2008-04-04, 11:54
Medlem
Hej

såhär ligger det till nu, jag fick faktura av telia när jag hade beställt mitt bredband som låg på 3000:-, jag betalade den på en gång eftersom telia sa att månadagviften kommer dras på autogiro, nu drog telia 3000:- från mitt konto också, så jag ligger ute med 6000:-.

Jag ringer telia och frågar om de kan skicka tillbaka pengarna, samt har jag blivit lurad och behandlad som skit av alla dessa telefonsupportrar så jag spelade in samtalet och de gjorde jag när jag beställde bredbandet också.

Första agenten påstår att de tar bara en dag att skicka tillbaka pengarna.
Andra agenten säger att de kommer ta 2 dagar, då tänker att jag de låter väl rimligt och köper de. När jag då ringer efter 3 dagar så säger tredje agenten att de kommer ta 14 dagar innan pengarna kommer tillbaka, och då blir man lite misstänksam, och frågar varför de andra agenterna sa att de skulle ta 1-2 dagar, då hon påstår att hon har jobbat där i flera år och har ingen aning av va de har lovat.

Vette fan vad man ska tro, ska prova ringa lite senare idag och se om de säger olika igen.

Nån som vet hur jag ska göra eller jag ska jag vänta i 14 dagar, och märker då att pengarna inte är tillbaka och är tvungen att ringa igen, fan helt otroligt.
Citera
2008-04-04, 12:35
Medlem
Den som du pratar med på supporten är i princip aldrig den som sköter sånt här. Jag jobbar själv på en telefonoperatörs kundservice och får ofta förfrågningar om hur lång tid saker och ting ska ta när man "eskalerar ärendena vidare" till andra avdelningar som kan ta hand om saken i fråga. Jag brukar säga att jag inte kan svara på hur lång tid det kan ta, ibland köper kunden det men ibland vill kunden även ha ett svar på direkten och då får man dra till med något helt enkelt. Jag tror att det är på grund av att ekonomiska ärenden tar längre tid än vanliga frågor som en speciell avdelning tilldelas detta. Antagligen finns det heller ingen direktlinje till dem heller eftersom långa samtal "förstör statistiken".
Citera
2008-04-04, 15:01
Medlem
techmans avatar
Jag skulle definitift inte nöjt mig med att få dem svaren.(låter som glocalnet svar)
Jag skulle velat tala med ngn chef som kan sätta lite fart på ärendet.

Inte världens summa direkt, men som privatperson från tex. ett lönekonto kan de svida till..

Ring igen och be om att få prata med ngn som har koll..måste ju finnas även på telia.
Citera
2008-04-07, 02:08
Medlem
nemen så sant, så sant...ne kommer ligga på den här veckan, och 3000:- för en student är en väldigt stor summa ...
Citera
2008-04-07, 04:11
Medlem
vad är det som kostar 3000kr ?? låter ju löjligt dyrt för att koppla in bredband.
har du betalat för ett år i taget?
Citera
2008-04-07, 08:37
Medlem
Eeries avatar
Begriper inte vad det är som är så svårt att svara på för kundcenterpersonal.

En banköverföring tar tre dagar. Så om pengarna dras idag tar det tre dagar innan företaget som dragit dem kan se dem, ibland fyra beroende på hur deras datasystem fungerar. Om de direkt när pengarna anländer returnerar dem till kunden tar det tre bankdagar till.

Så det tar sex dagar om allt fungerar smärtfritt och perfekt. Givetvis går det att ringa in pengar på en kunds konto men det har kundcenterpersonal ingen aning om hur man gör så räkna inte med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in