medlem
HH74s avatar
Fysisk tror jag inte är vanlig, men "mental incest" tror jag förekommer, att vissa döttrar ser sina pappor slänga långa blickar efter dem när de duschat och kommer ut t.ex. Hur vanligt det förekommer är nog helt omöjligt att svara på, inte direkt något en tjej brukar berätta, om ens för någon. Sådant man håller för sig själv.
Citera
2008-04-08, 19:32
Medlem
greenblues avatar
Läste lite i en artikel idag ur punkt SE, där det stod om en pappa som hade fått en dotter när han var ganska ung och sedan stuckit därifrån. Många år senare hittade han henne och så började de inleda en sexuell relation. Nu har de en välmående två-åring (vet inte exakt ålder, men det var ett barn) som ett "bevis" för deras kärlek... Sjukt...
Citera
2008-04-08, 20:02
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenblue
Läste lite i en artikel idag ur punkt SE, där det stod om en pappa som hade fått en dotter när han var ganska ung och sedan stuckit därifrån. Många år senare hittade han henne och så började de inleda en sexuell relation. Nu har de en välmående två-åring (vet inte exakt ålder, men det var ett barn) som ett "bevis" för deras kärlek... Sjukt...

Dom hade fått en unge tidigare som hade dött, men dom kirra en till och den va 10månader.
Citera
2008-04-08, 20:12
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenblue

Om det är dom jag tror det va så var dom ju också extremt oattraktiva, inte undra på att dom håller sig inom familjen
Citera
2008-04-08, 21:00
Medlem
greenblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Om det är dom jag tror det va så var dom ju också extremt oattraktiva, inte undra på att dom håller sig inom familjen

Haha det stämmer nog, är det någon som vet hur vanligt det är? Alltså incest?
Citera
2008-04-08, 22:22
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Jag tror aldrig man får veta exakt, då det som sagt är en grymt tabubelagd grej. De flesta skulle nog inte ens berätta det på FB...
Citera
2008-04-08, 23:41
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
//mod
Citera
2008-04-09, 08:05
Medlem
William Hainess avatar
Här är videon med dottern och fadern: http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=443329

Uppenbarligen vanligare än vad man tror. Hittade också det här forumet för det: http://www.geneticsexualattraction.com/
Citera
2008-04-09, 09:07
Medlem
grens avatar
Jag är också intresserad av det här med samtyckande incest, alltså inte våldtäkt inom familjen.

När jag var i 16-årsåldern så umgicks jag med ett syskonpar som hade haft sex. De kom från ett WT-hem, men mamman var helt normal, medan pappan var/är missbrukare/hippie.

Jag undrar vad det är som driver två syskon att ha sex med varandra. Är det tabu det handlar om, eller en sexuell dragning som vi andra "normala" människor.
Citera
2008-04-09, 11:20
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
medan pappan var/är missbrukare/hippie.

Fick mig att tänka på när man sett såna filmer med hippiekollektiv, dom som är så fria och roliga. Undrar om det inte försigick en del incest där också tro?

Sen minns jag lite svagt om en by nånstans, tror det var Schweiz men inte säker, där alla var släkt på ett eller annat vis och har också för mig att en del fick fängelse eller liknande?

Minnet sviker lite men man kunde klart och tydligt se att en del var inavlade förresten, innan här i stan jag bor så var det en familj som man alltid ropade "incest, incest familjefest" efter då dom klart och tydligt hade samma farsa allihopa... Alltså morsan, syrran och syrrans unge typ
Citera
2008-04-09, 16:19
Medlem
greenblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Undrar om det inte försigick en del incest där också tro?

MYCKET troligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in